TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Min bil - skryt, prat og kommentarer.
 #461509  av ArildM
 15 nov 2019 22:55
Får ikke opp noe annet enn MAF når jeg googler 3sge beams heller, så da er jo ikke Beams noe gammeldags på den måten, bare litt kresen slik som også 2GR motoren er når man setter på annet luftfilter/innsug etc?
 #461510  av ArildM
 15 nov 2019 22:58
Der ja fikk man høre motoren synge litt :mrgreen:
Må si det minner veeeldig mye om 4age blacktop, og den lyden gir meg fortsatt frysninger :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #461511  av GhostRider88
 15 nov 2019 23:58
ArildM skrev:Får ikke opp noe annet enn MAF når jeg googler 3sge beams heller, så da er jo ikke Beams noe gammeldags på den måten, bare litt kresen slik som også 2GR motoren er når man setter på annet luftfilter/innsug etc?

For å spesifisere forkortelsene vi har brukt og mulig oppklare forvekslingen:
MAF . Mass Air flow - luftmassemåler
MAP - Manifold Absolute Preassure.
AFM - Air flow meter - luftmengdemåler.

Da er vi på samme bølgelengde (som vi jo har vært hele tiden, men nå har du funnet det samme som meg ;) )
Så ja, er ikke bare beams som er kjent for å være kresen på noe annet enn org innsug, og enda være blir det når man begynner å optimalisere motor uten å oppgradere hjerne. Den er låst og ikke mulig å endre innstillinger på. Det heter at du ikke kan lære en gammel hund nye triks, noe som viser seg sant i dette tilfelle. Så da er det greit at man kan skifte hele hjernen som kan programmeres etter ønske. 8)

ArildM skrev:Der ja fikk man høre motoren synge litt :mrgreen:
Må si det minner veeeldig mye om 4age blacktop, og den lyden gir meg fortsatt frysninger :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Word! :twisted: 8) :mrgreen:
 #461512  av magnesmurf
 16 nov 2019 00:28
Da er det jeg som har rotet med de engelske uttrykkene. Fant egentlig luftmengdemåleren benvent som air mass sensor, men det ble også feil for meg mtp at det likner for mye på luftmassemåler som det heter på norsk.
Men da er hvertfall beams utstyrt med det nyeste, den er bare alt for kresen, akkurat som 2gr.
 #461513  av GhostRider88
 16 nov 2019 00:43
magnesmurf skrev:Da er det jeg som har rotet med de engelske uttrykkene. Fant egentlig luftmengdemåleren benvent som air mass sensor, men det ble også feil for meg mtp at det likner for mye på luftmassemåler som det heter på norsk.
Men da er hvertfall beams utstyrt med det nyeste, den er bare alt for kresen, akkurat som 2gr.

Fort gjort å gå vill i alle forkortelser og betegnelser som brukes om hverandre :)
Må innrømme at jeg også ble litt usikker, så måtte gå tilbake til eposter fra dialogen med Mark og Matt som jeg snakket med ang dette kittet. Ble en del leting frem og tilbake da det er en ganske lang samtaleliste. Men så lærer man jo i prosessen ;)
 #461514  av ArildM
 16 nov 2019 10:13
Og akkurat det er jo halve gleden med slike prosjekter, å lære masse nytt som man kan nerde ut på :mrgreen:
 #461515  av GhostRider88
 16 nov 2019 20:14
ArildM skrev:Og akkurat det er jo halve gleden med slike prosjekter, å lære masse nytt som man kan nerde ut på :mrgreen:

sant, så sant! :D
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93