TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

 #212974  av GhostRider88
 
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev: Det får du kjøpt overalt, men jeg anbefaler å kjøpe et annerkjent merke. Meguiars er et topp-produkt innen bilpleie, og selges ved Bilextra, og Torshov tror jeg. Jeg anbefaler alle produktene til Meguiars - jeg har vært kjempefornøyd
da vet jeg hva jeg skal gjøre når det er tid for ny polering :)
Jupp :) jeg også :wink: Den dekkfornyeren til Meguiars er også toppers
slenger med en slik en også i handlekurven ;) :P

 #213021  av Mr2Even
 
GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev: da vet jeg hva jeg skal gjøre når det er tid for ny polering :)
Jupp :) jeg også :wink: Den dekkfornyeren til Meguiars er også toppers
slenger med en slik en også i handlekurven ;) :P
Goddy :) De er litt dyre de produktene men jeg synes det er verdt det, så blir man helt fornøyd med resultatet. Meguiars har også pakker med fler produkter i som blir billigere totalt.. Du får se da vettu :)

 #213468  av GhostRider88
 
huff.

hadde en mindre god opplevelse i dag da jeg vasket bilen min.

Jeg oppdaget at det hadde gått et skal av på den ene baklykten min ved splitten mellom blinklysdekselet og selve lykta :( Ser ut som om noen har prøvd å lirket den av uten hell.... :x

Heldigvis så har jeg fått kjøpt nye baklykter av Larsen her på forumet :) Så til fredagen er det vell fikset om jeg får de i posten da. :)

Er det forresten noen som har tips til hvordan man kan gjøre riper (de som blir hvite på svart lakk) mindre synlige? Hjelper det å polere på dem eller må det andre midler til?

 #213595  av Mr2Even
 
GhostRider88 skrev:huff.

hadde en mindre god opplevelse i dag da jeg vasket bilen min.

Jeg oppdaget at det hadde gått et skal av på den ene baklykten min ved splitten mellom blinklysdekselet og selve lykta :( Ser ut som om noen har prøvd å lirket den av uten hell.... :x

Heldigvis så har jeg fått kjøpt nye baklykter av Larsen her på forumet :) Så til fredagen er det vell fikset om jeg får de i posten da. :)

Er det forresten noen som har tips til hvordan man kan gjøre riper (de som blir hvite på svart lakk) mindre synlige? Hjelper det å polere på dem eller må det andre midler til?
Ang ripe - du kan kjøpe den Tutle waxen som det følger med en farvestift i og som det er fargepigmenter i waxen på..?

 #213599  av A_hjelme
 
Ville prøvd flekklakk og Rubing\polering :)

 #213618  av GhostRider88
 
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:huff.

hadde en mindre god opplevelse i dag da jeg vasket bilen min.

Jeg oppdaget at det hadde gått et skal av på den ene baklykten min ved splitten mellom blinklysdekselet og selve lykta :( Ser ut som om noen har prøvd å lirket den av uten hell.... :x

Heldigvis så har jeg fått kjøpt nye baklykter av Larsen her på forumet :) Så til fredagen er det vell fikset om jeg får de i posten da. :)

Er det forresten noen som har tips til hvordan man kan gjøre riper (de som blir hvite på svart lakk) mindre synlige? Hjelper det å polere på dem eller må det andre midler til?
Ang ripe - du kan kjøpe den Tutle waxen som det følger med en farvestift i og som det er fargepigmenter i waxen på..?
jeg har faktisk den :D skal prøve til fredagen eller lørdagen samtidig som jeg skal fikse lykta :)

Nå er det bare gått skall av blinklysglasset og er det ikke bare å lirke av blinklysglasset med en liten skrutrekker da uten å fjerne selve lykta?

 #217140  av GhostRider88
 
update:

etter enda et mislykket lakk forsøk av lakking av steinsprut så har jeg bestemt meg for å bestille time hos et lokalt lakkverksted. Skal bestille time til Mandagen og når jeg har fått den tilbake så skal jeg legge ut nye bilder ;)

 #217255  av GhostRider88
 
skal til lakkering i marra og får den mest sansynlig igjen på Onsdagen :)

 #217868  av GhostRider88
 
Nå er den kommet hjem igjen fra lakkering. Nå er det ikke EN eneste murke på den og den ser ny ut :P

Nå mangler det bare å sette på toyota dekalene og montere mediasenteret ;)
Vedlegg
18012007(001).jpg
18012007(001).jpg (147.79 kiB) Vist 5326 ganger
blank ;)
blank ;)
18012007.jpg (127.88 kiB) Vist 5345 ganger

 #218111  av lexusmann
 
:shock:
Ble utrolig bra!!! Mye måtte du med for jobben?eller er det privat info? :lol:

 #218113  av Ivar
 
Ser pent ut. :)

Jeg har ikke helt sansen for felgene dine. Synes de er litt for rotete i designet. Dekktusj og hvite bokstaver hører til på eldre amerikanere.

 #218120  av peterK
 
Oh, ble fint ;D

FÃ¥r man tak i hvite/blanke blinklys til frampartiet ditt? Hadde gjort susen :lol:

 #218151  av GhostRider88
 
lexusmann skrev::shock:
Ble utrolig bra!!! Mye måtte du med for jobben?eller er det privat info? :lol:
Takker :)
hadde jeg skult hatt betalt full pris så hadde det blitt ganske mye, men faren min kjenner eieren av lakkverkstedet så vi fikk det til under halve prise :) sykt fornøyd :D

 #218152  av GhostRider88
 
Ivar skrev:Ser pent ut. :)

Jeg har ikke helt sansen for felgene dine. Synes de er litt for rotete i designet. Dekktusj og hvite bokstaver hører til på eldre amerikanere.
Det er ikke jeg som har valgt felgene siden de var på bilen da jeg kjøpte dem, men jeg kommer ikke til å bytte siden jeg liker dem selv. Samme gjelder dekktursen ;) hehe

 #218153  av GhostRider88
 
peterK skrev:Oh, ble fint ;D

FÃ¥r man tak i hvite/blanke blinklys til frampartiet ditt? Hadde gjort susen :lol:
takker.

Kommer til å holde den mest mulig original siden jeg da får mer igjen for den når den skal selges. Org mr2 mk2 begynner å bli en sjeldenhet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 102