TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Anders HJ60

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #345912  av ildhane
 
Hei, hei. Jeg bare lurker drømmer meg litt vekk fra hverdagen og kikker på alle de flotte asfaltbilene her inne.
Jeg kjører til vanlig en Land Cruiser 60, men akkuart nå er den i polen for rustreparasjoner og lakkering.
Da den kommer hjem ligger det meste klart for turbo med en spiller ny CT26 fra en HD-T motor og manofold fra en 12H-T diesel.
mer om bilen i garasjen på nlck.no
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=10095

Bilde

for den som ikke er kjent med HJ60en så kommer det noen tall.

-2H motor, 4liter rekkesekser støtstang diesel som yter 103 hester og 245nm. tar 10.4 liter motorolje og veier over 370kg tørr, 515kg med kasser.
-24V elektrisk system.
-egenvekt på 2200kg og totalvekt på 2600:)
-16x6 tommer splitrims som veier 18kg _hver_
-eneste bil fra 80 tallet med vonde seter.
Sist redigert av ildhane den 19 aug 2010 13:45, redigert 1 gang totalt.
 #345915  av ArildM
 
Stilig bil :D Viste ikke om klubben deres før nå jeg.
Har tilbrakt mye tid baksetet i modellen som kom etter denne (Trondheim-Oslo-Trondheim feks...), husker ikke betegnelsen. Men den er kortere, trangere, og har enda vondere seter hehe :D
 #346014  av jacquelin
 
Utrolig feit bil! :D Ønsker meg en slik en. :)
 #366799  av ildhane
 
får oppdatere litt her siden det faktisk har skjedd litt.
Fikk bilen tilbake fra polen i februar, kjempefornøyd, den har også fått større hjul på samme felger. her på stranda i danmark, og på de flate motorveiene der nede fikk jeg forbruket helt ned i 0.8 (!!!)
Bilde
 #366803  av Sven
 
Grom maskin det der :D Solide saker.

Arild: Tipper det er snakk om LJ70 jeg.
Når jeg var liten lå jeg bak i en sånn, med 2 seter :lol:
Sånt gjør man heldigvis ikke lenger.
 #366806  av mralp
 
Nydelig bil! Sjølen hadde en slik, elsket den :) I mine øyne er dette en "ekte" Land Cruiser, disse plast-børs-traktorene som kom senere har ingen sjel :wink:
 #366811  av ildhane
 
yes, dette er en ekte heavy duty land cruiser. 80, 100 og 200 serien er heftigere maskiner men de er ganske skjeldne her i landet.
 #366919  av Sven
 
Leste igjennom hele tråden din på nlck.no :D
Skikkelig bra tråd, og skikkelig fin bil.
Holdt på å kjøpe meg en LJ70 for noen år siden. Må vel eie en en eller annen gang :roll:
Leste også tråden om polcars. Skal vurdere å sende Crownen dit når tiden er inne. Men det blir i tilfelle i mer eller mindre demontert tilstand hvis de ordner det.
Gi gjerne beskjed her når du oppdaterer tråden din :wink:
 #366930  av ildhane
 
garasjetråden blir oppdatert ganske ofte, garasjene grenser mer mot blogger på nlck, hehe. Men nå er turbokit på vei fra australia (måtte selge de turbodelene jeg hadde tidligere for å få råd til et depositum, lol) Så jeg håper på å ha skikkelig snurre på innen en måned:)
Vedlegg
ildhanehuy.jpg
ildhanehuy.jpg (62.37 kiB) Vist 5116 ganger
 #366933  av ArildM
 
Nice.

Har du hatt bilen hos Polcars?
Hvordan fungerte det? Bra resultat?
 #366938  av megetlei
 
Virkelig tøffe biler dette, med stiv framaksling å greier :D
Har spesielt sansen for utgaven med firkanta lykter (62)
Bilde
 #366952  av lexusmann
 
Ã…Ã…, den 62'ern var stilig!! :D
Så ut som bra arbeid når du nå til slutt fikk den tilbake ildhane.... :wink: Hvordan er planene når det gjelder hjul da??Må ha noen tøffe felger til den syns jeg da, hehe.... 8)
 #366956  av ildhane
 
jeg liker 60ene med de runde lyktene bedre, men jeg har veldig lyst på 12H-T motoren som sitter i 61.
Nå har jeg allerede drømmehjulene på drømmefelgene, 255/85 R16 på orginale skuddsikre stålfelger fra en land cruiser 42. Kan ikke ha noen jålete lettmetallfelger på en sånn bil. Planer fremover er costum roofrack, ny bakfanger så jeg kan ha reservehjulet på bakdøra, nedgiring til 1:4.11 og sperrer i akslingene med onboard air. lydisolering og bygge et booming skjult anlegg:)
 #366973  av Brasse
 
Rå bil! Sånn skal eg ha når eg blir stor!