TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #196094  av GhostRider88
 
hei :D

vil bare som den stolte eier jeg er vise frem min "nye" Toyota mr2 sw20.

Den er techtylbehandlet og rustfri, og så godt som skadefri. Alt som var av små skjønnhetsfeil (en liten steinsprut og en liten "skjønnhetsbulk bak bensin lokket ble fikset i vinter da jeg bestilte time hos et lakkverksted og kosta på meg 3000kr for å få alt strøkent , det som er av riper er det strengt talt ikke vært å nevne :P. Den ble importert fra Sveits i 2003 til Tg-bil i drammen, og ble solgt for 140 000kr samme året, og dama som kjøpte den leverte den til techtylbehandling før hun begynte å kjøre med den. Hun har kjørt meget forsiktig med den og polert og vasket den jevnlig, og holdt den skadefri :) På tg-bil så ville de ha 110 000kr for den nå, men siden ho som skulle selge den var gravid så solgte hun den for 90 000kr :) Like før jeg kjøpte den så hadde ho kjøpt et mp3/cd anlegg til en verdi av 4500kr, og 17" lavprofil felger til en verdi av 12 000kr, pluss lavprofil dekk til 1500kr pr stk.

Føler at jeg har gjort et meget bra kjøp.

Nye bilder vil bli lagt ut ettervert som det skjer ting.
Vedlegg
Picture123.jpg
Picture123.jpg (237.31 kiB) Vist 26691 ganger
03092006(002).jpg
03092006(002).jpg (205.58 kiB) Vist 26676 ganger
min mr2.jpg
min mr2.jpg (169.69 kiB) Vist 26674 ganger
03092006.jpg
03092006.jpg (195.58 kiB) Vist 26689 ganger
Sist redigert av GhostRider88 den 20 mai 2021 04:20, redigert 76 ganger totalt.

 #196095  av GhostRider88
 
kommentarer og tips motas med stor takk :D

 #196096  av sigheri
 
Grattis med pen mr2.

Ville selv ha montert hvite blinklys og 94- baklykter

 #196097  av GhostRider88
 
sigheri skrev:Grattis med pen mr2.

Ville selv ha montert hvite blinklys og 94- baklykter
Takker :D

nermeste planer nå er å få tak i dørlister, powerfilter, vasking og noe småting ;)

 #196103  av jumbo
 
Gratulerer! Og lykke til med lappen :D

Ser jo veldig strøken ut, men som andre har nevnt, få deg hvite blinklys og helst ny frontleppe :D

 #196111  av GhostRider88
 
jumbo skrev:Gratulerer! Og lykke til med lappen :D

Ser jo veldig strøken ut, men som andre har nevnt, få deg hvite blinklys og helst ny frontleppe :D
trur ikke jeg kommer til å kjøpe meg nye blinkers, men ny frontleppe er ikke å forakte, men er det ikke mye jobb og blir det ikke dyrt med lakering og montering :?

åssen frontleppe har du forressten? din er akkurat passe etter min smak, har du bare festet på en ekstra del under den orginale?

 #196179  av Mr2Kamilla
 
Pent eksemplar men enig ang nye lykter fra en 94+ mod... Er det jeg har på min 91-mod, ser mye bedre ut.. :wink:

 #196203  av GhostRider88
 
Mr2Kamilla skrev:Pent eksemplar men enig ang nye lykter fra en 94+ mod... Er det jeg har på min 91-mod, ser mye bedre ut.. :wink:
takker :)

Det første jeg kommer til å gjøre nå er å skaffe meg aluminium dørlister, belteputer, pluss litt småstyling invendig, evt et powerfilter.

Det andre får komme ettervert ;)

kom gjerne med flere tips til ting jeg kan gjøre som ikke koster alt for mye.

 #196252  av Helmer
 
Om du ikke vil kjøpe deg nye blinkers og lykter, ville jeg tona dem litt...helst svart! Om ikke hele lykta di, så hvertfall få dempa det oransje litt! Personlig syns jeg ikke knall oransje egner seg veldig bra på svart bil!
Bare pass på å ikke ta for mye, det blir bare harry! :wink:

 #196263  av GT_rider
 
MItt råd: Drop innstegslister å sånne ting, og få deg hvite blinkers framme i stedet. Det hjelper så uendeli mye på bilens utseende.;) Det er på bilens ytre folk ser når de passerer, ike inni dørken :P

 #196268  av GhostRider88
 
GT_rider skrev:MItt råd: Drop innstegslister å sånne ting, og få deg hvite blinkers framme i stedet. Det hjelper så uendeli mye på bilens utseende.;) Det er på bilens ytre folk ser når de passerer, ike inni dørken :P
hehe skjønner tankegangen din, men jeg liker egentlig det orginale utseende, men vil "pimpe" den litt innvendig osv, skal kjøpe meg slik et brannsloknings apparat også i lystgass design :P

 #196273  av aneriks
 
pen bil det der!!

 #196299  av GhostRider88
 
aneriks skrev:pen bil det der!!
Takker :D

Nå gjenstår det bare å gjøre dette for å få den helt strøken: på venstre hjulbue under så er det en liten steinsprut som jeg jeg har pusset å lakket med toyota lakk. Ovenfor denne steinspruten på framsiden så er det noen små lakk "kuler" som forrige eier har tatt på, pga steinprut. Det som jeg lurer på er om det kan være rust under dette. Jeg har kjennt på det og klora litt for å se om det var luftbobbler med rust under, men det er stein hardt og ingen ting flasser av, noe som det ville gjort om det var rust. (trur jeg da)


Har nå bestemt meg for å skjekke om det er rust ved å pirke på denne lakk kulen og se om det er rust der, om det er det så må jeg pusse ned et stykke på ca 2cm, for så lakke over med lakk penn. Om det viser seg at det er hardt der så skal bare lakke der hvor jeg pirka.

Men jeg trenger tips til hvordan jeg skal gjøre det for å få best mulig resultat.

Er ute etter å få det finere enn det er nå, for nå er det en forhøyning oppå lakken.

Takker for svar og tips :)

 #196793  av GhostRider88
 
nytt bilde etter at jeg er ferdig med det som jeg skrev over, ble bra syns jeg selv ;) tatt på dekkturs også.
Vedlegg
ferdig mr2 mk2.jpg
ferdig mr2 mk2.jpg (205.38 kiB) Vist 26708 ganger

 #196794  av Helmer
 
Syns nå bilen din har sett like svart og strøken ut på alle bildene jeg men.... :lol:

Den dekktusjen kunne du vel kanskje spart deg for?!
Men det er nå min mening da! :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 102