TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mailmans 1993 mr2 GTI - sommerfristelser

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #348019  av mailman1
 
Fikk av dørtrekket uten særlig problemer. Problemet var ingen brudd på ledninger, men en sprengt høyttaler. Så den spilte bare veldig lavt og skurrete. Sjekka ved å bytte om høyre og venstre kanal, bypasse delefilteret, så jeg er sikker på høyttaleren er ferdig. Blir nok nytt frontsett i handlevognen snart.

Hadde den også på bukk. Fikk sjekka under. Fant området med oljefuktet. Ser nesten ut som det er diffen som lekker, ikke motoren. (?)

Var flere nyttige linker på den stephenmason sida, nice! kommer godt med!
 #348024  av magnesmurf
 
Hentet den linken fra samlingen av stereo info til mr2 her inne. Ligger i bilstereo delen av forumet viewtopic.php?f=49&t=33794

Der står svar på det alle meste du kan lure på om annlegg. Nytt frontsett ville jeg bestilt av chris eller alpher her inne. Du får hyggelige priser og god service av dem! Feks polk audio mm6501 (6,5" frontsett som passer rett i døra uten adaptere) Et frontsett med veldig god lyd!

Angående diffen. Kan du se hvor fra det lekker. Jeg vil tippe det kan være en deffekt simmerring til drivaksel, men det er uten å vite om det er fra det området det lekker...
 #348040  av Sven
 
Mannen på NAF mente det lakk litt fra oljenivåføleren, og mulig litt fra bunnpakning.
Simringen på venstre side ble byttet da clutchen ble byttet.
 #348082  av mailman1
 
Ok. Tenkte jeg skal gi den til toyåta før sommeren setter inn. Toyota verkstedet her i stavanger har faktisk vunnet en kåring av beste verksted. Så di kan kikke på det å se om det trengs utbedres.

Har kikka litt på dobbeldin. Men i dag så så jeg denne.
http://www.alpine-europe.com/norway/pro ... -05dc.html
Det må jo være suksess det da i en bil uten bakhøyttalere? Noen som har erfaringer? Da kan jeg benytte en noe billigere vanlig spiller.

Sven. Vet du om det er mulig å få chrome looken tilbake på eksosene? Di er blitt helt grå og jævlige. :cry:
Noen spesiell vaske/rense middel du brukte på den som funker? stålull og tid funker kanskje. :)
 #348085  av Sven
 
Var artig den høyttaleren, men ville ikke montert noe sånt i bilen min.
Hvis man ikke skal ha skikkelig surround da, til film eller spill.
I en MR2 bør man ikke ha mer enn et godt frontsett og en sub (eller 2)
Mer lyd betyr ikke nødvendigvis bedre lyd, snarere tvert imot.

Bruk Autosol på eksoshalene. Jobb en del med det så blir de blanke å fine igjen.
Bruk også Autosol på blankkanten på felgene. Dette bør gjøres regelmessig for å forhindre korrosjon.
 #348087  av mailman1
 
Da blir det doubleDIN ;)
sjef. Skal gjøre det! Takk Sven! :D
 #348412  av mailman1
 
Her står den på heisen:)
Vedlegg
bilen2.jpg
bilen2.jpg (109.02 kiB) Vist 5847 ganger
 #348420  av lexusmann
 
mailman1 skrev:Her står den på heisen:)
Flott bil :wink:
 #350213  av mailman1
 
Liten oppdatering.

Takk til Chris her inne for hyggelig stereo handel.
Den fungerer utmerket. Nokiaen min kjenner den igjen hver gang jeg setter meg inn automatisk.
Vedlegg
Rengjort og nyoljet. (K&N recharger kit)
Rengjort og nyoljet. (K&N recharger kit)
12032010360.jpg (58.26 kiB) Vist 5815 ganger
2 biler bringer med seg endel dekk :P
2 biler bringer med seg endel dekk :P
15032010363.jpg (63.7 kiB) Vist 5815 ganger
Stereoen kjøpt og installert.
Stereoen kjøpt og installert.
Stereo.jpg (43.22 kiB) Vist 5815 ganger
 #350215  av mailman1
 
Har også gått over ripene på førersiden med noe som het T-Cut.Ene engelskmannen på jobben sa det var det beste. Han skrubba og gnei for å bevise at disse sakene fungerte :D

http://www.diytools.co.uk/diy/Images/DB ... 109199.jpg

Jeg har hatt liten tro på slike magiske voksgreier som skal reparere lakkskader. Men må si jeg ble positivt overrasket. Mesteparten ble borte. Bortsett fra di dypeste såklart.
 #350284  av mailman1
 
Den T-cut saken var vist noe sjefen hadde med fra england. så. Hvis du ikke finner det her så må det vel gå an å kjøpes på nett ett sted:)
Han hadde med seg en flaske med det der T-cut, og en TVR.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B002 ... rbasics-21

Amazon har :)
grei den linken her og:
http://www.carbasics.co.uk/what_is_t-cut.htm

FÃ¥ med deg den youtube filmen nederst (siste link).

61-step carwash.. hahahah :) sick!
 #377339  av atledreier
 
Kan skive under på at dette er en flott bil.

Mailman, din feil at jeg må til Ålesund neste helg!

Skal hente en akkurat lik, så det blir godsaker!

Det ble nevt justert tenning tidligere i tråden. Hvordan, hvorfor og hva trenger man i tillegg? Jeg kjenner at jeg ikke kan ha tregere bil enn Mailman, det blir nedtur!
 #377345  av mailman1
 
Tror ikke det hadde noe utslag i ytelse. Hvorfor det ble gjort vet jeg ikke.. Sven, var det du som hadde bilen da dette ble gjort?
 #377362  av ArildM
 
Så litt tett ut det filteret ditt men det kan vel være bildet som lyver. Pen bil :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7