TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #455859  av GhostRider88
 
ja, nå skjer det spennende ting fremover :) Har nå, sammen med David, kommet frem til endelig liste over hva som skal gjøres beams motoren, pluss litt andre ting som er lurt å bytte samtidig. Deler er- og blir bestilt, samt at mitt ødelagte ledningsnett til motor blir sendt til WireGap så det kommer tilbake omtrent som originalt mr2 beams ledningsnett (beholder dynamo er på celicaplassering).

Bare å glede seg til årets sesong 8)
 #455881  av ArildM
 
Digg med strøkent ledningsnett :)
Ikke lenge igjen til sesongen, blir det bare skruing i år eller blir det litt kjøring også?
 #455885  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Digg med strøkent ledningsnett :)
Ikke lenge igjen til sesongen, blir det bare skruing i år eller blir det litt kjøring også?
Ja, så slipper man tanken på at ting kan kortslutte down the road... ;) blir som nytt.
Om det går etter skjema, er det meningen at bilen er klar i løpet av mai tenker jeg, mulig i slutten av april.
Uansett er fokus å få alt 100% så haster ikke :)
 #455901  av GhostRider88
 
Mr2 interessen sniker seg inn også i forberedelser til undervisning, her under opptak av innføringsvideo i SketcUp Make :lol: :wink:
3D-modell av hus med uteområde.jpg
3D-modell av hus med uteområde.jpg (1.21 MiB) Vist 5360 ganger
 #455906  av ArildM
 
Brukt mye Sketchup pro til å tegne garasjen jeg, utrolig kult verktøy :)
Du får holde oss oppdatert på hva som skjer videre :)
 #455916  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Brukt mye Sketchup pro til å tegne garasjen jeg, utrolig kult verktøy :)
Du får holde oss oppdatert på hva som skjer videre :)
Ja, og en ekstra bonus når man kan leke seg på jobb ;)
Kommer flere oppdateringer fremover, med bilder regner jeg med :)
 #456509  av GhostRider88
 
Liten oppdatering:

Ledningsnettet er nå meldt savnet da det enda ikke har ankommet USA. Ledningsnettet ble sendt mandag 30. januar.
Sporingen viser ikke videre aktivitet enn til Oslo. David tok kontakt med posten før helgen og venter på svar om hva som kan ha skjedd.

Fortsatt optimistisk på at de finner den da vi har både sporing og navn på pakken. Men om det viser seg at den er sendt ut av Norge blir det jo litt verre. Om posten har mistet den, er alternativet evt. mulighet for at Wiregap lager et ledningsnett uten. Mulig jeg også har ett for hånd fra en automat (fra en org mr2 beams motor). Blir uansett ledningsnett :)
 #456650  av GhostRider88
 
Da har jeg fått tak i et orginalt mr2 beams ledningsnettet. Ser helt og i generelt bra stand foruten noen ledninger som er kuttet. Uansett så er dette noe wiregap ordner. Dette er lagt opp til mr2 plassering av dynamo. Så da flytter jeg dynamoplasseringen til mr2 plasseringen, så det ser mest mulig org ut. Ledningsnettet er fra en automat så det skal gjøres om til å fungere med min manuell ECU. Ledningsnettet er på vei og er fortiden kommet frem til USA (fra Canada) men pga. dårlig vær er pakken noe forsinket.
Noen bilder.
Cedric_Mr2 Beams auto harness04.jpg
Cedric_Mr2 Beams auto harness04.jpg (260.49 kiB) Vist 5219 ganger

Cedric_Mr2 Beams auto harness05.jpg
Cedric_Mr2 Beams auto harness05.jpg (275.2 kiB) Vist 5219 ganger
Cedric_Mr2 Beams auto harness07.jpg
Cedric_Mr2 Beams auto harness07.jpg (220.28 kiB) Vist 5219 ganger
Cedric_Mr2 Beams auto harness08.jpg
Cedric_Mr2 Beams auto harness08.jpg (275.36 kiB) Vist 5219 ganger
Sist redigert av GhostRider88 den 08 mai 2019 00:56, redigert 1 gang totalt.
 #456654  av ArildM
 
Kabelspagetti :D Blir bra å få dette ordnet, ble i alle fall veldig fornøyd med det jeg fikk orndet :)
 #456666  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Kabelspagetti :D Blir bra å få dette ordnet, ble i alle fall veldig fornøyd med det jeg fikk orndet :)
Gleder meg til det ja! Hørt bare gode erfaringer med Wiregap, så dette blir nok bra. Fint med alt som er plug-and-play :)
 #456671  av ArildM
 
Ja, med slike tjenester er jo stort sett ethvert motorbytte null stress, du får jo tilogmed adaptre som gjør at du slipper å sveise motorfester på mange konverteringer. Da snakker man fullverdige plug and play kits som gjør at alle med litt kunnskaper kan mekke slike ting selv :D
 #456739  av GhostRider88
 
Da er mr2 beams ledningsnettet ferdig og Wiregap postet pakken i går. De sender meg også en erstatnings kontakt som er kuttet av i trunken. Av en eller annen grunn har Toyparts klipt av det som WireGap beskriver som "22 pin ECU plug". Se bildet under:
Mr2 Trunk body connector.jpg
Mr2 Trunk body connector.jpg (490.35 kiB) Vist 5163 ganger
Dette er (var) koblet til "body harness" til sikringsboksen.
WireGap har også gitt meg en koblingbeskrivelse på hvor de ulike ledningene går.
With that plug (22 pin ECU plug), I have boiled it down to only 4 wires that you hook up.
Pink goes to white/red, light green goes to green with a red stripe, dark green goes to green with a white stripe, and purple goes to purple with a white stripe.
Om jeg ikke tar helt feil er dette en beskrivelse på hvordan jeg kobler opp kontakten jeg får av dem til mitt klipte ledningsnett.
Skal bli godt å få dette ordnet, for klipte ledninger er noe man ikke vil få som overraskelse når man skal ta ut en motor... Må være ærlig å si at toyparts har gjort en del merkelige og raske løsninger som jeg stiller meg svært undrende til. Heldigvis skal David ordne opp slik at ting blir plugget inn fremfor "tyv-koblet".

Ellers blir det nye stempler og boring av sylindere, ca 50 ccm. Så blir også litt hester å hente der :)
Håper at tiden frem til mai går fort... Blir artig å kjenne forskjellen fra hvordan beams'en er org kontra når David er ferdig med den. Blir jo noen hk forskjell. Å ja, bilen skal benkes ;)
 #456743  av ArildM
 
Megarått! Tipper du henter inn en del HK på å få gjort alt skikkelig! Blir morsomt å se tallene i benken!
Når min ørtende blacktop raser i AW11en må jeg vel til med Beams der også når jeg ser på denne tråden :mrgreen:
 #456747  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Megarått! Tipper du henter inn en del HK på å få gjort alt skikkelig! Blir morsomt å se tallene i benken!
Når min ørtende blacktop raser i AW11en må jeg vel til med Beams der også når jeg ser på denne tråden :mrgreen:
Ja, dette blir moro. Har lært og denne gangen spares det ikke på noe når det kommer til morobyttet. Er en investering for meg og mr2'en da dette er en bil som skal beholdes. Snart veteran også, uten at det ser slik ut! ;)

hehe, ja, rart det der hvor stor smitteeffekt beams har :roll:
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 102