TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Celica 96' smÃ¥fiks og bilder

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #339834  av C.s91
 
Heisann,

Er vel så å si veldig ny på forumet, men tenkte å få litt inspirasjon, forslag og driv for å holde bilen min i god og pen stand.
Jeg er 18 og kjøpte min første egne bil for ca 4 uker siden, og valget havnet på en litt kosmetisk sliten Toyota Celica 1996 mod ( født samme dag som min søster :P)

Litt info om bilen:
Når jeg kjøpte den var den tight og fin i styring, clutch og bremser fra første kjøretur, og jeg må si jeg falt fort for denne bilen. Sank godt i setene og ville vel egentlig ikke ut igjen.
Han som eide den bodde litt utpå landet med en kort grusstrekning hver gang han kjørte, som har satt litt spor i lakken. speil, panser og sideskjørter har en god del merker etter steinsprut og det er også en stygg ripe på førerdør etter forsøk på tidligere innbrudd.
Det positiver er at bilen har gått ca 160.000, men motor ble byttet på 119.000 av fabrikk og alt er dokumentert, det er fult servicehefte på den, og intriøret og setene er pene og hele.( bilder kommer)
Det satt 2 stk 6.9" pioneer høyttalere bak koblet på en sony 4 kanals forsterker, men det var bare gamle standard toyota høyttalere foran.

Litt om mine planer for bilen fremover:

Gjort:
- ordentlig polering
- Lakke bremsekalipere røde
- K&N luftfilter
- Fikse nye høyttalere foran og forsterker på de
- generell ryddig, småfiks og motorvask og stell

Skal gjøres:

- Nye sommerfelger!!! trenger tips ang valg av 17" eller 18" iht kjørekomfort og hva som vil se best ut i forhold til komforten, skal bestilles i løpet av vinteren.
- Catback eksos
- Bytte gummilister
- kanskje 30 eller 40 senk, 20mm står på.
- tårnstag i motorrom og kanskje bagasjerom
Denne listen blir nok fort lengre!

Det kommer flere bilder snart, så fort jeg skjønner hvordan man forminsker de, og imagehack funker igjen :P
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av C.s91 den 03 nov 2009 12:52, redigert 2 ganger totalt.
 #339847  av lexusmann
 
Så ut på bildene som en fin bil i alle fall...sånne JDM baklykter er knall på de der... :wink:
 #339850  av C.s91
 
Når det gjelder felger som skal kjøpes så fort jeg får solgt mopeden er jeg som sagt i tvil, så om noen med erfaring når det gjelder 17" eller 18" felg i forhold til komfort og kjørbarhet kan si noen ord om hva jeg burde velge hadde jeg blitt glad.

Looken på felger blir noe alla disse i 18"
Bilde

Hvis det blir 17" blir det noe alla disse:
Bilde

Kan også nevne at jeg har satt inn et par Seas Lotus 6,5" i dørene foran for å få en litt mer gjevn lyd, men 6.9" bak overdøver litt, så skal få stilt litt på forsterkerne :)

Skal også lufte tanken på Supravinge bak, og også få satt i noe racinggitter i frontfanger.
 #339932  av C.s91
 
Da var eksosmanifold 2" frem til kat bestilt, skal se meg ut en lyddemper til uka tenker jeg, vil være rundt 2-3uker levering på manifolden og.
 #340211  av C.s91
 
Gjort litt med intriøret i helgen, samt bestilt leather seat covers som kommer om et par uker tenker jeg. Da blir jeg endelig kvitt regnbuesetene som står i nå :P
Bilde
Bilde

Maskeringen i midten ble ikke helt bra, og ble ikke helt fornøyd med "wannabe" metallic lakken, så blir nok omlakkert så fort jeg får tid til det.
 #352403  av C.s91
 
Litt oppdatering.
Tingene som har blitt gjort har blitt gjort over lengre tid, men følte for en oppdatering nå ;)



Gjort:
- ordentlig polering
- Lakke bremsekalipere røde
- K&N luftfilter
- Fikse nye høyttalere foran og forsterker på de
- generell ryddig, småfiks og motorvask og stell
- Nytt anlegg rundt om i bilen, ryddet og sjult det meste, og lagt forsterkere i reservehjulbrønnen.
- Nye sommerfelger 18" m/ 215/35 -18
- tårnstag i motorrom, lakkert rød.
- Trukket om til skinnseter og m/ girpose og håndbrekkpose i lik design.
- girkule i matchende design til skinnintr.
- "The big Three" strømoppgraddering i motorrom.
- Lyddempet hele bilen med matter fra ST plus



Skal gjøres:

- Montere fult ssIII stylingsettet som ligger ferdig lakkert på rommet.
- Catback eksos
- Bytte gummilister
- kanskje 30 eller 40 senk, 20mm står på.
- Bytte tennplugger
Denne listen blir nok fort lengre!

Bilstereo:

Pioneer P88RS
Seas Lotus Performance frontsett
Dynabel DY9812 (12" sub)
Dynabel 7501 forsterker koblet i 1 ohm til subben.
Dynabel BF0804 deler aktivt til frontsettet.
Kabler fra dynabel og connection
75A batteri fra Ground Zero

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #352515  av sindrejl
 
velkommen og gratulerer med kurrant førstegangsbil. Ble da bra de felgene der! Hvor i landet holder du til da?
 #352519  av C.s91
 
sindrejl skrev:velkommen og gratulerer med kurrant førstegangsbil. Ble da bra de felgene der! Hvor i landet holder du til da?
Mossing :P så holder til i det vakre østfold, og ikke for langt unna rudskogen.

Veldig fornøyd med looken jeg fikk med felgene, og kan ikke vente til jeg får på leppekittet, bare å be til værgudene ;)
 #352740  av C.s91
 
jorgen20 skrev:fin bil :)
hvor mye senk har du og hvor mye er det fra bakken og opp til splitterne foran?
skal ha sånne sjøl
Kjører en måling i morra, men ikke mulig å ha noe lavere på norske veier, mener jeg har 25/25(evt 20/20) senk.
Prøvde med noen 40/40 jeg har liggende, men ble for lavt med splitters og skjørt.
 #354915  av C.s91
 
Da har bilen vært gjennom årets første polering og lakkrens. Noen av bildene er når kun deler av bilen er polert, da jeg måtte utnytte lyset for å få gode bilder. Siste bildet er av ferdig resultat, dog ble det litt seint....
Den skinner hvertfall!
Bilde
Bilde
Bilde

Når det kommer inn litt penger etter russetiden så blir det nye baklykter, JDM spec. Jeg er også altfor fristet til en liten omlakkering hvis pengene strekker til. Da vil bilen bli hvit. Grunnen til at dette frister er at det piper frem litt rust her og der, ikke noe som er gjennomrustet, men ser jo at det sprer seg...:/