TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Celica GT-FOUR ST205

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #317407  av castman
 
Burde kanskje egentlig ha laget en liten prosjekt tråd for en stund tilbake, men bedre sent enn aldri ;)


En gang i februar 2007 tok fristelsen rett og slett over. Så jeg fikk dratt med meg brodern inn til Oslo for å kikke på denne st205`en. Å etter å ha studert bilen opp og ned en stund så ble det visst handel. Jeg var stor fornøyd, og siden han måtte kjøre den grønne celican(1,8l) hjem så husker jeg køddet med ham ved å kjøre forbi ham hele tiden;) Minne for livet rettt og slett, hehe!
Når jeg var kom hjem da ble ikke akkurat mamma blid etter å ha kjøpt enda bil til en sum av 250tkr. Men sinnet hennes gikk heldigvis over etter et par dager og fikk da forsikret beistet på henne.

Bilde

Siden den gang, har 18x8" OZ superturismo felger kommet på, JMD baklykter, nye orginale dempere m/40mm senk, gjennomsiktig glass i blinkers foran, downpipe, ny frontrute, hellakkert, samt byttet masse falmet plastisk rundt om. Kan også nevnes at jeg har byttet rikelig med slitedeler rundt omkring. Bilen ble tektylert og telfonbehandlet nå nylig.

Nå idag har bilen rullet 130 000km og jeg håper den kan rulle samme siffer i mitt eie siden den har tydeligvis blitt en del av sjela mi :wink:

Har egentlig jævela store planer for bilen, bare jeg blir ferdig med ingeniør graden min. Men foreløpig blir det heller moderate oppgraderinger i labert tempo:

-Få på sidekjørt og frontleppe

-Trekke om skinninteriøret (begynner å se slitt ut, og har lyst på skinn med rød søm rundt!)

-Montere turbotimer, boostcontroller og dumpventil

-Så har jeg lyst å bite i det sure eplet og bytte ut mine ett år gamle dempere/40fjærer til coilovers.

-3" effektanlegg med tiden

-Få kommet meg på rudskogen el!


Slik ser bilen ut nå:

Bilde
 #317408  av Daniel HS
 
Ser du eier noe som kunne vært en av mine våte drømmer... Rød GT-4 med hvite felger... Kan det bli bedre? :P JDM linselykter fremme nå så er dette omtrent så nært du kommer komplett ST-205...

*misunnelig*
 #317420  av lexusmann
 
:shock: :shock: :shock:
Ã… herregud for ei flott kjerre!!! :D
 #317421  av hmsilset
 
Rett og slett grisefin :P synes ikke den trenger styling jeg da, men effektanlegg og seter er jo viktig!
Er jammen mye penger 250.000kr.Men tenk alle som kjøper 2006 mod passat og Audier til 300.000 brukt.Du har jo faktisk brukt pengene fornuftig synes jeg 8)
 #317450  av castman
 
takk takk ;) Liker utseende godt selv, men synes den blir enda penere med den beskjedne stylingen som skal på :wink:
 #317458  av Daniel HS
 
castman skrev:takk takk ;) Liker utseende godt selv, men synes den blir enda penere med den beskjedne stylingen som skal på :wink:
Noe leppekit du har tenkt på? Lyst å dele bilder med oss? :D
 #317459  av castman
 
Daniel HS skrev:
castman skrev:takk takk ;) Liker utseende godt selv, men synes den blir enda penere med den beskjedne stylingen som skal på :wink:
Noe leppekit du har tenkt på? Lyst å dele bilder med oss? :D
Er bare den vanlige stylingen som skal på.. som f.eks tomera har på sin :wink: ikke noe overkill styling her :mrgreen:
 #317461  av Daniel HS
 
castman skrev:
Daniel HS skrev:
castman skrev:takk takk ;) Liker utseende godt selv, men synes den blir enda penere med den beskjedne stylingen som skal på :wink:
Noe leppekit du har tenkt på? Lyst å dele bilder med oss? :D
Er bare den vanlige stylingen som skal på.. som f.eks tomera har på sin :wink: ikke noe overkill styling her :mrgreen:
Høres bra ut... Skal du på Gatebil treffene i år eller? Så kunne jeg siklet litt mer på bilen din :D
 #317463  av castman
 
Legger ut noen bilder fra harllakkeringen ifjord :wink:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bil delene okkuperte visst rommet mitt en liten stund før montasje:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #317464  av Supramk3turbo
 
Den ser skikkelig vakker ut :D Terningkast 6 8)
 #317495  av castman
 
Da var USAG racing jekk kjøpt inn ;) løfter fra cirka 8cm..skal ikke være noe problem å løfte hvor som helst på bilen ganske enkelt da :wink:

Bilde

Bilde
 #317500  av Daniel HS
 
Nå må jeg ut å måte hva vår jekk måler når den er helt nede, har en AC jekk... :)
 #317501  av castman
 
Daniel HS skrev:Nå må jeg ut å måte hva vår jekk måler når den er helt nede, har en AC jekk... :)
hehe, gjør det ;) Blir skuffet om din løfter fra lavere avstand, siden jeg har kikket ganske mye rundt å finne denne :wink: Du kan godt legge ut bilde av din.. ;)
 #317504  av Daniel HS
 
castman skrev:
Daniel HS skrev:Nå må jeg ut å måte hva vår jekk måler når den er helt nede, har en AC jekk... :)
hehe, gjør det ;) Blir skuffet om din løfter fra lavere avstand, siden jeg har kikket ganske mye rundt å finne denne :wink: Du kan godt legge ut bilde av din.. ;)
Will do, hva koster den der da?