TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1976 Celica RA23

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #327234  av arvid
 
Var på jakt etter en "bruksbil" nr 2 for en stund siden, da denne plutselig dukket opp for salg -like i nabolaget der vi bor.... :D Det var i grunnen ikke stort å lure på, og bilen ble kjøpt.
Bilde
(Med japansk kirsebærtre i bakgrunnen 8) )

Kjøpte den forresten av en jeg kjenner, og visste egentlig at han hadde noe sånt stående men hadde aldri sett den live. Husker han viste meg noen bilder av en svensk Celica han skulle kjøpe for ca 5 år siden.
Bilde

Bilen ble restaurert i Sverige litt før dette, bare litt småting gjenstod. Etter at jeg fikk den hjem, bestilte jeg nye pakninger til front og bakvindu, i døråpningen rundt de rammeløse rutene og til bagasjeluka. Teppe manglet også, og det fikk jeg tak i fra Australia. Sidespeil skal det visst også være, så jeg fant noen på ebay som jeg tenkte kunne passe noenlunde.
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av arvid den 24 mai 2009 23:28, redigert 1 gang totalt.
 #327236  av Supramk3turbo
 
Åh, sykt deilig de celicaene der :D Grattis. Ikke dum den som står i garasjen din heller :D For ikke å snakke om terjens mr2 baki der. he he :D
 #327237  av arvid
 
Da jeg kjøpte den var det "makita" senkesett på den, så har måttet heve den litt for å ikke få trøbbel med registrering.
Før:
Bilde
Bilde
Bilde

Var forresten en ekstra grill over den orginale også, så den ble fjernet og en strøken orginalgrill kom til syne:)
 #327238  av arvid
 
Litt flere bilder
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #327242  av Terjen
 
Knall! :)
Flott når ihuga VAG entusiast går over til gromme klassiske japser.. Til og med japsetre i hagen.. :D
 #327248  av Ninjamannen78
 
Helt rå Celica! Digger de bilene. MR2`en og Z`en så ikke værst ut de heller :D
 #327286  av tojo
 
:shock: Hva skal man si? Rått,lækkert!
Oldschool på sitt beste :-)
 #327316  av Kolbotn
 
WOW! det ser ut som en virkelig fin Celica!
Tør jeg spørre hvor mye du måtte ut med? hehe
 #327320  av ArildM
 
Så bra ut når du kjøpte den, men enda bedre ut nå! Helt rått :)
 #327322  av rx300
 
Ah, pent.
Liker at du ikke har gjort for mye dilldall med den, og holdt den tidsriktig. Less is more :)
 #327360  av arvid
 
Terjen skrev:Knall! :)
Flott når ihuga VAG entusiast går over til gromme klassiske japser.. Til og med japsetre i hagen.. :D
Pøh... :) Har jo denna og då....

Bilde
 #327863  av arvid
 
Bilde
:shock:
 #327865  av ArildM
 
:shock: Blir Celican den muskelbilen den ser ut til å være nå :shock: