TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gt-4-Ever's CS2158

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #323875  av Daniel HS
 
Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Jeg har en HKS Replica dump, er ikke veeeeldig fornøyd... Men fortell hvordan din blir da.. :)
HKS replica dump her også, funker bedre enn mange andre jeg har prøvd. men den råeste lyden jeg har hatt i bilen var når jeg prøvde en collins dump fra kollevold..fy faen for en rå lyd, bare synd den slapp ut så mye luft at bilen kvelte seg altfor ofte:P den dumpen var litt merkelig, for når bilen var kald lagde dumpen "tynn" pingle lyd lenge..men når jeg hadde kjørt med den nesten et par mil kom plutselig grom lyden fram :D
nok om det, hks replica dump har sikkert samma lyd som en ekte hks..
Min Replica slipper ut ALT for tidlig, og ALT for mye (holder veeeeeeeeldig lenge åpent). Kan ikke bruke den i det heletatt lenger etter jeg fikk lettet svinghjul, bilen kubber hvis jeg trykker inn clutchen og slipper opp gassen, slipper ut alt for mye luft, men funket delvis når jeg kjørte originalt da, da gikk bilen, men den slapp fremdeles ut for mye luft...
 #323881  av Stian AB
 
Daniel HS skrev:
Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Jeg har en HKS Replica dump, er ikke veeeeldig fornøyd... Men fortell hvordan din blir da.. :)
HKS replica dump her også, funker bedre enn mange andre jeg har prøvd. men den råeste lyden jeg har hatt i bilen var når jeg prøvde en collins dump fra kollevold..fy faen for en rå lyd, bare synd den slapp ut så mye luft at bilen kvelte seg altfor ofte:P den dumpen var litt merkelig, for når bilen var kald lagde dumpen "tynn" pingle lyd lenge..men når jeg hadde kjørt med den nesten et par mil kom plutselig grom lyden fram :D
nok om det, hks replica dump har sikkert samma lyd som en ekte hks..
Min Replica slipper ut ALT for tidlig, og ALT for mye (holder veeeeeeeeldig lenge åpent). Kan ikke bruke den i det heletatt lenger etter jeg fikk lettet svinghjul, bilen kubber hvis jeg trykker inn clutchen og slipper opp gassen, slipper ut alt for mye luft, men funket delvis når jeg kjørte originalt da, da gikk bilen, men den slapp fremdeles ut for mye luft...
den holder åpent ekstremt lenge ja..når jeg får på større downpipe og lader 1 bar skal jeg prøve andre dumper..eller kansje uten..er litt lei den hksèn nå
 #323918  av Gt-4-Ever
 
Satser på at min funker ihvertfall. :) Håper det er ekte HKS, men siden den ble bestilt fra frankrike så er jeg noe usikker, kan ikke fransk. Eneste jeg skjønte var at det var HKS, Tåler 1.8bar trykk, 1 års garanti og at den skal passe til st185. Følger med alt av monteringsutstyr. Burde nesten være original hks da, tror ikke det er mange replica som har med monteringsutstyr.
 #323937  av Stian AB
 
Gt-4-Ever skrev:Satser på at min funker ihvertfall. :) Håper det er ekte HKS, men siden den ble bestilt fra frankrike så er jeg noe usikker, kan ikke fransk. Eneste jeg skjønte var at det var HKS, Tåler 1.8bar trykk, 1 års garanti og at den skal passe til st185. Følger med alt av monteringsutstyr. Burde nesten være original hks da, tror ikke det er mange replica som har med monteringsutstyr.
alle dumpventiler passer vel til st185, det eneste man trenger er et t-stykke og 3 slangeklemmer..og en vakumslange da. et sånt t-stykke i bra kvalitet koster fort 200kr +++..blir bra med dump ihvertfall :lol:
 #324480  av Tomera
 
Se hær har det sjedd ting siden jeg var inne sist! Morsomt å lese trådene dine. Du er nøye =)
MEN, jeg ser du har tenkt å gå til innkjøp av Moongoose eksosanlegg. Jeg vil heller råde deg til og gå for HKS sitt Silent Hi-Power anlegg. Da med tanke på passform og lyd. Samt utseende på bilen :D
 #324775  av Gt-4-Ever
 
Har ikke penger til eksosanlegg for tia, men har sykt lyst på hks om man kan få tilsendt et komplett anlegg m/flexidel (trenger ikke nødvendigvis å være hks). Om noen kan skaffe dette så vil jeg gjerne ha pris totalt m/hks og flexidel levert til meg. :) Hvordan gjorde du det på gammelbilen din?

Skulle gjerne brukt den orignale flexidelen, men den har ikke lange levetiden igjen...
 #324910  av Gt-4-Ever
 
HKS
Vedlegg
ATT1180323.JPG
ATT1180323.JPG (99.63 kiB) Vist 4796 ganger
 #324943  av Gt-4-Ever
 
Montert.:)

Slangen til innsuget også, selv om den ikke er på bildet.
Vedlegg
afs.JPG
afs.JPG (146.06 kiB) Vist 4794 ganger
 #325331  av Tomera
 
Gt-4-Ever skrev:Har ikke penger til eksosanlegg for tia, men har sykt lyst på hks om man kan få tilsendt et komplett anlegg m/flexidel (trenger ikke nødvendigvis å være hks). Om noen kan skaffe dette så vil jeg gjerne ha pris totalt m/hks og flexidel levert til meg. :) Hvordan gjorde du det på gammelbilen din?

Skulle gjerne brukt den orignale flexidelen, men den har ikke lange levetiden igjen...
Ja da skjønner jeg! Jeg kjørte 3'' DP, samt HKS eksosen fra flexidel og bak. Kjørte orginal flexidel på min. Gjør det samme på bilen jeg har nå. Funker bra det for min del værtfall.
 #325526  av Gt-4-Ever
 
Er liksom det som er problemet ja. Skulle gjerne brukt den originale felixidelen, men den er bare lappet sammen. Ny koster minst 3000,-. Di pengene skulle jeg heller brukt på ny eksos. 3000 ekstra så har jeg mongooose som er komplett eller hks som ikke har flxi. da blir det ihvertfall 9000,- om jeg skal ha alt iorden. Kjipt...
 #325564  av Daniel HS
 
Gt-4-Ever skrev:Er liksom det som er problemet ja. Skulle gjerne brukt den originale felixidelen, men den er bare lappet sammen. Ny koster minst 3000,-. Di pengene skulle jeg heller brukt på ny eksos. 3000 ekstra så har jeg mongooose som er komplett eller hks som ikke har flxi. da blir det ihvertfall 9000,- om jeg skal ha alt iorden. Kjipt...
Kun flexi delen som er ødelagt? Det var den på min også, stikk på bilextra eller noe, kjøp en universal flexidel og få den sveist inn, det jeg gjorde, funker fett det!
 #325565  av Tomera
 
Mener flexidelen fra Aussie kostet 3500,- ?
En slik en, komplettert med HKS eksos, er det perfekte 8)
Men har vært borti folk som har plagdes med boostcreep når flexidelen blir byttet ut med en i 3''.
 #325571  av Haugrud
 
Aussie flexi koster 1900+moms+frakt fra england...jeg har nettopp bestilt den :)
 #325608  av Stian AB
 
Tomera skrev:Mener flexidelen fra Aussie kostet 3500,- ?
En slik en, komplettert med HKS eksos, er det perfekte 8)
Men har vært borti folk som har plagdes med boostcreep når flexidelen blir byttet ut med en i 3''.
Hva med den delen som sitter mellom downpipe og flexi? Følger ikke den med i HKS sitt sett? For det er vel 2" orginalt?
 #325710  av Haugrud
 
er vel ikke noe flere deler der, er det det da? Er vel bare fremre eksosdel med flexidel og videre bakover :) jeg fikk aussie sin idag, og det så meget bra ut..anbefaler den :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14