TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Celica T20 - Showcase

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #354093  av loft
 
KW Inline v2 og v3 er justerbare og TUV godkjente :) koster dog 10 000 kr og oppover tror jeg,men de funker bra!
 #354366  av jorgen20
 
AnaXyd skrev:Tenkte gule Koni dempere og Lesjafors fjører jeg, er dette like bra tro? :) Fått bra pris på det også tror jeg, 7500kr. Dette er da for 4x dempere og 4x fjører.

Vil dette være bra saker?
jeg kjører på denne kombinasjonen og jeg er kjempefornøyd
 #364459  av AnaXyd
 
Da har jeg oppdatert førstepost med flere bilder. Det er nå en liten blanding av gamle bilder, og nye bilder. De nye bildene har denne forandringen:

Bilde

Nemlig at jeg har senket bilen 40/40! :D Kjørte Koni Sport og Lesjafors, noe som var en killer kombo. Har kun senket den foran, så gleder meg til det er senket rundt hele, for og så teste den skikkelig på veien.

La også med en del bilder av interiøret mitt, som har gjennomgått ganske mange cleane forandringer. Blir spennende å se om dere ser hva jeg har gjort! :)

Kommentarer er alltid gull!
 #364462  av ArildM
 
Ser bra ut dette ja ;)
Gleder meg til å få senket min nå 8)
 #364499  av C.s91
 
jorgen20 skrev:hvis du ikke bor så altfor langt unna så ta deg en tur til jessheim da..
ligner mer å mer på min nå :P
Da vil jeg komme også :P 3 stk AT200 treff :D
 #364536  av Daniel HS
 
Trodde kapping av fjærer var noe som hørte historiebøkene til jeg :roll:

Uansett, kanonflott bil dette her, ser virkelig ut som du legger tid og sjel i denne bilen! Liker og måten du skriver på, blir en litt mer interessant lesing! :)
 #364571  av AnaXyd
 
Et lite Celica treff hadde jo vært fett da! :) Morsomt å se hva andre har gjort! Dette kan vi jo få til en dag!

Når det kommer til kapping av fjærene, så er det noe jeg aldri vil gjøre. Så det på Overhaulin' her om dagen, og fikk nesten hjerteklapp når jeg så at en av gutta der sto med vinkelsliperen og "justerte" fjærene.

Ellers takk for ros! :) Man må jo prøve å legge litt i skrivinga, slik at det ikke blir for kjedelig! :D


-

Så, er det et bittelite problem jeg har fått nå. Altså etter at jeg bytta dempere og sånn. Det har seg slik at jeg har fått en slags "klunking" eller "popping" i understellet foran, noe som skjer når jeg svinger veldig mye. Skjer ikke i vanlig fart på veien osv med andre ord. Jeg har klart å finne ut av at det er viktig at toppen på hele demperen(altså da mener jeg både demper og fjør og alt det satt isammen) skal være riktig alignet med skåla i bunnen. Her er det da en pil som skal peke utover. Dette har jeg forsikret meg om at var riktig når jeg monterte ting sammen igjen.

Bråker som bare det nå for tida, så jeg må jo få ordnet dette. Noen av dere som veit? Jørgen, fikk du noe slikt?
 #364572  av jorgen20
 
AnaXyd skrev:

Bråker som bare det nå for tida, så jeg må jo få ordnet dette. Noen av dere som veit? Jørgen, fikk du noe slikt?
nei fikk ingen ulyder.
hadde bare problemer med fullt ratt utslag (fjærbeins lageret sto feil i demper tårnet :P ) snudde lageret ca 90 grader så var det i orden.
men jeg har klunking bak i bakstillinga som ingen finner ut av (eu), vet du hva det kan være? kommer bare i kraftige dumper/slag..
 #364574  av AnaXyd
 
Hmm, merkelig. Byttet du ut alle gummidelene som holder fjæra på plass med nye? Dette gadd ikke jeg, da jeg ikke orket å bestille når jeg var midt oppe i byttinga.

Det lageret du snakker om, husker du hvilken vei som var riktig på det? Det har en rød gummiring på ene sida, og en svart på den andre. Jeg tror jeg satte den med den røde ringen oppover, men mulig dette er feil.

Har ikke byttet ut delene bak enda, så jeg vet ikke helt hva problemet kan være. Men så litt rundt på 6gc.net forumet, og det jeg husker av det problemet, var at man måtte smøre inn top-mounten med fett.
 #364580  av C.s91
 
jorgen20 skrev:
AnaXyd skrev:

Bråker som bare det nå for tida, så jeg må jo få ordnet dette. Noen av dere som veit? Jørgen, fikk du noe slikt?
nei fikk ingen ulyder.
hadde bare problemer med fullt ratt utslag (fjærbeins lageret sto feil i demper tårnet :P ) snudde lageret ca 90 grader så var det i orden.
men jeg har klunking bak i bakstillinga som ingen finner ut av (eu), vet du hva det kan være? kommer bare i kraftige dumper/slag..
Denne klunkinga kan være gummifestet til staget bak, jeg hadde hvertfall disse lydene, og fikk byttet gummiforing som holder et tynt stag bak, og er nå fri for ulyder...

Men kan et lite Celica treff bli realitet? hvis vi møtes på midten et sted? :P
 #364795  av stian ss
 
siden dere prater om senking...noen tuv godkjente senkesett og anbefale til t20?


for min del,et lite møte hadde vært gøy
 #365473  av C.s91
 
Senkesett som i alt? Dempere og Fjærer? eller kun fjærer?

Både Jørgen og Anayxd kjører med samme oppsett, som du finner lengre opp her. Selv kjører jeg med kun fjærer, de er orginale TTE fjærer levert av toyota, men jeg har også en eske uåpna Eibach fjører liggende som jeg kjøpe uten å vite helt hvorfor...
Jeg vil gjerne kjøre en Gathering? Gutta! Hva skjer? hadde vært utrolig morsomt med en 3-4 Celicaer som kunne preike og gi hverandre litt tips!