TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2`n min sin historie logg.SOLGT!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #369014  av hmsilset
 
SanAndre skrev:Hadde noen kjøpt mk1'n min, så hadde jeg glatt gitt 60 for denne. Bilen din er jo en utrolig tøff :)
Er ganske lite gjort utvendig med denne da, men skal ikke mye til å gjøre noen av mr2 utgavene tøffe :wink: Bilen blir kanskje solgt i månedsskiftet for 55.000kr.Kunne vel klart 20.000 til, men orker ikke drive å høre på pruting og sånt, så pruta den ferdig selv :D
 #373885  av hmsilset
 
Andrepedersen skrev:Sikla på denne lenge før jeg kjøpte gt4'en. Forr en rå bil denne mr2'en er :D
Takk :) Nå driver jeg å setter opp liste over alt som skal ordnes til våren forhåpentligvis.

Innkjøpt: Nye plugger og alt som hører til tenninga.

På innkjøps og fikselista:


KN eller Apexi filter.
Ordne klakking høyre forran.
FÃ¥ lakket de styggeste panelene:Motorlokk,Luftinntak,vinge,frontfanger og kanaler.
Nye lys i spedometer,turteller osv.
2stk Toyo R888.235/40 17"
Ordne dårlig kontakt i førerdør.
FÃ¥ tak i ny cd spiller.Slitt den jeg har.


Småtterierfra tworus.
1 x MKII MR2 Ashtray
1 x MKII MR2 Door Handle Bezel
1 x MKII MR2 Reproduction Floor Mats
1 x MKII MR2 Front Strut Tower Brace
1 x 93+ MR2 Shift Boot
1 x MKII MR2 Door Handle Bezel
2 x MKII MR2 Brake Rotors
1 x Eccentric T-Top Guide
 #373896  av john_e
 
Mattene fra twosrus er deilige, et av de beste kjøpene man får til mr2 8)
Håper du beholder bilen, den er en av symbolene på ts-ogn. (synes jeg i alle fall)

Apexi filter stemmer jeg for, har fått mye skryt for å holde godt på finstøv :)
 #373901  av hmsilset
 
john_e skrev:Mattene fra twosrus er deilige, et av de beste kjøpene man får til mr2 8)
Håper du beholder bilen, den er en av symbolene på ts-ogn. (synes jeg i alle fall)

Apexi filter stemmer jeg for, har fått mye skryt for å holde godt på finstøv :)

Jeg har sånne matter fra før, men er slitt på førersida :wink: De er gode ja.
Takk!Artig at den blir lagt merke til :)

Jeg har hatt apexi.Det er ett papirfilter på en måte..Er utsatt for vann på mr2, og da blir strukturen på filteret ødelagt.må lage ett skjold om jeg skal ha apexi. Apexi er vaneligvis best, men jeg tror jeg velger ett vanelig kn filter og bruker kalesjeforsegling på det.Puster like godt, og vannet kommer ikke inn.
 #375417  av hmsilset
 
Noen som vet om originale skiver fremme er bra nok til vanelig bruk+ litt banekjøring? Jeg kjører aldri mere enn 5 min villmann uansett.Liker ikke kokende motor :D

oppgradert bestillingslista litt.



1 x MKII MR2 Ashtray
1 x MKII MR2 Door Handle Bezel
1 x MKII MR2 Reproduction Floor Mats
1 x MKII MR2 Front Strut Tower Brace
1 x 93+ MR2 Shift Boot
1 x MKII MR2 Door Handle Bezel
2 x MKII MR2 Brake Rotors
1 x Eccentric T-Top Guide
1 x MR2 Standard Brake Pads - Street; Front
1 x MR2 Standard Brake Pads - Street; Rear
4 x Toyota 4 Cylinder Oil Filter
1 x BKR7E Spark Plug - Set of 4 (3SGTE)


$729.00

På innkjøps og fikselista:


KN eller Apexi filter.
Ordne klakking høyre forran.
Hel lakkering.


Bør ordnes:
Bytte kjølevæske
Nye lys i spedometer.turteller osv.
Ordne dårlig kontakt i førerdør.
Nye batteriklemmer.
Nytt rør fra bensinpumpe til motor.Stålomspunnet.


Håper på å få lakket bilen i vår også.Tror jeg rett og slett tar opp ett lite lån.klarer jo aldri i verden å spare 30.000 :D
Sist redigert av hmsilset den 17 jan 2011 19:01, redigert 2 ganger totalt.
 #376440  av hmsilset
 
Takk.Den er fra erebuni og ute av produksjon for 1-2 år siden.Er vel eneste jeg som har i Norge som jeg vet om.Er en som er ganske lik denne, men med mere vinkler i endene. Er dårlig tilpasning på erebuni som hos mange andre stylingmakere, men smekka den på og fant noen granada skruer og festa den med pga. litt annet feste enn originalvingen.Gjenger starta lengre inn synes jeg å huske.
 #376478  av loft
 
Det er så typisk..Rett etter jeg har kjøpt bil så popper det fram MR2er og 94mod GT4er til salgs...bah :p, må være mer tolmodig neste gang. Kjempeflott bil! 55 000 er røverkjøp!!
 #377930  av hmsilset
 
loft skrev:Det er så typisk..Rett etter jeg har kjøpt bil så popper det fram MR2er og 94mod GT4er til salgs...bah :p, må være mer tolmodig neste gang. Kjempeflott bil! 55 000 er røverkjøp!!
Det dukker jevnelig opp biler jeg har lyst på også :) Ikke enkelt å la være altid.

Bestilte lakking i Mai på min. Sendte denne mailen til daglig leder.

Lakkering Toyota mr2 sw20 regnr.BD 42215

-Bestillinger:
-Nye skilt-rammer.
-Bulker/skader som må ordnes:
Noen hakk på luftinntak bak førerdør.Motorlokk har en stygg rustflekk, men er helt på ett hjørne, så bør være ok å fikse.En liten bulk på tak førerside og ett lite hakk/bulk midt oppå bagasjerom(bak motorluka).Slitte og hakkete sidespeil.Mangler en del skruer og klips mellom frontfanger og plastplatene under, men der kan mange løsninger brukes.En rustflekk nederst på innsida på førerdør.Må bare stoppes, men ikke lakkes.Bakhjul har subba litt oppi hjulbuer.Kan godt slipes litt og sånt der.
Skal ikke finnes mye rust på bilen siden den er galvanisert.
-Styling:
Spoileren/vingen bake på bilen er litt skjev på høyre side og trenger Justering.Regner med at det går lett. Håper på at boblene på vingen som kommer opp etter 1 år med original lakk,ikke kommer frem igjen med klarlakk oppå.
-Lakk:
Mest mulig lik originalfargen, men vil ikke ha single stage(ss) lakk. Vil ha basefargen/rødfargen og 2 lag klarlakk.
-Andre ting:
Plata mellom baklykter(den med ryggelys i) skal ikke lakkes. Plastdeksel rundt vippelykter skal lakkes.Er lakket rød fra før.

-Pris: Ble 35.000kr sist du tok ett overslag.Nå blir det ikke noe styling å tilpasse, men sikkert litt dyrere å lakke med 2 lag klarlakk.Motorluka er også skiftet.Den var veldig bulkete.Har ikke brukbare vinterdekk lengre,så du får sett på bilen, men her er en video som viser hvordan tilstanden er nå.

http://www.youtube.com/user/hmsilset#p/u/20/5QuYMtdUcYk
 #387956  av hmsilset
 
Lakkverkstedet har ikke tid å lakke bilen min i mai, men fikk lov å ta av frontfangeren så de kunne lakke den.Gjort lite med bilen enda, men har kjørt den hver dag, og den går som den skal :D Det er viktigst.
 #389286  av Mr2Even
 
Jeg tror jeg ville ha lakket den i en annen farge som er litt stiligere, rød er så vanlig, men det er kanskje bare meg.. :)
Den videoen du har lagt ut, er det før og etter røbbing og polering ?
Hvor langt har kassa/motoren gått ?
 #389320  av hmsilset
 
Mr2Even skrev:Jeg tror jeg ville ha lakket den i en annen farge som er litt stiligere, rød er så vanlig, men det er kanskje bare meg.. :)
Den videoen du har lagt ut, er det før og etter røbbing og polering ?
Hvor langt har kassa/motoren gått ?
Er før og etter tror jeg ja :) Ble ikke særlig bra. Har null anelse hvor langt motor og gir har gått.Bryr meg aldri om sånt så lenge det går som nytt eller bedre.Testet alt for 2 uker siden.Ingen tegn til slitasje på clutsj eller girkasse.
 #389749  av hmsilset
 
Har fått en kammerat til å mekke litt på bilen i dag.
Ordnet ledninger i førerdør,skiftet plugger,ledning og rotor.Ordna dårlig polsko til batteri(+).

Da blir lista omtrent sånn:

På innkjøps og fikselista:


KN eller Apexi filter.
Skifte støtdemper begge sider forran.Haster ikke enda.
Ordne klakking høyre forran. Blir det neste som må ordnes!!!
Få lakket de styggeste panelene:frontfanger først.
Nye lys i spedometer,turteller osv.Haster ikke.
Ordne dårlig kontakt i førerdør. OK
FÃ¥ tak i ny cd spiller.Slitt den jeg har.Haster ikke.


Småtterierfra tworus.Bestilles når jeg vet alt jeg skal ha.

1 x MKII MR2 Ashtray
1 x MKII MR2 Door Handle Bezel
1 x MKII MR2 Reproduction Floor Mats
1 x MKII MR2 Front Strut Tower Brace
1 x 93+ MR2 Shift Boot
1 x MKII MR2 Door Handle Bezel
2 x MKII MR2 Brake Rotors
1 x Eccentric T-Top Guide
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18