TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #460843  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Angående vifte så finnes det vel mulighet for å ordne noe nytt der?
Kan jo bruke mye tid og penger på å få det som orginalt, eller du kan koble opp den orginale, eller en helt ny til tenning. Slik at den går konstant når bilen går.
Det er nok meget mulig, uten at jeg har kunnskap på det feltet. Originalt er jo å foretrekke, men om det er vanskelig å få til med det nåværende elektriske, er det å få den til å går når bilen går et godt alternativ. Det forutsetter vel uansett at rile/vifte ecu fungerer, om det er der feilen ligger. Skal til David neste uke og kan diskutere litt mer da, basert på det han har funnet ut og ditt forslag. Vifte må jeg ha.
 #460852  av GhostRider88
 
Da har den vært på visning hos vegvesenet og fått godkjent H&R coilovere i vognkort :)
Bremseslanger var det ikke noe krav om. Så holder å ha godkjenningspapirer sammen med vognkort i tilfelle spm ved kontroll. Moro å høre å få hilsen fra kontrollør som synes bilen var veldig fin. Litt ekstra stas med slike kommentarer.
Nå er det bare å vente på eu 21. Juni. I mellomtiden skal vifteproblematikk feilsøkes ytteligere og utbedres. Går for orginal viftesystem. Mest sannsynlig ligger feilen i vifte ecu eller selve vifte.

Benking gjøres når skilter er hentet ut etter eu kontroll. Ikke lenge igjen nå :D
 #460853  av ArildM
 
Gratulerer :) Ikke lenge igjen nå :wink:
 #460855  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Gratulerer :) Ikke lenge igjen nå :wink:
Takk :) Nei, nå kan jeg vel si det med sikkerhet ;)
 #461032  av GhostRider88
 
Den er tilbake :!: :D
Har omtrent bodd i bilen siden jeg fikk den. Fylte full tank på tirsdag og er nesten tom igjen... 8)
David har levert et gjennomført bygg. Det jeg har fått er å regne som en ny bil hva angår det mekaniske. Den føles så tight, kvikk og responsiv. En helt annen følelse man får å kjøre den nå kontra før. Optimaliseringen sammen med et fungerende VVT-i system utgjør mye. Fin balanse mellom sportslighet og komfort. Ja den rister litt mer på tomgang (gule powerflex motorforinger som er stivere) og merker ujevnheter i veien bedre med H&R coilovers. Men det er en liten pris å betale.
Er i innkjøringssfasen og tar det pent, med korte drag. Blir fulgt opp i innkjøringsfasen slik at alt går etter skjema.

Var en tur hos Magne og fikk montert Nardi TRD rattet (å til våres store gledelige overraskelse, passet det orginale Nardi rattnavet som fulgte med!). Samt fikk vasket og frisket opp cotingen. Den trenger en ny polering, men det tar vi til våren igjen. Blir enda en tur til Magne for å justere rattet slik at det står litt rettere når den kjører rett frem. Noe som ikke gjør meg noe med en ekstra tur ;)
20190724_212023.jpg
20190724_212023.jpg (4.79 MiB) Vist 3439 ganger
20190725_201315.jpg
20190725_201315.jpg (4.9 MiB) Vist 3439 ganger
20190725_201836.jpg
20190725_201836.jpg (4.88 MiB) Vist 3439 ganger
20190724_204303.jpg
20190724_204303.jpg (1.99 MiB) Vist 3439 ganger
 #461034  av ArildM
 
Gratulerer med strøken bil vel hjemme igjen :)
Kos deg masse med den :mrgreen:
 #461037  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Gratulerer med strøken bil vel hjemme igjen :)
Kos deg masse med den :mrgreen:
Jo takk for det :)
Alt virker bra, eneste "bagatell" jeg oppdaget på vei hjem fra Magne er at høyttaler i fører døra kutter ut ved et punkt når jeg lukker døra opp og igjen. Ingen problemer når døra er midtveis helt oppe eller lukket, så mulig dårlig kontakt/brudd i ledning som går inn i døra? Blir jo hele tide bevegelse i lednings "pølsa" og om jeg så vidt beveger på den med døren oppe og lyden er av, så kommer den tilbake. hmmm. Håper på å få ordnet det ganske raskt slik at jeg kan nyte resten av sesongen.

Noen stemningsbilder:
20190726_221415.jpg
20190726_221415.jpg (4.13 MiB) Vist 3419 ganger
20190726_221358.jpg
20190726_221358.jpg (4.64 MiB) Vist 3419 ganger
20190726_221741.jpg
20190726_221741.jpg (1.84 MiB) Vist 3419 ganger
 #461041  av ArildM
 
Ganske typisk at det blir kontaktfeil i dørene på MR2 (på stereon). Fikk tak i noen ekstremt myke kabler på bilradiospes, la de opp igjennom den originale pølsa (drittjobb :lol: ), og håper det blir kurert en stund :mrgreen:
 #461042  av ArildM
 
Rattet ble forresten digg! Perfekt førermiljø :mrgreen:
 #461044  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Ganske typisk at det blir kontaktfeil i dørene på MR2 (på stereon). Fikk tak i noen ekstremt myke kabler på bilradiospes, la de opp igjennom den originale pølsa (drittjobb :lol: ), og håper det blir kurert en stund :mrgreen:
Ja, et typist sted for kontaktfeil, da det stadig er bevegelse som fører til slitasje etter mange år.
Så blir å trekke nye kabler. Å siden det må opp så har jeg valgt å oppgradere til nye høyttalere i begge dører (ink tweeters) og de to bak. Blitt anbefalt og går nok for disse: https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... ntegration . Siden jeg har 91 mod så er diskant covere noe mindre enn 93+ så håper/satser på at de som følger med passer inni. Følger med to typer fester, så det løser seg nok greit: https://bilradiospes.no/media/produktbi ... sjoner.pdf

Høyttalere bak blir trolig i samme serien som de i dørene (Focal).
Sub har jeg byttet fra før (Tang Bang som passer i org subwoofer boks).
Skal få gjort dette i aug. med god hjelp av Magne :)
Har tenkt på å oppgradere org høyttalere en stund og nå hadde jeg en god grunn til å gjøre det :wink:
Sist redigert av GhostRider88 den 28 jul 2019 03:39, redigert 1 gang totalt.
 #461045  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Rattet ble forresten digg! Perfekt førermiljø :mrgreen:
Trivelig inne i førerhuset nå ja 8)
 #461046  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:
ArildM skrev:Ganske typisk at det blir kontaktfeil i dørene på MR2 (på stereon). Fikk tak i noen ekstremt myke kabler på bilradiospes, la de opp igjennom den originale pølsa (drittjobb :lol: ), og håper det blir kurert en stund :mrgreen:
Ja, et typist sted for kontaktfeil, da det stadig er bevegelse som fører til slitasje etter mange år.
Så blir å trekke nye kabler. Å siden det må opp så har jeg valgt å oppgradere til nye høyttalere i begge dører (ink tweeters) og de to bak. Blitt anbefalt og går nok for disse: https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... ntegration . Siden jeg har 91 mod så er diskant covere noe mindre enn 93+ så håper/satser på at de som følger med passer inni. Følger med to typer fester, så det løser seg nok greit: https://bilradiospes.no/media/produktbi ... sjoner.pdf


Høyttalere bak blir trolig i samme serien som de i dørene (Focal).
Sub har jeg byttet fra før (Tang Bang som passer i org subwoofer boks).
Skal få gjort dette i aug. med god hjelp av Magne :)
Har tenkt på å oppgradere org høyttalere en stund og nå hadde jeg en god grunn til å gjøre det :wink:
Ingen av de nye festene til diskantene blir brukt. Diskantene blir festet med dobbeltsidig teip til de orginale festene, slik som det er orginalt.
Som nevnt kan det være du må ha 93+ type diskanthus. Fortsatt tilgjenglig nye fra toyota.
 #461048  av ArildM
 
Ville absolutt ha tatt med nye diskanthus om du først skal til :) De er bedre vinklet mot fører, og har MYE mer plass :) De nye diskantene dytter du som Magne sier bare rett inn i husene :mrgreen:

Har Fokal sine 6,5" komponentsett i min, funker utmerket (må kappe litt i dørene om du skal ha så store høyttalere) :mrgreen:
 #461049  av GhostRider88
 
Da har Magne bestilt høyttalere og ledninger. Silikonledinger til gjennnomføring av kun høytalerkabel i døra). Da det er like greit å oppgradere til det med en gang. 93+ diskanthus hadde Magne, så da ordnet det seg. Han lager også braketter utfra sine gamle diskantbraketter til de små diskantene. Snakk om effektivitet :!:

Gått for focal høyttalere i front og bak.
Foran, Focal ISU130 Integration: https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... ntegration
Bak, Focal ICU100: https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... one/icu100

Gleder meg :)
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 102