TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2`n min sin historie logg.SOLGT!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #296189  av hmsilset
 
Daniel HS skrev:
hmsilset skrev:
Daniel HS skrev:Når jeg ser på bilen din her og planene dine er det nesten så jeg angrer på at jeg kjøpte Celica CS istedenfor Mr2 :P

Gleder meg til å se fremdriften her... :)
:D Artig å høre.Men du har en ganske så unik bil i forhold til min sånn originalt,så jeg synes du skal holde på den
så lenge du har det morro med den :wink: Jeg har brukt litt penger på denne bilen de siste 2 åra,men ikke noe omtrent utenom motor,for de går jo i evigheter uten problem disse bilene. Har leid pitboks og meldt meg på racingtreff ACR
neste uke,så da får jeg og dere se hva en utrimma mr2 er god for(må nesten kjøpe meg kamera).Er banekjøring både torsdag og fredag,men jeg klarer meg med bare torsdag,da jeg kun gjør det for å se om banekjøring er noe for meg 8)
Ja, er vel egentlig litt mer unik, men Mr2 er så usannsynlig fet... Hehe... Hadde nok blitt en Mr2 Turbo dersom forsikringsselskapene hadde hatt litt mindre i mot oss unge :wink: Men er strålenede førnøyd med den jeg har nå, så kommer nok til å beholde den en god stund ja :D

En gang på bane og du er hektet :mrgreen: Selv har jeg foreløpig bare kjørt på Eikås utenfor Bergen, og den er i minste laget. Så gleder meg som en unge til å få prøvd meg på en av de store banene :D Bare å glede seg, bare ikke bli overivrig, det koster deg fort noen timer i garasjen... :P Det som skjedde med meg første gang i allefall :P
Hvist du setter forsikringa di med f.eks en forelder som medeier så betaler du nesten ingenting forsikring da.Det gjorde jeg da jeg var 22.Altså 9 år siden,hehe. Jeg kommer til å ta det rolig på bana,men vil ha litt gode tider siden jeg har kjørt 2,2l,2,0gti og 2,0 turbo sommer og vinter de siste 9 åra.
 #296191  av Daniel HS
 
hmsilset skrev:
Hvist du setter forsikringa di med f.eks en forelder som medeier så betaler du nesten ingenting forsikring da.Det gjorde jeg da jeg var 22.Altså 9 år siden,hehe. Jeg kommer til å ta det rolig på bana,men vil ha litt gode tider siden jeg har kjørt 2,2l,2,0gti og 2,0 turbo sommer og vinter de siste 9 åra.
Prisen var ikke så avskrekkende på Mr2 Turbo, men heller det at jeg måtte ha totalpakke og gjennfinningssystem i bilen, da begynner det å bli dyrt :( Ikke det at CSen er en billig fornøyelse da :P

Ja, regner med det skal gå bra hvis du har litt erfaring med å kjøre slike biler ja... Og det pleier jo som regel å gå bra :wink: Problemet mitt var vel det at jeg har en tendens til å bli overivrig, og med en FWD Celica 2.0GTi er det ikke mye morro man kan ha om man ikke satser litt og er litt vill og galen. Men har lært nå, CSen blir passet pent på :)
 #296192  av hmsilset
 
Daniel HS skrev:
hmsilset skrev:
Hvist du setter forsikringa di med f.eks en forelder som medeier så betaler du nesten ingenting forsikring da.Det gjorde jeg da jeg var 22.Altså 9 år siden,hehe. Jeg kommer til å ta det rolig på bana,men vil ha litt gode tider siden jeg har kjørt 2,2l,2,0gti og 2,0 turbo sommer og vinter de siste 9 åra.
Prisen var ikke så avskrekkende på Mr2 Turbo, men heller det at jeg måtte ha totalpakke og gjennfinningssystem i bilen, da begynner det å bli dyrt :( Ikke det at CSen er en billig fornøyelse da :P

Ja, regner med det skal gå bra hvis du har litt erfaring med å kjøre slike biler ja... Og det pleier jo som regel å gå bra :wink: Problemet mitt var vel det at jeg har en tendens til å bli overivrig, og med en FWD Celica 2.0GTi er det ikke mye morro man kan ha om man ikke satser litt og er litt vill og galen. Men har lært nå, CSen blir passet pent på :)
Rart..Kosta 4200kr i året da jeg forsikra min første.Men så bor jeg på bondelandet også da :P 2,0 GTI har jeg også hatt,men ble lei av den etter at jeg lånte bort og den ble kræsja for over 100000,hehe. Her er etter opprettinga.Var en god bil!
Vedlegg
Bilde_1___1_.jpg
Bilde_1___1_.jpg (16.66 kiB) Vist 4804 ganger
1111111.jpg
1111111.jpg (36.53 kiB) Vist 4804 ganger
 #296196  av Thomas S
 
Kjempe bra bilder :mrgreen:
De felgene kledde bilen veldig bra og :D Brodern har nett fått samme felgene ;)
 #296198  av hmsilset
 
Thomas S skrev:Kjempe bra bilder :mrgreen:
De felgene kledde bilen veldig bra og :D Brodern har nett fått samme felgene ;)
Tusen takk du :D Du må be broren din legge ut bilder da! Tror jeg er den eneste med sånne på mr2 til nå.Fyller ikke ut hjulbuene siden det er originalt innpress,men det er ikke stygt heller :wink:
 #296229  av Thomas S
 
Han vell ikke fått de på enda, girkassen sprakk da de sku skifte clutch :shock: Felgene kom mens bilen sto uten hjul så han har ikke prøvd de enda ;)
 #296235  av hmsilset
 
Thomas S skrev:Han vell ikke fått de på enda, girkassen sprakk da de sku skifte clutch :shock: Felgene kom mens bilen sto uten hjul så han har ikke prøvd de enda ;)
Skikkelig irriterende å knekke girkassa da! Ok,får vente jeg da :P
 #297177  av hmsilset
 
Prøvde snapshots med nye filmkameraet mitt i dag :P Ble helt ok med tanke på at jeg ikke stillte inn noen ting :)
Vedlegg
ACR 032.jpg
ACR 032.jpg (159.75 kiB) Vist 4331 ganger
ACR 033.jpg
ACR 033.jpg (190.99 kiB) Vist 4331 ganger
ACR 035.jpg
ACR 035.jpg (136.88 kiB) Vist 4339 ganger
ACR 036.jpg
ACR 036.jpg (157.49 kiB) Vist 4342 ganger
 #298437  av hmsilset
 
klistra på ett sånt Toms scoop fra erebuni i går.Så og si umulig å få det bra,så ikke kjøp sånt folkens om noen har det billig til salgs.Skal bruke det ett par måneder bare fordi det gikk så mye penger på det,så skal jeg kaste det i vinter. .Får nok luft fra sideinntaka uansett så :P

Endrer dette innlegget litt å legger til bilde av motor.Den er ikke særlig rein,men jeg vasker ikke sånn veldig grundig der uansett.Vil ikke komme borti å løsne ledninger osv siden det er veldig trangt der :P
Vedlegg
air duct.jpg
air duct.jpg (165.15 kiB) Vist 4329 ganger
Toms Luftinntak.jpg
Toms Luftinntak.jpg (160.11 kiB) Vist 4332 ganger
DSC00641.JPG
DSC00641.JPG (84.2 kiB) Vist 4330 ganger
DSC00678.JPG
DSC00678.JPG (66.72 kiB) Vist 4545 ganger
2007 002.jpg
2007 002.jpg (24.53 kiB) Vist 4542 ganger
Sist redigert av hmsilset den 12 okt 2008 16:22, redigert 1 gang totalt.
 #298830  av Abramz
 
Passformen på mitt scoop er perfect :)
 #298859  av hmsilset
 
Abramz skrev:Passformen på mitt scoop er perfect :)
Bytte :?: :D

Da er du heldig isåfall.Ble nesten bra mitt,men en stygg glipe mellom motorlokk og scoopet..
 #304459  av Abramz
 
Skjønner ikke hvorfor du får den gleppa..
Ser jo helt likens ut som mitt d der :)
 #304464  av hmsilset
 
Abramz skrev:Skjønner ikke hvorfor du får den gleppa..
Ser jo helt likens ut som mitt d der :)
Tror det varierer veldig fra scoop til scoop fra erebuni :D Er jo lett å ordne det,men jeg tok det av fordi
det passer ikke inn i planene mine om bilen blir lakka til våren.
 #304564  av Abramz
 
Ã…ssen eksos anlegg er det du har?
*Sikle* :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18