TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gt-4-Ever's CS2158

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #331655  av Gt-4-Ever
 
Et spm. Bilen er treig fra 0-100. Kan noen fortelle meg hvordan Dere tar løs fra 1 gir til 2gir. Taper flere sek. på starten. Har 5-6 tusen omdr. før jeg tar løs i 1 gir, men da henger liksom bilen igjen. akser så opp til 40-50km/t før jeg bytter til 2 gir og holder til 100km/t. Akselrerer ikke med en gang om Dere skjønner. taper sikker 1-2 sekunder på dette.

Noe jeg kan gjøre med det?
 #334350  av Gt-4-Ever
 
Fronthøytalere montert. :)
Vedlegg
New Image.JPG
New Image.JPG (137.79 kiB) Vist 6322 ganger
New Image1.JPG
New Image1.JPG (149.49 kiB) Vist 6322 ganger
 #334506  av Gt-4-Ever
 
Da var di bak også montert. Klar forbedring, men trenger en passe sub også som tar lite plass. :)

Ellers er stepphjul, og jekk fjernet for å lette litt vekt... :lol:
 #335003  av Gt-4-Ever
 
Bilde.
Vedlegg
New Image.JPG
New Image.JPG (153.16 kiB) Vist 6281 ganger
 #335667  av marlboro1310
 
Gt-4-Ever skrev:Har 5-6 tusen omdr. før jeg tar løs i 1 gir, men da henger liksom bilen igjen.til

dette høres ut som starten på en dårlig clutch...
 #335883  av Gt-4-Ever
 
Har tenkt tanken, noen formening om hvor slitt den kan være da? Blir letta svinghjul og ny clutch når den ryker, men greit å spare penger til det da. Syns på en måte at den kan være slitt, men er ikke sikker på hvordan det føles da. Går helt fint å kjøre med den ihvertfall. Vet jo at man får mer effektutnyttelse av å ha en god clutch. Hvilke clutch og lettasvinghjulsett er å anbefale? Helst en pakkeløsning.
 #337851  av Gt-4-Ever
 
Tror treigheten skyldes dårlig bensinfilter, har ihvertfall bestilt nytt. + dyserens. Bestiller også mongoose eksos di neste dagene, blir fantastisk å få ut di ekstra hestene fjerning av cat gir. :)

Da gjenstår det foreløpig:
PÃ¥ motorsiden:
- Fmic
- Grenrør
- Kaldere plugger
evt.kabler,rotor,fordelerlokk (om det trengs)
Utvendig:
- Større vinge på bilen (supra style, men lavere versjon om jeg finner)
- Hellakkering
- Bytte frontrute til en med sotestripe øverst
Stereo:
- Forsterker og sub
Innvendig:
- Nytt ratt
- Nye trekk til setene
Understell:
- Foringer
- Krengestag

Mål: 260-300hk's strøken Carlos Sainz. :twisted:
 #338701  av Gt-4-Ever
 
da var eksos bestilt. Ca. 1 uke til jeg har det. =) ENDELIG! 8)
 #339631  av Gt-4-Ever
 
Da var endelig eksosen montert. :D Bremsekaliptrene overhalt, skiftet kjølevæske, sjekket tenningen (var ok) og fått lys i turbotrykksmåleren.

3 av 4 kaliptre hang under kjøring så di måtte fikses.

Når er det kun noe galt med bremseopplegget i trommelen på v.side bak. Må fikses!
 #340664  av Gt-4-Ever
 
Handbrekket forhåpentligvis fikset, trenger nye bremseband bak om en stund da, men men. Mangler også opphenget til nyeksosen som forhåpentligvis kommer i neste uke. Etterlyste det hos kollevold da det ikke kom med eksosen. Di skulle sende det, men måtte sef bestilles fra leverandøren Deres først. Når det er montert tror jeg bilen er i tipp topp stand. Blir vel også etter olje og filterskift før jul og så håper jeg på litt julegaver til meg/bilen: ratt, xenonlys til tåkelys.
 #340669  av Daniel HS
 
Liker det jeg leser her... Hva må du ut med for Moongoose eksos da?
 #341339  av Gt-4-Ever
 
betalte vel 5500,- så var en grei pris. =) Venter fortsatt på opphenget da, så venter med å kjøre til jeg har det. gleder meg til å teste bilen nå ja.

Antar det er en del mer hk, tror faktisk at grunnen til at bilen har vært treig er at bremsene og håndbrekket har hengt til tider, forståelig nok. =P Det som er dumt med 4x4, den kjører uansett så var fint jeg oppdaget at 3/4 bremseskiver var veldig varm.

Håper det er ca. 240-250hk på 1 bar, men vet jo ikke sikkert før den evt. blir bremset. Blir gøy når snøen kommer. =)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14