TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mailmans 1993 mr2 GTI - sommerfristelser

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #346207  av mailman1
 
Henta den i moss/telemark. <- ja faktisk, Dekka lå i moss så vi avtaltes å hente bilen der. Underveis kom det fram at papirene på bilen var i telemark, så det ble en noe lenger tur en planlagt før jeg og brodern satte kursen mot stavanger med mr2 på hengeren bak oss. Den lå ute på finn en stund for 80000. Det var det NAF sa den var verdt. Jeg fikk den for 68000. Så jeg føler jeg gjorde en ok deal.

Er veldig fornøyd. Han som hadde den før han jeg kjøpte den av hadde bygget inn custom subkasser bak under setene, og forsterkere festet bak seteryggen og møysømmelig trukket kablene gjennom setetrekket.
Litt skraper i lakken her og der men ingen veldig dype. Litt bobler i lakken på vinga, men jeg har hørt dette er vanlig.

motoren sviver og låter bra. Så nå venter jeg på sommeren.

Den har visstnok også blitt godkjent senket på det laveste, også heiset litt igjen fordi den ble for ubehagelig å kjøre.

Hipp hurra sier jeg bare:)
93' MR2 GTI
93' MR2 GTI
15_827912679.jpg (32.28 kiB) Vist 8718 ganger
Sist redigert av mailman1 den 20 jan 2011 18:44, redigert 2 ganger totalt.
 #346216  av Sven
 
Se der ja, fint at den som kjøpte den denne gangen registrerte seg på forumet :D
Denne var min for et halvt år siden, savner den mye :cry:
Men det stemmer dessverre ikke at den er godkjent senket. Hadde på et Tein senkesett en stund, men som du skrev, det ble jævlig å kjøre med på veien.

Her er min salgsannonnse:
viewtopic.php?f=68&t=32033

Ta godt vare på den, å hold oss oppdatert.
 #346274  av mailman1
 
Stilig Sven! :) jeg fikk faktisk annonsen din fra han jeg kjøpte den av. Vurderte å ringe deg å spør hva slags olje du har brukt. Men nå kan du jo svare her:)
Han har gitt meg litt feil info angående senkinga isåfall. Vel den er lav nok så jeg bryr meg ikke så mye om det.

Jeg vil for all del ikke "mase" på deg over en bil som du ikke har noe ansvar over. Men jeg setter stor pris på all info og hjelp:)
den AC knappen med 230V transformer... Jeg vil spør et spørsmål men jeg vet ikke hva jeg skal spør engang. :) hva brukte du den til for eksempel? Eller er det noe som er blitt tatt ut av bilen?

Genialt støpte subkasser. Var det du som lagde dem? Thumbs up!!! :) Er di vanskelige å ta ut koble ifra osv?

K&N filteret, trenger det noen vedlikehold.. .typ trekkes i olje eller noe? Har hørt litt kommentarer fra diverse personer som har sett nedi motoren.

Hadde suglet lenge på MX5. (allerede eier av en mazda 626V6 og er på Mazda OGN) Men tilslutt havna jeg på MR2. Mk2 sin 90tall look er nice.
 #346294  av mailman1
 
Skal se hva jeg kan gjøre.. men jeg eier ikke kamera;)
Det er noen bilder i Sven sin originale annonse:

viewtopic.php?f=68&t=32033

må låne av en kompis ellernoe hvis du trenger litt bedre closeup bilder.
 #346301  av Sven
 
mailman1 skrev:Stilig Sven! :) jeg fikk faktisk annonsen din fra han jeg kjøpte den av. Vurderte å ringe deg å spør hva slags olje du har brukt. Men nå kan du jo svare her:)
Han har gitt meg litt feil info angående senkinga isåfall. Vel den er lav nok så jeg bryr meg ikke så mye om det.

Jeg vil for all del ikke "mase" på deg over en bil som du ikke har noe ansvar over. Men jeg setter stor pris på all info og hjelp:)
den AC knappen med 230V transformer... Jeg vil spør et spørsmål men jeg vet ikke hva jeg skal spør engang. :) hva brukte du den til for eksempel? Eller er det noe som er blitt tatt ut av bilen?

Genialt støpte subkasser. Var det du som lagde dem? Thumbs up!!! :) Er di vanskelige å ta ut koble ifra osv?

K&N filteret, trenger det noen vedlikehold.. .typ trekkes i olje eller noe? Har hørt litt kommentarer fra diverse personer som har sett nedi motoren.

Hadde suglet lenge på MX5. (allerede eier av en mazda 626V6 og er på Mazda OGN) Men tilslutt havna jeg på MR2. Mk2 sin 90tall look er nice.
Heisann. Bare å spørre om hva som helst, bare gøy å kunne hjelpe. Føler jo at jeg har litt ansvar og :D

Jeg husker desverre ikke hva slags olje jeg fylte sist. Men den var helsyntetisk :roll:

Han har sikkert misforstått det med senkinga.

Den knappen er egentlig til AirCondition, men siden det var ikke i bilen er kun en plastbit der. Så jeg kjøpte en A/C knapp av en her på forumet, åpnet den å fant ut hva som var til hva. Så åpnet jeg AC omformeren og seriekoblet bryteren med bryteren i A/C knappen.
Lyset i knappen er er koblet til resten av lyset i dashen. Må si jeg selv er ganske fornøyd med den løsninga :mrgreen:

Støpte subkasse ja, men bare en, så hvis det er fler så er det lagd av forrige eier.
Er ganske fornøyd med den og egentlig, men angrer litt på at jeg klipte i teppet uten å måle ordentlig først :( Er jo et par cm som syns der.
Den er faktisk festet med en skrue fra undersiden av bilen, vet ikke om dette var helt nødvendig siden den er formstøpt og ligger meget godt. Men det ble nå sånn.
Må vel av med no plastdeksler for å få løs ledningen og. Er ikke no kontakt på kassa.

Filteret må vaskes en gang i blant. Minst 2 ganger i året mener jeg.
K/N har sånn vaske "sett". Det består av såpe og olje. Les bruksanvisning å gjør riktig :wink: Vil jo ikke ha hva som helst i motoren.

Du kommer nok ikke til å angre på at det ble MR2
 #346323  av mailman1
 
Takk for svar. du forklarte hva du har gjort med AC brytern bra. Men vet fremdeles ikke hva du brukte den til:P Har du en 230v stikkontakt noe sted?

hmm.. kan vær det ikke er en kasse til på andre sida. Har faktisk aldri sjekket. :D

takk for info på filteret. det skal jeg gjøre!
 #346338  av Sven
 
mailman1 skrev:Takk for svar. du forklarte hva du har gjort med AC brytern bra. Men vet fremdeles ikke hva du brukte den til:P Har du en 230v stikkontakt noe sted?

hmm.. kan vær det ikke er en kasse til på andre sida. Har faktisk aldri sjekket. :D

takk for info på filteret. det skal jeg gjøre!
Hehe, hvis du åpner rommet bak passasjersetet så finner du 230V stikk.
Den funker også uten å ha nøkkelen i tenninga så ikke la den stå på.
 #346379  av mailman1
 
aha.. sjef:)

For å forklare meg selv litt. Jeg har ikke hatt den lenge, og brukt den enda mindre. Den har ikke rullet mange kilometrene på saltslettene/veiene her på vestlandet. Har prøvd den litt bare, for så å spyle den den under og sette den i garasje.
Så derfor har jeg ikke helt fått inn i hodet mitt hva som er hvor, osv. Har fått med meg den skal ha 98 bensin. Så det skal den få :)

Vet enda ikke hva som ligger foran utenom et reservehjul og et førstehjelpskit. Han sa an hadde lagt den nøkkelen for å åpne di sommerfelge hubcap'sa foran.. Utenom det har jeg ikke anelse hva som er der :lol:
Nå vil jeg bare ha sommer og tørre veier. Har fått stor respekt for den på glatta ihvertfall. Leken er den. Men litt uforutsigbar med tanke på at den har åpen diff. Vet ikke hvilket hjul som mister grepet først. Det stemmer at den har åpen diff ikke sant?


Er et problem med den høyre fronthøyttaleren. Kjenner du til det at den ikke funker? Pluss cd spilleren funker ikke, har lyst å kjøpe en ny med usb in.. så det er ikke noe farlig. Jeg skylder på han molbo'en som hadde den mellom oss. Han hadde den ikke på service en eneste gang. "det har ikke vert noe galt med den" sa an. Tror ikke han har gjort en shit. :P hihi.. Så bra å ha noen å skylde på :twisted:
 #347065  av marlboro1310
 
mailman1 skrev: Har fått med meg den skal ha 98 bensin. Så det skal den få :)
hvorfor skal den ha det? Gratulere med fin bil :)
 #347080  av Sven
 
Forrige eier har ikke hatt den mer enn et halvt år. Det meste av slitedeler er byttet i løpet av de årene jeg har eid den, og olje og filter var nytt da jeg solgte den så tror ikke det er så farlig om han ikke har gjort noe med den. Men litt synd han har kjøpt vinterhjul til den da. Det er jo strengt tatt ikke nødvendig :roll:

Det at spilleren ikke funker stemmer hvis det er den Pioneer spilleren som sto i da jeg solgte den. Jeg brukte en dobbel-din spiller jeg. Det anbefales, kler bilen godt.
Det at høyttaler ikke funker vet jeg ikke noe om desverre. Den funket da jeg solgte bilen.

Den skal ha 98 fordi tenninga er justert opp litt.

Stemmer at det er åpen diff ja. Du får koste på deg en LSD :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7