TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1976 Celica RA23

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #327920  av lexusmann
 
:shock: :shock:
Oj, nå skjer det saker og ting her...er det plass??noen som har gjort det der før??
 #327926  av tojo
 
lexusmann skrev::shock: :shock:
Oj, nå skjer det saker og ting her...er det plass??noen som har gjort det der før??
Ta en titt på siste innlegg i denne tråden: viewtopic.php?f=51&t=5664&hilit=sm%C3%A5r%C3%A5e+celica
Ja dette er en RA28(skal vistnok være noen cm større motorrom,men V8 skal passe i RA23en også.
NÃ¥ venter vi i spenning, dette blir uten tvil RÃ…TT :P
 #327929  av lexusmann
 
tojo skrev:
lexusmann skrev::shock: :shock:
Oj, nå skjer det saker og ting her...er det plass??noen som har gjort det der før??
Ta en titt på siste innlegg i denne tråden: viewtopic.php?f=51&t=5664&hilit=sm%C3%A5r%C3%A5e+celica
Ja dette er en RA28(skal vistnok være noen cm større motorrom,men V8 skal passe i RA23en også.
NÃ¥ venter vi i spenning, dette blir uten tvil RÃ…TT :P
Den tråden hadde jeg jammen glemt.... :lol: Den øverste grønne der er heeelt syko... :shock:Liker best coupe versjonen jeg, og ikke "hatchback" typen...(vet ikke hva de kalles... :oops: )
Sist redigert av lexusmann den 29 mai 2009 17:46, redigert 1 gang totalt.
 #327930  av ArildM
 
"Passer" i RA28

Bilde

Jaja, forresten alt passer jo med litt modifikasjoner :mrgreen:
 #336670  av arvid
 
RA28 og RA23 er helt like i motorrommet. Målte og sammlenliknet litt med Morten sin TA22, og den var det litt kortere motorrom på. Men hvis jeg skal beholde denne bilen, så kommer jeg til å sette i en 3sge tror jeg.... -Noen som har en å kvitte seg med?
 #361685  av arvid
 
Celicaen fikk seg nye hjul her om dagen. 7,5 + 8,5x16 SSR inverse mesh med Toyo Proxes 4. Greit å få litt veigrep etter å ha rullet på haugamle regummierte dekk. :)
Bilde
 #361688  av Morten
 
se der ja. har du noen bilder fra litt avstand også? :)
 #361690  av arvid
 
Da må jeg jo kjøre den ut av garasjen først....:)
 #361704  av Zepticon
 
MEGET bra stand må jeg si! Min Liftback er ikke i nærheten av den standen som din er i!
Hvordan går det med motor prosjektet foresten?? Må inrømme at min kjennes meget tam ut med sine 97 gasserhester. Så tenker enten V8 eller 1G-FE. Spørs når staten knør seg til å få svenske godkjenningsregler.

Noen kjappe spm:
- Hvilken senk er det du har på nå? fremdeles "makita"? eller orginalt?
- Hvor kjøpte du felgene?
- Hvilke dekkprofil kjører du på?
 #361758  av lexusmann
 
Du MÅ få den ut å ta flere bilder!!! :D Så utrolig flott ut... :wink:
 #361802  av arvid
 
Zepticon skrev:MEGET bra stand må jeg si! Min Liftback er ikke i nærheten av den standen som din er i!
Hvordan går det med motor prosjektet foresten?? Må inrømme at min kjennes meget tam ut med sine 97 gasserhester. Så tenker enten V8 eller 1G-FE. Spørs når staten knør seg til å få svenske godkjenningsregler.

Noen kjappe spm:
- Hvilken senk er det du har på nå? fremdeles "makita"? eller orginalt?
- Hvor kjøpte du felgene?
- Hvilke dekkprofil kjører du på?
Burde vel egentlig fått tak i noe skikkelige fjærer/dempere... det er Volvo V70 senkefjærer foran og VW Touran orginalfjærer bak:) Felgene kjøpte jeg av en kar i Kristiansund. Det er 195/45-16 foran og 215/40-16 bak

Det står orginalmotor i den ennå, har foreløpig lagt på is planer om bytte. Kan hende jeg istedet selger bilen, får kanskje behov for en bruksbil som kan brukes hele året i stedet....

Skal se om jeg tar den ut og fotograferer litt.
 #362179  av arvid
 
Da blir det montert en frontlippe på Celicaen. Har nå tilpasset og prøvemontert den, så får jeg prøve å få noe lakk på den i løpet av uka...
Bilde
Bilde