TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #454788  av Zepticon
 
På NA er det vell bare tre ting man kan gjøre som gir effekt:
- Kammer
- Porting av topp/innsug
- Stroking

Med 30 hester gjetter jeg på en kombinasjon av de to første?
 #454791  av GhostRider88
 
Zepticon skrev:På NA er det vell bare tre ting man kan gjøre som gir effekt:
- Kammer
- Porting av topp/innsug
- Stroking

Med 30 hester gjetter jeg på en kombinasjon av de to første?
Stemmer bra det :) Mer info og bilder kommer det når prosjektet påbegynnes :)
ArildM skrev:Fett 8)
Yes, dette er en drøm som blir realisert. Neste mr2 sesong kommer til å skrive seg inn i min historiebok som den beste :D
 #455117  av GhostRider88
 
Mr2'en er nå satt til vinterlagring i påvente av motorbygg.
Konklusjonen på ulyden var havarert vannpumpe. Motor er plukket fra hverandre og den er jevnt slitt. Så planen er en total motoroverhaling med borring av sylindere, bytte 4 ventilløftere, sliping av ventiler/seter. Så blir det nok trim, samt ny radiator, ny elektronikk og ledningsnett til motor, nytt kjølesystem etc. Planen er å bygge om motoren til en mr2 beams motor :)

Får prisoverslag på komplette pakker fra underground garage, slik at jeg har valget å gjøre det som må gjøres, anbefalt eller "full pakke" med det jeg vil. Vi bestemmer sammen når prisoverslagene er klare.
Når det gjelder dette prosjektet følger jeg hjerte og ikke lommeboken. Viktig å ta vare på disse bilene og for meg er det en investering, da jeg aldri kommer til å selge den.
Gleder meg stort :D
 #455118  av ArildM
 
Jeg ser på MR2ene mine som sparebøsser, pengene i banken blir bare mindre verdt, så hvorfor ikke investere de i noe unikt? :D
 #455121  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Jeg ser på MR2ene mine som sparebøsser, pengene i banken blir bare mindre verdt, så hvorfor ikke investere de i noe unikt? :D
Det skal jeg huske! Veldig godt formulert :D
Å det er sant, for disse bilene finnes det veldig få av i go stand. Det er lenge mellom hvert godt eksemplar og de ligger i en høyere prisklasse, som jeg tror vil stige etterhvert.
 #455124  av ArildM
 
Ser på det som langsiktig fondsparing, prisene vil gå littegrann opp og ned, men over et langt perspektiv vil de definitivt øke i verdi? :mrgreen:

Hvem vil vel ikke ha en dødsfarlig, pålitelig, Toyota, med midtmotor, vippelykter og Beams?
En kombo som bokstavelig talt er så livsfarlig at ingen hadde fått lov til å lage noe i nærheten i dag, vippelyktene er som kniver montert på panseret på en moderne bil, alle fotgjengere løper jo i skrekk når de ser en MR2! Og motoren bak setene i en Toyota? Haha, japsene måtte ha vært rusa på noe rart noe i gjerningsøyeblikket :mrgreen: Ikke en gang ABS eller traction kontroll. Rene skjære dødsfeller er det, sexye dødsfeller 8)
 #455129  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Ser på det som langsiktig fondsparing, prisene vil gå littegrann opp og ned, men over et langt perspektiv vil de definitivt øke i verdi? :mrgreen:

Hvem vil vel ikke ha en dødsfarlig, pålitelig, Toyota, med midtmotor, vippelykter og Beams?
En kombo som bokstavelig talt er så livsfarlig at ingen hadde fått lov til å lage noe i nærheten i dag, vippelyktene er som kniver montert på panseret på en moderne bil, alle fotgjengere løper jo i skrekk når de ser en MR2! Og motoren bak setene i en Toyota? Haha, japsene måtte ha vært rusa på noe rart noe i gjerningsøyeblikket :mrgreen: Ikke en gang ABS eller traction kontroll. Rene skjære dødsfeller er det, sexye dødsfeller 8)
Hehe, kunne ikke beskrevet mr2 bedre selv. Faller nok på alternativet "full pakke". Usikker på om jeg kan tilgi meg selv å gå halvveis når jeg har muligheten til å gå helvveis ;) ?

Japsene hadde nok litt for god tilgang til "spennende urter" og røkelse rundt tegnebordet når mr2'en ble designet. Noe som kommer oss entusiaster til gode 25 år senere 8)
 #455132  av ArildM
 
Enig :)

Tror vi må se lenge og langt etter en ny Toyota med midtmontert motor :) Tror rett og slett ikke markedet er der, særlig siden GT86 salget ikke er så ekstremt mye å skryte av. Krysser fingrene for den nye Supraen. Og nyter at man har et par unike biler fra Toyota i bilparken :D
 #455133  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Enig :)

Tror vi må se lenge og langt etter en ny Toyota med midtmontert motor :) Tror rett og slett ikke markedet er der, særlig siden GT86 salget ikke er så ekstremt mye å skryte av. Krysser fingrene for den nye Supraen. Og nyter at man har et par unike biler fra Toyota i bilparken :D
Er nok sant det ja, derfor det er ekstra viktig å ta vare på disse bilene så fremtidige generasjoner får se hva Toyota en gang var før fornuft og miljøfokus tok fullstendig overhånd... Men de kan overraske med noen jokere fremover, slik som med GT86, så har også håp for den nye supraen :)

Venter spent på overslag på hva som må, burde og kan gjøres :D
 #455176  av GhostRider88
 
Vasket, våtvokset og vinterlagret. I mellomtiden vil det nok bli oppdateringer iløpet av vinterprosjektet med beams'en :)
Vedlegg
Før ny motor 2017.jpg
Før ny motor 2017.jpg (812.34 kiB) Vist 6607 ganger
Før ny motor02 2017.jpg
Før ny motor02 2017.jpg (892.07 kiB) Vist 6607 ganger
 #455182  av ArildM
 
Ikke sett de nakkestøttene før nå :) Kul detalj.
På en måte litt kjipt å sette bort godbilene, men samtidig, det er litt som vinteren, du må ha et halvår med snø og is og dritt før du setter pris på våren og sommern :wink:
Bare å krysse av dagene på kalenderen til våren kommer :mrgreen:
 #455186  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Ikke sett de nakkestøttene før nå :) Kul detalj.
På en måte litt kjipt å sette bort godbilene, men samtidig, det er litt som vinteren, du må ha et halvår med snø og is og dritt før du setter pris på våren og sommern :wink:
Bare å krysse av dagene på kalenderen til våren kommer :mrgreen:
Takk :) TRD Nakkestøttene/nakkeputene synes jeg passet til interiøret og det skal heller ikke legges under en stol at jeg er litt TRD-fan ;)
Det er sant, og nå er det egentlig helt greit å sette den til lagring når den allikevel er uten motor. Ser for meg at denne vinteren kommer til å gå raskt over når man kan oppta seg med ting som å følge med på motorprosjekter 8)
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 102