TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 71' Datsun 1200

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #309393  av Kolbotn
 
Front leppa der kikka jeg på et par ganger jeg også, har ligget ute flere ganger tror jeg... Den til Golf MKI er visst lett og få på den også, litt fler av de til salgs...

Hvor mye har du senka henne? Mange muligheter for å få henne enda lavere, deler fra 510 - 240 - Stanza evt s13 brukes visst ofte...
Krever jo endel mer arbeid da, emn du er vel ikke redd for det;) Og hva BT sier om det er ikke visst...
Tillater meg å legge ut litt inspirasjon jeg, Bare slett hvis du ikke vil ha det i tråden din!

Bilde

Bilde

Bilde

bare fantasien som setter grenser;)
Sist redigert av Kolbotn den 08 des 2008 11:33, redigert 1 gang totalt.
 #309394  av ArildM
 
Norsk bil ja, bare jeg som tenkte det var import siden du hadde japansk skilt bak :)
Hvem i all verden er det som har tatt så godt vare på en så gammel bil da! Må jo ha stått til pynt et eller annet sted for å unngå rusta :)
 #309402  av rx300
 
ArildM skrev:Norsk bil ja, bare jeg som tenkte det var import siden du hadde japansk skilt bak :)
Hvem i all verden er det som har tatt så godt vare på en så gammel bil da! Må jo ha stått til pynt et eller annet sted for å unngå rusta :)
Det er flere slike biler rundt om enn man skulle tro :) Her er fra Japantreffet 2008:
http://www.riisoen.net/gvarv2008/

Fra 2007:
http://www.riisoen.net/gvarv/

Erling, du stiller vel i 2009? :)
 #309403  av ArildM
 
Mye pent der ja :) Godt å se at såpass mange biler blir tatt godt vare på. Spotta en gammel rød corolla i bra stand utenfor lakkerern på Stjørdal i dag. 2dørs, enten E20 eller E30 serien ut i fra det jeg kan se på Wikipedia :)
 #309497  av erling
 
Kolbotn skrev:Hvor mye har du senka henne? Mange muligheter for å få henne enda lavere, deler fra 510 - 240 - Stanza evt s13 brukes visst ofte...
Krever jo endel mer arbeid da, emn du er vel ikke redd for det;) Og hva BT sier om det er ikke visst...
Tillater meg å legge ut litt inspirasjon jeg, Bare slett hvis du ikke vil ha det i tråden din!
Har senka 50 mm bak og ca 80mm framme. Ser det er endel som bruker stanza struts ja. Gjør ikke noe å modde litt, eneste kravet mitt er at jeg har liggende et godkjent oppsett om jeg må vise bilen. Dvs få tak i noen andre fjærbein å bygge coilover på uten å røre de jeg har. Finner vel noe sånt engang tenker jeg, + en kortere demper fra en eller annen kurant bil. Senkefjærene nå tok jeg forresten fra en MB190 hos høgger'n :wink: For mer bak må en rette ut/smi om hovedbladfjærene, og snu dem oppned + evt senkekloss som nå om det ikke ble lavt nok. + kortere demper såklart. Men det blir på sikt da :wink:
ArildM skrev:Norsk bil ja, bare jeg som tenkte det var import siden du hadde japansk skilt bak :)
Hvem i all verden er det som har tatt så godt vare på en så gammel bil da! Må jo ha stått til pynt et eller annet sted for å unngå rusta :)
Det er bare utstillingsskiltet til Kolbotn :wink: Det finnes slike skatter rundt om i garasjer, gamle damer og herremenn med hatt som omtrent aldri tar ut bilen. Gøy når en får tak i slikt :)
rx300 skrev:
ArildM skrev:Norsk bil ja, bare jeg som tenkte det var import siden du hadde japansk skilt bak :)
Hvem i all verden er det som har tatt så godt vare på en så gammel bil da! Må jo ha stått til pynt et eller annet sted for å unngå rusta :)
Det er flere slike biler rundt om enn man skulle tro :) Her er fra Japantreffet 2008:
http://www.riisoen.net/gvarv2008/

Fra 2007:
http://www.riisoen.net/gvarv/

Erling, du stiller vel i 2009? :)
Mye kult der :D Ekstra tøffe coupeene da :wink: Vi får se når det nærmer seg om det passer med en tur dit :D
 #309505  av erling
 
Dette er passlig, sånn skulle den vært :wink:
Vedlegg
datsun2 140mm senk.jpg
datsun2 140mm senk.jpg (183.99 kiB) Vist 7635 ganger
 #309514  av ArildM
 
Bare jeg som synes det ble passe mye senk slik som det var nå? Alt annet er jo skamsenk :!:
 #309528  av Daniel HS
 
ArildM skrev:Bare jeg som synes det ble passe mye senk slik som det var nå? Alt annet er jo skamsenk :!:
Jeg er av dem som synes man skal se alt av dekket + litt luft før men kommer til hjulbuen, ellers ser det bare harry ut, evt litt "Black&Decker" senk aktig ut.
 #309538  av Kolbotn
 
Jupp, enig med deg når de gjelder senkinga, den skal helst være enda lavere;)
Er også noen som tar ut/bytter plass på bladene bak, men det blir vel bare minimalt med forrandring i forhold til hvordan hun er nå, meld deg in på Datman.co.uk hvis du ikke har gjort det enda, fikk noen gode tips av folka der iallefall!
Der ligger også gamle tråden min om henne.
"Mat Big Hat" der anbefalte å ikke bruke 280 eller stanza delene, hadde bygd coilover og Big brake setup med orginal demperne på sin B110...
Sist redigert av Kolbotn den 10 des 2008 20:12, redigert 1 gang totalt.
 #309539  av Terjen
 
Skamsenk er sjef. :) Luft trenger man ikke samle i hjulbuen.. :P
 #309736  av ure
 
Daniel HS skrev:
ArildM skrev:Bare jeg som synes det ble passe mye senk slik som det var nå? Alt annet er jo skamsenk :!:
Jeg er av dem som synes man skal se alt av dekket + litt luft før men kommer til hjulbuen, ellers ser det bare harry ut, evt litt "Black&Decker" senk aktig ut.
Helt enig, skamsenk er "no good"
 #309743  av ArildM
 
Bra jeg ikke er alene om å synes at skamsenk er noe som hører til Volvo'førr + Verdal :mrgreen:
 #310185  av erling
 
Skamsenk er BIFF! :D

MEN, et par bilder fra de siste dagers hektiske julestrie. Har avdekket og tettet alle rusthull. Det meste av lakkrust begynner å forsvinne og..
Vedlegg
Bilde027.jpg
Bilde027.jpg (140.5 kiB) Vist 7624 ganger
Bilde023.jpg
Bilde023.jpg (145.51 kiB) Vist 7624 ganger
Bilde029.jpg
Bilde029.jpg (50.44 kiB) Vist 7882 ganger
Bilde030.jpg
Bilde030.jpg (57.58 kiB) Vist 7880 ganger
Bilde032.jpg
Bilde032.jpg (86.67 kiB) Vist 7626 ganger
Bilde033.jpg
Bilde033.jpg (426.3 kiB) Vist 7624 ganger
Bilde041.jpg
Bilde041.jpg (507.65 kiB) Vist 7625 ganger
Bilde042.jpg
Bilde042.jpg (420.42 kiB) Vist 7630 ganger
 #310537  av arvid
 
Ser flott ut detta, broder. Fridtjov hadde ei GTI-leppa liggandes så du sikkert får kjøpa. Men han va litt i tvil når han fekk hørra kas bil den skulle monteres på:)
 #310582  av erling
 
arvid skrev:Ser flott ut detta, broder. Fridtjov hadde ei GTI-leppa liggandes så du sikkert får kjøpa. Men han va litt i tvil når han fekk hørra kas bil den skulle monteres på:)
Hmm, det visste jeg ikke, har bestillt en ny hos NBS jeg...