TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2`n min sin historie logg.SOLGT!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #309358  av hmsilset
 
Så har jeg begynt å pynte ene stua til jul :P Planen er å kose meg å klaske på delene i romjula :P Blir en del arbeid.Må også ordne skiltholder og til slutt ett toyota devil merke i børsta alu.
Vedlegg
003.JPG
003.JPG (56.32 kiB) Vist 4757 ganger
 #310430  av JK86
 
kan lage det merke med vannskjærer trur jeg men da må du grade den selv da. hvis du trenger så bare send en pm
 #310595  av hmsilset
 
I dag har jeg prøvd å få bort verste gropene på frontfangeren.Kun største flata som er veldig ujevn, så det blir en utfordring for en amatør :D
Varmet opp forsiktig bulkene og satte vekt på dem.Ble faktisk mye jevnere etter en stund :D Har også pusset ned kanten på felgene.Var veldig flasset av klarlakken på ett par av felgene, så nå er planen å lakke dem knall røde :P Kan bli stygt, men forandring fryder.
Vedlegg
DSC00749.JPG
DSC00749.JPG (55.69 kiB) Vist 4588 ganger
DSC00750.JPG
DSC00750.JPG (57.19 kiB) Vist 4590 ganger
Sist redigert av hmsilset den 01 mar 2009 21:29, redigert 1 gang totalt.
 #312630  av hmsilset
 
Hehe,alt jeg skulle lakke selv gikk dårlig.Skulle hatt en bedre plass å lakke på :P Har ordnet liste for hva som skal gjøres på bilen i vår.

Lakkering Toyota mr2 sw20 regnr.BD 42215

-Bestillinger:
Greddy frontspoiler/leppe må bestilles fortest mulig.
http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... 0/9438/797
-Nytt deksel under frontrute må bestilles,da det som er på er lakket og flasser.
-Ny luke over motor.Bestill for mr2 turbo.Den er opphøyet og ikke flat som gti motor lokket.(ellers helt likt gti)
-Ny pakning rundt frontrute.Er litt dårlig frontruta også,men vil ikke skifte enda.
-Festebrakett i frontfanger mot framskjerm førerside.Trenger ikke bestilles da det skal være like greit
Å skru det sammen på andre måter også,men er såklart enklest å ha originalt.
-Nye skilt-rammer.Det har dere sikkert.
-klips til å feste midtre del av frontfanger(legger ved en jeg har dratt ut.)
Disse blir også tåkelys festet på(+2 skruer)


-Bulker/skader som må ordnes:
Noen hakk på luftinntak bak førerdør.En liten bulk på tak førerside og ett lite hakk/bulk midt oppå bagasjerom(bak motorluka).Slitte og hakkete sidespeil.Har nye speil som skal på, og de er skadefrie.Mangler en del skruer og klips mellom frontfanger og plastplatene under, men der kan mange løsninger brukes.Må kanskje ha ny ei lita skinne på frontgangeren.Legger den ved så det er lett å bestille ny i så fall.
Skal ikke finnes mye rust på bilen siden den er galvanisert.
-Styling:
Sideskjørt og deler til bakfanger har jeg.Trenger litt tilpasning og mer sparkel.Undersid av sideskjørt trenger ikke gjøres noe med da det ikke er synelig.Bakfanferdelene trenger også
Litt jobb.Beholder spoileren/vingen bake på bilen.Den er litt skjev på høyre side og trenger Justering.Regner med at det går lett.


-Lakk-kode:
Rosso Corsa 322 D.S
http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... errari.htm
Svar fra ts-ogn.no: 2sjikt betyr at der er ett sjikt med baselakk, og ett sjikt med kalrlakk.. Men man kan ha flere lag med hvert sjikt.. Det vanlige er 1,5-2 strøk med baselakk. Og 2 strøk med klarlakk..Er helt sikker på at de finner oppskriften selv. Om ikke de lakker med toyota lakk, eller standox så kan de ikke bruke oppskriften min..
Link for alle opplysningene jeg fikk: viewtopic.php?f=67&t=30793
-Andre ting:
Plata mellom baklykter(den med ryggelys i) skal ikke lakkes. Plastdeksel rundt vippelykter skal lakkes.Er røde fra før.Sideskjørt og bakfangerdelene skal kun festes med sikaflex.Ikke skruer.



Det bør holde :lol: Nå er det bare å håpe at det ikke blir kostende over 35000kr.Vil ikke låne så mye penger.
 #312633  av hmsilset
 
knut_olestad skrev:Jeg hadde nok fått bedre resultat i et annet lokale ja, kjipt det der.
Men var artig lell :)
:) Du gjorde en god jobb! Neste gang gir jeg f å kobler ut brannvarslingsanlegget :D
 #313465  av hmsilset
 
Toyota-mr2 skrev:du har en utrolig fin bil. hvis jeg ikke tar helt feil så jeg den i en mr2 gruppe på facebook, stemmer det?
Takk :D Bilen min er over alt den,hehe.
 #316773  av hmsilset
 
Har bestillt deler i dag.Turbo motorluka får de ikke tak i, så får vel reparere den jeg har..Legger ut litt bilder.kjekt å ha delebilder her:)
Vedlegg
(140.39 kiB) Lastet ned 182 ganger
(155.46 kiB) Lastet ned 158 ganger
(112.65 kiB) Lastet ned 146 ganger
Måtte bare legge ut dette også:)
Måtte bare legge ut dette også:)
DSC00761.JPG (54.87 kiB) Vist 4315 ganger
 #317455  av marlboro1310
 
haha :D siste bilde minner om min slik den står nå...nedsnødd.... :wink:
 #318037  av hmsilset
 
marlboro1310 skrev:haha :D siste bilde minner om min slik den står nå...nedsnødd.... :wink:
Hehe, stått en del nedsnødd min også i vinter.

I dag fikk jeg diverse deler fra Toyota.Monterte deksel under frontvindu i dag.Det gamle var lakket,og det er ikke noe særlig når det flasser og kommer inn i varmeapparatet.
Vedlegg
DSC00794.JPG
DSC00794.JPG (61.03 kiB) Vist 4176 ganger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18