TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #454494  av GhostRider88
 
Vet det er delte meninger om dekkturs, men i dette tilfelle synes jeg det ble litt stilig. Har holdt meg til fargene i TRD logoen.
Dekktusj02.jpg
Dekktusj02.jpg (398.47 kiB) Vist 4841 ganger
Dekktusj03.jpg
Dekktusj03.jpg (314.22 kiB) Vist 4841 ganger
Dekktusj01.jpg
Dekktusj01.jpg (411.4 kiB) Vist 4841 ganger
Dekktusj05.jpg
Dekktusj05.jpg (493.06 kiB) Vist 4841 ganger
Dekktusj06.jpg
Dekktusj06.jpg (450.19 kiB) Vist 4841 ganger
 #454495  av hmsilset
 
Litt mye, men gir da oppmerksomhet :) Artig å gjøre sine egne personelige vrier da! Og går en lei så er det bare å skifte dekk :)
 #454497  av GhostRider88
 
hmsilset skrev:Litt mye, men gir da oppmerksomhet :) Artig å gjøre sine egne personelige vrier da! Og går en lei så er det bare å skifte dekk :)
Enig :) ble mer personlig ;)
 #454508  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Tommel opp :)
Takk :) Synes det passet inn i helheten og følger TRD temaet jeg har inne i bilen, rødt, hvitt, gult, svart og bittelitt blått :)
 #454728  av GhostRider88
 
Hei.
Har nylig fått en ulyd i motoren. En svakere versjon av lyden har kommet av og til siden jeg fikk bilen (særlig på kald motor), men her om dagen etter en kjøretur ble den betytelig høyere. Hørte ikke noe ulyd før etter jeg fylte bensin på vei hjem (blyfri 95).
Lyden er såpass dominerende at jeg vil kjøre minimalt (om noe) med den før lyden er lokalisert og utbedret.
Mistenkte først strammehjulet til dynamoreimen, men etter å ha tatt av dynamoreimen og sjekket (og startet) var like fin. Lyden var der fortsatt.
Neste jeg tenkte var vannpumpe, men både vannpumpe, løpehjul, strammehjul og regreim ble skiftet i vinter.
Etter å snakket med Erik (toyoparts) ble jeg noe og roligere.
De skal komme å hente bilen og ta den med til deres verksted i Bergen, forhåpentligvis denne måneden.
Ut ifra det jeg har beskrevet tror han det kan være vvt-i hjulet siden lyden blir svakere på turtall og er høyest på tomgang. En kverne/gnisse metall mot metall lyd, som et dårlig lager. Ser på det som positivt at lyden ikke blir verre på turtall. Om det er noe de har byttet som er årsaken til lyden, så er det garantisak. Uansett blir det fikset og gjør litt andre ting som å fikse svetting fra toppdekselpakning, benking og eu-kontroll i samme slengen.
Toyoparts ordner opp :)
Uansett, her er en video:
 #454729  av ArildM
 
Jaggu god service fra Toyparts :)
Greit å ha gjort arbeidet hos de kanskje :)
Høres ikke ut som rådebank eller noe anna alvorlig ut, så får krysse fingrene for en enkel fix :)
 #454732  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Jaggu god service fra Toyparts :)
Greit å ha gjort arbeidet hos de kanskje :)
Høres ikke ut som rådebank eller noe anna alvorlig ut, så får krysse fingrene for en enkel fix :)
Sant :) Høres ikke alvorlig ut, bare litt skummelt om jeg kan si det slik. Derfor jeg ikke vil ta noen unødvendige sjanger før vi har funnet ut hva som forårsaker lyden :)
Men har tro på at det kan være vvt-i hjulet som lager lyden, da det høres for meg ut som det prøver å justere seg når jeg slipper gassen. Men skal jo ikke lage slik lyd, så blir godt å få det eliminert så jeg kan kose meg med en rein beams lyd 8)
 #454733  av GhostRider88
 
Fant litt info på hvordan vvt-i systemet fungerer, noe som støtter opp om teorien om at lyden kommer fra vvt-i hjulet.

BEAMS cross section:
Bilde

Engine info:

Power 200ps/197BHP/147KW @ 7,000rpm Engine. Works out roughly to 158ps/156WHP/116KW @ 7,000rpm Wheels
Torque 21kg-m/152ft.lb./206Nm @ 6000rpm

Engine displacement: 1998cc
Compression ratio: 11:1
Bore & Stroke: 86 x 86mm
Camshaft duration (IN/EX) - 256°/244° (advertised duration) (Unknown) @ 1mm lift / (Unknown) @ 0.050in. lift
Camshaft lift: (IN/EX) - 10.5mm/9.2mm
Valve diameter: (IN/EX) - 34.5mm/29.5mm
Throttle body diameter: 65mm
Injector size: - 340cc (from the book, flow testing: 315cc)
Rod pin diameter: 22mm
Rod big end bore: 51mm
Rod big end width: 21mm
Buckets/lifters: 31mm Shim underbucket system
Notes: VVTI on intake only

Dynograph:
Bilde

VVTi operation points: (Note disregarded the Blacktop BEAMS exhaust switching points as these are not used with the redtop BEAMS.)


Additonal photos:
Bilde
 #454739  av GhostRider88
 
Fant metallspon i olja. Fulgte med peilepinnen, så er nok noe alvorlig. Bra den skal inn til toyparts, så vi finner en løsning, om så ny motor...

Brukt mye penger på dette, så er veldig kjedelig at slikt skjer bare etter ca 2000 km.
 #454749  av ArildM
 
Ouch.
Håper du ikke havner på motorbyttekjøret slik som jeg da.... Er på tredje 20v motoren i AW11en :roll:
 #454750  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Ouch.
Håper du ikke havner på motorbyttekjøret slik som jeg da.... Er på tredje 20v motoren i AW11en :roll:
Håper ikke det :? satser på second time lucky :)
Håper det går å bygge opp den jeg har. Nå vet man jo ikke hvor alvorlig ting er før man har åpnet å sett.
Virker som toyparts vil reparere den jeg har, da de kjenner motor og vet hva de har. Et bedre utgangspunkt enn å kjøpe en annen motor som man ikke kjenner. I orden blir den uansett :)
 #454773  av GhostRider88
 
Har blitt litt forandring i planene... Kort sagt blir motor som ny, med mer krefter 8)
Samt at turen går til Mjøndalen :) Blir et vinterprosjekt på mr2'en i vinter. Beams-drømmen skal ytterligere realiseres :) En effektiv metode for å få vinteren til å gå raskt over :wink:
 #454785  av ArildM
 
SÃ¥pass ja! :)
Snakker vi fortsatt NA motor eller er det over på den mørke siden? :wink:
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 102