TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #457604  av magnesmurf
 
HVordan går det med bilen? Når regner du med at den er ferdig?

Tar for gitt at den ikke er klar til ts-ogn treff neste uke? Men du stiller kanskje der alikevel? :wink:
 #457612  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:HVordan går det med bilen? Når regner du med at den er ferdig?

Tar for gitt at den ikke er klar til ts-ogn treff neste uke? Men du stiller kanskje der alikevel? :wink:
Er usikker på når den blir ferdig, men jeg håper i slutten av juli - begynnelsen av august, så treff blir nok vanskelig. Og corollaen har defekt hjullager så den må inn på verksted. Dessverre ser det ikke ut som den blir fikset før treffet.
Blir nok litt for ambisiøst å ta mopeden på treff :?: :lol:

Det som setter ting på vent er hjelpen vi skal få til porting av innsuget. Skal snakke med David denne uken og får oppdatert status da.
 #457636  av GhostRider88
 
Liten oppdatering:

Innsuget skal leveres i neste uke og skal taes fortløpende. Det vil ta ca 2 uker å få bilen ferdig når David har alle delene, så det er håp for at den er klar i august en gang :)
 #458214  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Begynner det å nærme seg? :?:
Ja, nå begynner det å nærme seg. Tatt litt lengre tid i vente på innsuget, men nå er det ferdig og ankommet David. Nå gjenstår det å sende deler til gullkromat (understell/det som er mest utsatt for rust/slitasje) og lakkering.
Fått en ca tid på 2 uker til bilen blir hentet og fraktet til verksted for montering. Så i oktober tenker jeg at bilen er klar :)
Håper å rekke en eller to småturer før vinterlagring. En ting er sikkert og det er at sesongen 2018 blir knall!

Bilder av innsuget etter porting og før lakkering.
21875698_10214394310393379_1448267185_o.jpg
21875698_10214394310393379_1448267185_o.jpg (482.05 kiB) Vist 6418 ganger
21886724_10214394310353378_1564215212_o.jpg
21886724_10214394310353378_1564215212_o.jpg (347.96 kiB) Vist 6418 ganger
 #458326  av GhostRider88
 
Har blitt endringer i planen. Opprinnelig var det meningen at bilen skulle hentes og gjøres ferdig nå før kong vinter kommer. Men det blir såpass tett innpå salt og snø at vi venter med å hente bilen til snøen har smeltet og salting er opphørt (tørre veier). Så jeg og David har kommet frem til at det er mer lønnsomt å vente med å hente bilen i mars, kanskje i slutten av februar. Da får vi tid til å gjøre det lille ekstra på motor og deler, samt David skal prøve å finne en org. olje peilepinne til beams mr2. Den jeg har nå fungerer fint, men er en liten teknikk for å få den ut og inn siden den er beregnet til en celica.
Mr2'en blir da 100% ferdig til sesongen starter, da som drømmebilen.
 #458328  av ArildM
 
Den som venter på noe godt venter ikke forjeves :mrgreen:
 #458338  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Den som venter på noe godt venter ikke forjeves :mrgreen:
Det ordtaket har jeg støttet meg til ved flere anledninger og det slår aldri feil ;)
For min del er det bedre å vente til våren med montering, siden jeg nå måtte ha satt inn bilen uansett med en gang den er ferdig... blir som å få en pakke man ikke kan åpne før til våren. Samt at jeg får det lille ekstra :)
Planer om å gjøre litt i forhold til demper/coilovers også (enda en fordel med å vente til våren siden jeg får spart opp mer penger), siden jeg nå gjør "alt" det andre. Kjøreegenskaper og looks er noe som blir obligatorisk nå som motor, bremser og understell blir oppgradert 8) Snakker vi utstilling :wink:
 #458609  av ArildM
 
Wow :D
God jul da mann, dette blir helrått :D

Fikk lyst å trykke på bestillingsknappen selv her nå :)
 #458610  av magnesmurf
 
Ser det er lagt inn polering av bilen.
Håper du ikke lar noen andre enn proffe gjøre dette, da det garantert vil ødelegge resultatet du har idag :wink:
Husk at bilen har coating på seg, og hvis den skal poleres på nytt må den fjernes først.

Ellers ser jeg at du har bestemt deg for coilovers? Alltids mulig å bytte de hvis du finner ut at bilen er for stiv med det...
Og pass på at poly foringene er myke nok til veibruk :D

Ser også at du ikke har planer om å bytte til skikkelig dekk i denne omgangen.
Legg inn planer på det ;)
Å kjøre med billige kina dekk på den bilen blir som å kjøpe seg en skikkelig rå gaming pc, med det råeste online spillet tilgjenglig, for så å spille det med ADSL 1GB linje og gammel CRT monitior som skjerm :roll:
 #458613  av ArildM
 
Enig der, gode dekk gjør susen.
Men samtidig er det jo kanskje det aller enkleste å fikse også, sånn etter å ha gått så grundig til verks med resten tenker jeg :)
 #458615  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Ser det er lagt inn polering av bilen.
Håper du ikke lar noen andre enn proffe gjøre dette, da det garantert vil ødelegge resultatet du har idag :wink:
Husk at bilen har coating på seg, og hvis den skal poleres på nytt må den fjernes først.

Ellers ser jeg at du har bestemt deg for coilovers? Alltids mulig å bytte de hvis du finner ut at bilen er for stiv med det...
Og pass på at poly foringene er myke nok til veibruk :D

Ser også at du ikke har planer om å bytte til skikkelig dekk i denne omgangen.
Legg inn planer på det ;)
Å kjøre med billige kina dekk på den bilen blir som å kjøpe seg en skikkelig rå gaming pc, med det råeste online spillet tilgjenglig, for så å spille det med ADSL 1GB linje og gammel CRT monitior som skjerm :roll:
Når det gjelder polering blir det gjort av proffe etter anbefaling av David. Men han skal ta en vurdering først, ikke sikkert det er nødvendig med ny polering. Skal uansett nevne at det er coating på den :). Blir den polert på nytt, blir det også ny coating.

Har bestilt H&R Monotube høydejusterbare coilovere (http://shop.brakes.no/h-r-monotube-hoyd ... 39794.html). Dette ble avgjort etter en del research av meg og David. Bestemmelsen ble faktisk tatt tirsdag etter anbefaling fra en som har eid mr2 i flere år. De godt balansert mellom komfort og stivhet. Polyforingene er av typen powerflex (lilla farge beregnet til gatebruk). Så trygg på at det ikke blir for stift :) Det var også ett viktig kriterium for valg av coilovere.

Når det gjelder dekk er dette noe som kommer senere. Dekka er bare kjørt rundt 2 sesonger etter bytte. Så venter til de er modne for utskiftning. Som kan bli ganske snart med ekstra krefter bak ryggen ;) :twisted:
 #458616  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Wow :D
God jul da mann, dette blir helrått :D

Fikk lyst å trykke på bestillingsknappen selv her nå :)
Takk :D Kan trygt si at det blir en helrå sesong. Skal bli så godt å sitte seg bak rattet igjen og tenke på at nå er det bare vanlig vedlikehold i 20+ år. Å så er den jo veteran i 2021. Omtrent gratis å eie da :)
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 102