TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • min celica 1.8l

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #342149  av gjerde9
 
hei! hvor kan jeg kjøpe gt-lepper til Celicaen min! forøverig slike som er montert på denne bilen! :D
 #342210  av jorgen20
 
gjerde9 skrev:hei! hvor kan jeg kjøpe gt-lepper til Celicaen min! forøverig slike som er montert på denne bilen! :D
du kan få kjøpe mine til våren da jeg skal ha meg noen andre.
hvor du får kjøpt det vet jeg ikke.
toyota kanskje
 #343036  av jorgen20
 
da har jeg fjerna det gule/oransje glasset i blink lysa forran.
det gjorde seg å få dem bort
Vedlegg
blink lys foran
blink lys foran
IMG_2149.JPG (438.29 kiB) Vist 9073 ganger
 #365345  av stian ss
 
hei,bare lurer på hvordan du har festa sideskirta? for det er jo sånne plugger på de der,bare tatt di av eller borra opp hull?
 #365413  av jorgen20
 
dem satt på når jeg kjøpte bilen men det er bora hull ja til orginalklipsa også har jeg sika dem fast i toppen da pynte lista datt av hele tiden.
 #365582  av AnaXyd
 
Ser bra ut de bremseskivene gitt! Har du link til selger på ebay? Og var de dyre?

Fått bestilt deg de camber boltene fra Fensport enda forresten? Og eventuelt fått sjekka om de funker?
 #365630  av lexusmann
 
Trodde sånne borra/slissa bremseskiver førte til høyere forbruk av bremseklosser, eller tar jeg feil??forstår jo at skivene får kjøling da.... :wink:
 #370731  av jorgen20
 
Da har jeg forska litt på tikking fra motor etter overhaling. Var ingen som kunne gi et konkret svar på hva det var, noen nevnte ventiltikk andre dysetikk. Prata med flere om dette og noen nevnte at den ene kammen måtte strammes på en måte men ingen visste hvordan eller hvorfor....

Så jeg gikk lei tikke lyden og satte igang, tok av ventildekselet satte motor i øvre dødpunkt, sjekka merking på kammene mot veiva, tok innsugskammen ut av toppen og titta litt nærmere på den.

drevet er to delt og den ytteste delen(den tynne) var låst fast til kammen med en segering, ble mere nysgjerrig og tok av den og nappa av drevet(bare den tynne) og så en FJÆR forma som en "hestesko" som da blir spennt opp når man vrir det yttre drevet(den tynne)ca en tann fra hvilepunkt(det er det området da fjæra ikke er spennt opp og du vil få tikke lydd) med klokka. lås den fast med en m6 skrue i det hullet jeg har merka(se bilde).

Monter sammen og voila :D
Vedlegg
sjekk at merker stemmer før demontering
sjekk at merker stemmer før demontering
DSC03020.JPG (237.63 kiB) Vist 8949 ganger
skrue for å låse drevet. merket vil stemme med merke på motsatt side.
skrue for å låse drevet. merket vil stemme med merke på motsatt side.
DSC03024.JPG (220.96 kiB) Vist 8949 ganger
skruen skal ut gjennom dette hullet
skruen skal ut gjennom dette hullet
DSC03022.JPG (212.07 kiB) Vist 8949 ganger
 #383088  av jorgen20
 
Ja da var endelig clutch bytta :D har bare utsatt det i 3 år nå, men takket være en hyggelig spark i ræva av
Plumbo her inne som ringte meg og sa at "Nå skal vi bytte clutch'en din" og det var på tide :wink:
Vedlegg
Plumbo måtte bare ta bilde av meg i den gode arbeidstillinga jeg hadde
Plumbo måtte bare ta bilde av meg i den gode arbeidstillinga jeg hadde
184352_10150418107445077_816340076_17550397_4939941_n.jpg (69.68 kiB) Vist 8848 ganger
litt sliten
litt sliten
DSC03101.jpg (2.23 MiB) Vist 8848 ganger
 #386652  av jorgen20
 
da blei det jaggu nye høytalere å :D :D
Vedlegg
DSC03133.jpg
DSC03133.jpg (81.55 kiB) Vist 8805 ganger
DSC03132.jpg
DSC03132.jpg (70.45 kiB) Vist 8805 ganger
DSC03131.jpg
DSC03131.jpg (69.95 kiB) Vist 8805 ganger