TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #458617  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:
magnesmurf skrev: Å kjøre med billige kina dekk på den bilen blir som å kjøpe seg en skikkelig rå gaming pc, med det råeste online spillet tilgjenglig, for så å spille det med ADSL 1GB linje og gammel CRT monitior som skjerm :roll:
Når det gjelder polering blir det gjort av proffe etter anbefaling av David. Men han skal ta en vurdering først, ikke sikkert det er nødvendig med ny polering. Skal uansett nevne at det er coating på den :). Blir den polert på nytt, blir det også ny coating.

Har bestilt H&R Monotube høydejusterbare coilovere (http://shop.brakes.no/h-r-monotube-hoyd ... 39794.html). Dette ble avgjort etter en del research av meg og David. Bestemmelsen ble faktisk tatt tirsdag etter anbefaling fra en som har eid mr2 i flere år. De godt balansert mellom komfort og stivhet. Polyforingene er av typen powerflex (lilla farge beregnet til gatebruk). Så trygg på at det ikke blir for stift :) Det var også ett viktig kriterium for valg av coilovere.

Når det gjelder dekk er dette noe som kommer senere. Dekka er bare kjørt rundt 2 sesonger etter bytte. Så venter til de er modne for utskiftning. Som kan bli ganske snart med ekstra krefter bak ryggen ;) :twisted:
Så du hadde beholdt CRT skjermen og adsl linja til den var oppbrukt, hvis du hadde skaffet deg skikkelig rå gaming pc? :wink:
På den litt mer seriøse siden. Hvis du ikke utnytter potensialet i bilen, kan du slippe unna med billigdekkene. Men hvis du skal utnytte at bilen er såpass påkostet og oppgradert burde du virkelig kjøpe noen skikkelig sportsdekk. Utrolig surt å miste kontroll over bilen når du tester grensene fordi du har dårlige dekk. Og regner med at du ikke legger nærmere 100k i masse oppgraderinger uten å teste hva bilen er god for når den er ferdig 8)

Aner ikke hva David kjenner av folk med poleringskunnskaper, men hvis de ikke er godt kjente folk på DCN ville jeg styrt unna. Med all den jobben jeg la i å få den bil så strøken som mulig, ville det vært veldig synd hvis det resultatet ble ødelagt. Du kan heller få noen av folka på DCN som holder til i Mjøndalen til å strigle opp bilen mens den står hos david. Vet om flere som kan gjøre den jobben når det blir aktuelt, hvis du ikke vil ta den med hit igjen når den er ferdig :wink:
 #458619  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:
GhostRider88 skrev:
magnesmurf skrev: Å kjøre med billige kina dekk på den bilen blir som å kjøpe seg en skikkelig rå gaming pc, med det råeste online spillet tilgjenglig, for så å spille det med ADSL 1GB linje og gammel CRT monitior som skjerm :roll:
Når det gjelder polering blir det gjort av proffe etter anbefaling av David. Men han skal ta en vurdering først, ikke sikkert det er nødvendig med ny polering. Skal uansett nevne at det er coating på den :). Blir den polert på nytt, blir det også ny coating.

Har bestilt H&R Monotube høydejusterbare coilovere (http://shop.brakes.no/h-r-monotube-hoyd ... 39794.html). Dette ble avgjort etter en del research av meg og David. Bestemmelsen ble faktisk tatt tirsdag etter anbefaling fra en som har eid mr2 i flere år. De godt balansert mellom komfort og stivhet. Polyforingene er av typen powerflex (lilla farge beregnet til gatebruk). Så trygg på at det ikke blir for stift :) Det var også ett viktig kriterium for valg av coilovere.

Når det gjelder dekk er dette noe som kommer senere. Dekka er bare kjørt rundt 2 sesonger etter bytte. Så venter til de er modne for utskiftning. Som kan bli ganske snart med ekstra krefter bak ryggen ;) :twisted:
Så du hadde beholdt CRT skjermen og adsl linja til den var oppbrukt, hvis du hadde skaffet deg skikkelig rå gaming pc? :wink:
På den litt mer seriøse siden. Hvis du ikke utnytter potensialet i bilen, kan du slippe unna med billigdekkene. Men hvis du skal utnytte at bilen er såpass påkostet og oppgradert burde du virkelig kjøpe noen skikkelig sportsdekk. Utrolig surt å miste kontroll over bilen når du tester grensene fordi du har dårlige dekk. Og regner med at du ikke legger nærmere 100k i masse oppgraderinger uten å teste hva bilen er god for når den er ferdig 8)

Aner ikke hva David kjenner av folk med poleringskunnskaper, men hvis de ikke er godt kjente folk på DCN ville jeg styrt unna. Med all den jobben jeg la i å få den bil så strøken som mulig, ville det vært veldig synd hvis det resultatet ble ødelagt. Du kan heller få noen av folka på DCN som holder til i Mjøndalen til å strigle opp bilen mens den står hos david. Vet om flere som kan gjøre den jobben når det blir aktuelt, hvis du ikke vil ta den med hit igjen når den er ferdig :wink:
Time will show ;) Nye dekk blir det uansett, spørsmålet er bare når. Kan godt hende det blir i år, men ikke før senere i sesongen.

Det er sant. Jobben du la ned er ikke forgjeves. Fikk tilbud om å la en med god kunnskap som driver å klargjør ferrarier og andre biler i den høye enden av prisklassen, vurdere standen på lakken når bilen er ferdig (om det har leitet på coatingen). Tar avgjørelsen deretter. Tur til deg er obligatorisk, poleringsjobb eller ikke ;)
 #458622  av magnesmurf
 
Da er det David Slatter som skal kikke på den. Han er flink, godt kjent mann på DCN.
Ikke noe problem så lenge det er noen som har kunnskap. Bare han blir informert om at bilen har coating :)
 #458625  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Da er det David Slatter som skal kikke på den. Han er flink, godt kjent mann på DCN.
Ikke noe problem så lenge det er noen som har kunnskap. Bare han blir informert om at bilen har coating :)
Det stemmer ja. Hadde ikke latt hvem som helst strigle opp bilen etter arbeidet du la ned i å få den strøken.
David skal informere han om at den har coating når det er tid for det :)
 #458741  av GhostRider88
 
bling bling ching ching 8)

Bestiller nye toppfester også siden disse ikke følger med coiloverne. Lurt å bytte samtidig da mine er gamle.
Vedlegg
H&R Coilovere.jpg
H&R Coilovere.jpg (413.87 kiB) Vist 5982 ganger
 #458742  av ArildM
 
:mrgreen:

GÃ¥r du for OEM toppfester eller? :)
 #458749  av GhostRider88
 
ArildM skrev::mrgreen:

GÃ¥r du for OEM toppfester eller? :)
I forhold til min kjørestil/bruk passer oem best siden de er mest komfortable. Alternativ blir det TRD om vi får tak i :)
 #458755  av OleST
 
fensport har trd topmounts. har det skjedd noe fremmgang med motorbygget da?
 #458763  av GhostRider88
 
OleST skrev:fensport har trd topmounts. har det skjedd noe fremmgang med motorbygget da?
Takk for info :)
Ja, det har skjedd en god del. Detaljer vil komme og regner med at bilder kommer jevnlig når bilen er hentet og monteringen er startet :)
Godt å ha noe å se frem til som minner om våren :roll: :wink:
 #458833  av Philip
 
Hvis David Slatter skal ta bilen din er den i SUPRE hender! Han er helt rå og jobber på biler som koster millioner på AutoXo :D

søk opp drsdetail på Insta;-)
 #458836  av GhostRider88
 
Philip skrev:Hvis David Slatter skal ta bilen din er den i SUPRE hender! Han er helt rå og jobber på biler som koster millioner på AutoXo :D

søk opp drsdetail på Insta;-)
Ja, det er meningen :) Sett på noen av bilene han har jobbet på og det er en utrolig presisjon og finish.
Moro å få bilen i så strøken stand som mulig både innvendig og utvendig 8)
 #458838  av magnesmurf
 
Tror ikke du kan forvente å få den så mye bedre utvendig enn den var for to år siden etter jeg var ferdig.
Våtslipte tross alt det værste på bilen og brukte flere dager på å få frem glansen i lakken. :wink:
Innvendig rørte jeg den jo knapt.

Regner med at resultatet på lakken har holdt seg temmelig bra, mtp coating og lite bruk. Nye riper bør vel bare ha oppstått hvis david har vært uheldig under montering av motoren. Var jo stort sett bare nøkkelripen langs siden som ikke ble fjernet 100% når den ble tatt.
 #458839  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Tror ikke du kan forvente å få den så mye bedre utvendig enn den var for to år siden etter jeg var ferdig.
Våtslipte tross alt det værste på bilen og brukte flere dager på å få frem glansen i lakken. :wink:
Innvendig rørte jeg den jo knapt.

Regner med at resultatet på lakken har holdt seg temmelig bra, mtp coating og lite bruk. Nye riper bør vel bare ha oppstått hvis david har vært uheldig under montering av motoren. Var jo stort sett bare nøkkelripen langs siden som ikke ble fjernet 100% når den ble tatt.
Ja, bra du korrigert meg. Var jo det jeg mente å få den så strøken som mulig på nytt samtidig med alt det andre :)
 #459068  av GhostRider88
 
En liten sniktitt på hvordan alu. motordeler vil se ut 8)
Toppen beams.jpg
Toppen beams.jpg (83.98 kiB) Vist 5377 ganger
Alle aluminiums delene blir blåst mens vi venter på toppen skal tilpasses større ventiler og nye ventilstyringer.

Ellers er alt av deler som kan bestilles før bilen er hos David bestilt. På mystisk vis har listen over deler blitt noe lengre og heftigere :wink: Blir drømmebilen min dette når den er ferdig :D
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 102