TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tomera's Celica GT-Four ST205 95'

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #304574  av Tomera
 
Martin J skrev:
Tomera skrev:Brukte det i hele fjorvinter da dette var bruksbilen min ja;) Men i vår, ble bilen omskolert til kosebil, så etter det har det blitt lite bruk for hengerfeste, men det blir aldri bortmontert!
Messunelig? 8)
Hehe nei :lol: Bare et litt uvanlig syn :roll:
Er nok messunnelsen som snakker 8)
 #304804  av Tomera
 
Nye vinterfelger:D

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #304805  av James
 
Strøøkent! Nydlig bil!!! :D Var det så at disse felgene ikke skulle brukes engang hehe :P Hva dekk har du på de? Tenker jeg skal handle inn nye vinterdekk til min egen snart...
 #304806  av Tomera
 
James skrev:Strøøkent! Nydlig bil!!! :D Var det så at disse felgene ikke skulle brukes engang hehe :P Hva dekk har du på de? Tenker jeg skal handle inn nye vinterdekk til min egen snart...
Vell, bilen blir stående uten skilter nå i vinter. Driver med motorprosjekt så.
Foreløbig sitter det Sommerdekk i dim 235-45/17, men hadde tengt og gå for 205-50/17 i Hakkapelitta 5 ja. Tror det blir en grei dimensjon og kjøre med.
 #304813  av James
 
Tomera skrev:
James skrev:Strøøkent! Nydlig bil!!! :D Var det så at disse felgene ikke skulle brukes engang hehe :P Hva dekk har du på de? Tenker jeg skal handle inn nye vinterdekk til min egen snart...
Vell, bilen blir stående uten skilter nå i vinter. Driver med motorprosjekt så.
Foreløbig sitter det Sommerdekk i dim 235-45/17, men hadde tengt og gå for 205-50/17 i Hakkapelitta 5 ja. Tror det blir en grei dimensjon og kjøre med.
Okei, ja sikkert ikke noe dum idè! ..Tror ikke jeg gidder å bruke så allverdens med penger på vinterdekk. Disse bilene har så god fremkommelighet uansett.
Tenkte på noe 215/45-17 i noe billigere type dekk. Kjørte faktisk rundt med sommerdekk på vinterføre til tider ifjor.. Kom meg uten opp uten problemer der gamlingen slet med sin bil ble med vinterdekk hehe. Men jo mye værre med nedbremsinger da :roll:
 #304838  av Tomera
 
James skrev:
Tomera skrev:
James skrev:Strøøkent! Nydlig bil!!! :D Var det så at disse felgene ikke skulle brukes engang hehe :P Hva dekk har du på de? Tenker jeg skal handle inn nye vinterdekk til min egen snart...
Vell, bilen blir stående uten skilter nå i vinter. Driver med motorprosjekt så.
Foreløbig sitter det Sommerdekk i dim 235-45/17, men hadde tengt og gå for 205-50/17 i Hakkapelitta 5 ja. Tror det blir en grei dimensjon og kjøre med.
Okei, ja sikkert ikke noe dum idè! ..Tror ikke jeg gidder å bruke så allverdens med penger på vinterdekk. Disse bilene har så god fremkommelighet uansett.
Tenkte på noe 215/45-17 i noe billigere type dekk. Kjørte faktisk rundt med sommerdekk på vinterføre til tider ifjor.. Kom meg uten opp uten problemer der gamlingen slet med sin bil ble med vinterdekk hehe. Men jo mye værre med nedbremsinger da :roll:
Idioti etter min mening. Gode dekk er ikke for fremkomligheten, men bremseevnen og veigrepet i svinger. Vinterdekk skal man ikke spare på! Kjøper heller dyre vinterdekk, og billige sommerdekk.
I mitt tillfelle, er dekk generelt høyt prioritert, og jeg kjøper bestandig dyrt, da man får det man betaler for som oftest.
 #304839  av KK-ma70
 
Tomera skrev: Idioti etter min mening. Gode dekk er ikke for fremkomligheten, men bremseevnen og veigrepet i svinger. Vinterdekk skal man ikke spare på! Kjøper heller dyre vinterdekk, og billige sommerdekk.
I mitt tillfelle, er dekk generelt høyt prioritert, og jeg kjøper bestandig dyrt, da man får det man betaler for som oftest.
Enig :D Helst litt dyre sommerdekk også. Du får kvalitet etter pris(som regel) Blir oppgitt av folk som skal ha de absolutt billigste dekkene :roll: Disse er det eneste som holder deg på veien, da hjelper det lite med mods til understell i hue og ræva :mrgreen:
Tok selv noen billige dekk da jeg kjøpte felger sist. Disse suger stort på vått føre... Møkkadekk :shock:

Bilen ser forresten nydelig ut 8) :mrgreen:
 #304844  av Daniel HS
 
Nyyyyydelig... Ganske så misunnelig skal jeg si deg!!! *Sikle sikle* Rød bil og hvite felger er en av de feteste kombinasjonene man kan få...

Men James, gå for noen skikkelige vinterdekk. Jeg har levd på "budsjett" dekk på de bilene jeg har hatt hittil, (grunnet økonomi). Denne gangen skal jeg ha skikkelige dekk. Dritt lei vannplaninger, at bilen sklir i hytt og pine over alt på veien, at i det du toucher bremsen så er hjulene låst osv. Velg noen skikkelige dekk, det kan være det som redder både livet ditt, noen andres liv og ikke minst bilen...
 #304861  av James
 
Sant så sant! Vet har veldig mye å si og er alt for undervurdert. Har virkelig bestemt meg for gode dekk til våren til neste sommer. Men for vinteren går jeg noe midt-range dekk. Koster jo skjorta og litt til for de beste vinterdekkene når man begynner å komme litt opp i demisjon og bredde :roll: Finnes nesten ikke snø her om vinteren på vestlandet. Og alt er bedre enn de god nedslitte gamle dekkene som står på org. felgene jeg har.
men, men tar kanskje til fornuft .. hehe
 #304871  av Tomera
 
Daniel HS skrev:Nyyyyydelig... Ganske så misunnelig skal jeg si deg!!! *Sikle sikle* Rød bil og hvite felger er en av de feteste kombinasjonene man kan få...

Men James, gå for noen skikkelige vinterdekk. Jeg har levd på "budsjett" dekk på de bilene jeg har hatt hittil, (grunnet økonomi). Denne gangen skal jeg ha skikkelige dekk. Dritt lei vannplaninger, at bilen sklir i hytt og pine over alt på veien, at i det du toucher bremsen så er hjulene låst osv. Velg noen skikkelige dekk, det kan være det som redder både livet ditt, noen andres liv og ikke minst bilen...
Ja jeg digger felgene! Gir bilen det Rallystuket den fortjener om vintern ;)
Men om sommern, ville jeg hatt disse i 18'' da! Blir litt lite med 17'' på GT4'er om sommer synes jeg..

Forresten ett bilde av CS med disse felgene på! (Peak's gamle CS, mralp har denne nå)

Bilde
 #304916  av Daniel HS
 
Ja, hvite felger kler virkelig røde biler, spesielt Celica der rallystuket blir forsterket! Har lyst på de der, men mer lyst på hvite Compomotive... Men får se når det blir en gang i tiden...

Men jeg er ikke tilhenger av for store felger, synes 18" blir for stort på disse bilene jeg. Mister Rallystuket liksom.

Men så er jeg også av typen som blir kvalm når jeg ser en flAudi A3 med 18-20" felger, synes bare det ser helt feil ut... Hehe...
 #324334  av Tomera
 
Tjaaaa... Da var det vell bare og gå ned i garasjen å børste støv av bilen? ;)
 #324344  av tojo
 
Tomera skrev:Tjaaaa... Da var det vell bare og gå ned i garasjen å børste støv av bilen? ;)
Ja nå er det bare å peise på,ikke lenge til treffet. :D Skal bli godt å se bilen din gatelangs igjen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11