TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

 #211841  av GhostRider88
 
jumbo skrev:Svart mkII er grisestilig, spesielt når så clean som denne
Tusen takk :D Liker å holde den ren ;)

 #212185  av Mr2Even
 
Eneste er at alt av riper/bulker synes mye bedre på en svart lakk.

 #212187  av Mr2_666
 
GhostRider88 skrev:
jumbo skrev:Svart mkII er grisestilig, spesielt når så clean som denne
Tusen takk :D Liker å holde den ren ;)
Damn... du må få fjerna du gule sprederne. skru dem ut og knus det gule glasset! også må du iallefall kjøpe hvite blinkere i sideskjermene, om du nekter å bytte dem i frontfangern. Og lakk baklytene mørke! Enkle billige mods som e verdt å gjøre!

 #212211  av GhostRider88
 
Mr2Even skrev:Eneste er at alt av riper/bulker synes mye bedre på en svart lakk.
ja det er en bakting, men flaks for meg så er det så godt som fraværende på min bil :)

 #212226  av Mr2Even
 
GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:Eneste er at alt av riper/bulker synes mye bedre på en svart lakk.
ja det er en bakting, men flaks for meg så er det så godt som fraværende på min bil :)
Da er det nok noen flinke/forsiktige eiere som har hatt bilen din før deg. Kanskje du skulle ha vurdert hardglance ?

 #212414  av GhostRider88
 
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:Eneste er at alt av riper/bulker synes mye bedre på en svart lakk.
ja det er en bakting, men flaks for meg så er det så godt som fraværende på min bil :)
Da er det nok noen flinke/forsiktige eiere som har hatt bilen din før deg. Kanskje du skulle ha vurdert hardglance ?
det var et eldre ektepar som eide den i Sveits, og en polsk dame som eide den i Norge ;). Hva gjør hardglance? hvor får jeg kjøpt det?

 #212445  av Mr2Even
 
GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev: ja det er en bakting, men flaks for meg så er det så godt som fraværende på min bil :)
Da er det nok noen flinke/forsiktige eiere som har hatt bilen din før deg. Kanskje du skulle ha vurdert hardglance ?
det var et eldre ektepar som eide den i Sveits, og en polsk dame som eide den i Norge ;). Hva gjør hardglance? hvor får jeg kjøpt det?
Da har du nok fått deg et billig og fint eksemplar. Hardglance er en lakkbeskyttelse, som en polering men hinnen er mye sterkene og beskytter lakken bedre og lengre, men da er det viktig å rengjøre lakken godt først. En enda bedre lakkforsegling kan være å lakke bilen med klarlakk på et lakkverksted, men det blir kanskje litt i dyreste laget..

 #212452  av GhostRider88
 
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev: Da er det nok noen flinke/forsiktige eiere som har hatt bilen din før deg. Kanskje du skulle ha vurdert hardglance ?
det var et eldre ektepar som eide den i Sveits, og en polsk dame som eide den i Norge ;). Hva gjør hardglance? hvor får jeg kjøpt det?
Da har du nok fått deg et billig og fint eksemplar. Hardglance er en lakkbeskyttelse, som en polering men hinnen er mye sterkene og beskytter lakken bedre og lengre, men da er det viktig å rengjøre lakken godt først. En enda bedre lakkforsegling kan være å lakke bilen med klarlakk på et lakkverksted, men det blir kanskje litt i dyreste laget..
Ja det blir nok i det dyreste laget. Lønner det seg å vente med hardglance til sommeren igjen? Er vell ikke noe vitts i å begynne på det nå....

 #212453  av GhostRider88
 
hvor får man kjøpt hardglance?

 #212454  av Mr2Even
 
Du kan sikkert gjøre det nå også men det er sikkert å anbefale at det er litt varmere i lufta. Visst du har mulighet til å stå i en litt oppvarmet garasje går det jo bra, men forhør deg ordentlig hvordan fremgangsmåten er med den hardglacen. Tror kanskje man skal polere med vanlig polering først.. er ikke helt sikker

 #212484  av celicagt4205nord
 
jeg var med min bil hoss toyota å fikk lakkforsegling..2000kr for vasking,lakkrens,polering og lakkforsegling..førstegangsbehandling..det hete visst waxguard.
så betaler du 1000kr for annengangsbehandling..var visst et tilbud til toyotakunder :)

 #212533  av GhostRider88
 
takker for nyttig info, men er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette produktet?

 #212570  av Mr2Even
 
GhostRider88 skrev:takker for nyttig info, men er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette produktet?
Det får du kjøpt overalt, men jeg anbefaler å kjøpe et annerkjent merke. Meguiars er et topp-produkt innen bilpleie, og selges ved Bilextra, og Torshov tror jeg. Jeg anbefaler alle produktene til Meguiars - jeg har vært kjempefornøyd

 #212707  av GhostRider88
 
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:takker for nyttig info, men er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette produktet?
Det får du kjøpt overalt, men jeg anbefaler å kjøpe et annerkjent merke. Meguiars er et topp-produkt innen bilpleie, og selges ved Bilextra, og Torshov tror jeg. Jeg anbefaler alle produktene til Meguiars - jeg har vært kjempefornøyd
da vet jeg hva jeg skal gjøre når det er tid for ny polering :)

 #212926  av Mr2Even
 
GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:takker for nyttig info, men er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette produktet?
Det får du kjøpt overalt, men jeg anbefaler å kjøpe et annerkjent merke. Meguiars er et topp-produkt innen bilpleie, og selges ved Bilextra, og Torshov tror jeg. Jeg anbefaler alle produktene til Meguiars - jeg har vært kjempefornøyd
da vet jeg hva jeg skal gjøre når det er tid for ny polering :)
Jupp :) jeg også :wink: Den dekkfornyeren til Meguiars er også toppers
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 102