TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mailmans 1993 mr2 GTI - sommerfristelser

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #377382  av mailman1
 
ArildM skrev:Så litt tett ut det filteret ditt men det kan vel være bildet som lyver. Pen bil :)
Ser det så jævli ut? :P
Mener du jeg burde hatt et nytt?
 #377413  av mailman1
 
mest sannsynlig allerede innstallert.. har enda ikke sett en mr2 med originalt luftinntak :;P
 #377416  av Sven
 
Var jeg som justerte tenninga ja. Skal få noe bedre gassrespons, om det stemmer skal jeg ikke uttale meg om.

Luftfilteret skal vaskes. Kjøp såpe og olje på f.eks.Thorshov.
 #377421  av mailman1
 
ja kjøpte KN recharger kit. Så det skal være rent. Skal gå over det før sesongen starter igjen også.
 #378675  av mailman1
 
Nå som atledreier har fått seg tilnærmet lik min mr2 begynner misunnelsen og rår. Min er finere i lakken og har fiffige ting som sota ruter og er generelt veldig velholdt takket være Sven. :)

Atle sin er et år eldre og har nok blitt lekt med en del mer. Men hans er senket litt og lager mer lyd enn min. feigt.

Så... Jeg har kikket litt på å gjøre noe med problemet. Har ikke bestemt meg enda men det blir muligens denne
eksosen:
http://www.japspeed.co.uk/Toyota-MR2/To ... -26-1-462/

Og disse coiloversa:
http://www.bsbildeler.no/?pno=118256

Tips, ideer etc mottas med takk. Finnes det bedre coilovers, uten å drepe lommeboka mi helt osv så si ifra.

Med tanke på jeg gjerne skulle hatt fjørene stilt noe lavere og få det godkjent hos Statans vegvesen. Så tipper jeg jeg gjør dette først. Før jeg viser bilen med custom eksos uten cat..... Bare en tanke :D
 #378677  av atledreier
 
Brum Brum!

Lavt er ikke alltid en fordel. Det erfarte jeg med GTR'en. Da kjøpte jeg coilovers for å HEVE bilen. Men justerbare dempere er utrolig digg til autoslalom og banekjøring.
Den eksosen tror jeg bråker 'litt'. Vet at for eksempel søndags formiddag på gatebiltreffene er rolige på banen så det er greit for oss NA folk å kjøre, men det er dritkjipt å bli svartflagget for støy når du endelig har klar bane... Du kan også sette et digert neonskilt på bilen med 'stans meg' på, det er omtrent like effektivt som fluepapir for teknisk kontroll....
 #378678  av mailman1
 
bråker garantert ikke mer enn tåkeluren din. :D
 #378681  av john_e
 
Er litt skeptisk med tanke på lydnivået, men så er det jo så makeløst tøft å se på :mrgreen:
Bør evt. vurdere en exhaust control valve for å begrense støyen litt ;)
 #378683  av mailman1
 
Hmm... Når di på andre forums feks MR2OC-UK snakker "Your aware how loud they are aren't you?" angående japspeed eksosen. så tror jeg kanskje dette blir å ta litt hardt i.

kan man modifisere denne eksosen til å lage noe mindre lyd sier du? Den blir omtalt som Enormt mye lettere enn orignal eksos. Og mye bedre enn andre custom eksoser. Og det er jo positivt.
 #378712  av john_e
 
Liker ikke helt vinklingen på megan eksosen... Japspeeden ser mye bedre ut etter min mening :)

Man får en tendens til å utløse bilalarmer i parkeringshus med Japspeeden da.
Hvis man har et originalanlegg liggende, så er det jo ikke noe problem å bytte hvis man må vise bilen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7