TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Honda Civic typeR (ingen toyota, men kul fordi)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #364160  av inzane2012
 
Tok en "kjapp" vakse runde på bilen til en kompis av meg, en 2000+ mod civic typeR :)
Fikk prøvd den ei lita stund før jeg satte igang og må si at denne bilen overrasket meg, var veldig god å kjøre akkurat passe stiv og veldig god respons fra den motoren, eneste negative var at vtec'en ikke kicket inn før på 6000rpm, men gud kor den drog da :)

desverre ingen før bilder da jeg ikke hadde noe skikkelig kamera, og bilen var ikke så veldig skitten heller, men vi snakker gullmedalje i swirl-VM her :) noe jeg skal prøve å rette opp for han kanskje til høsten om jeg kjøper ei roterandes maskin da, eller så blir det ikke før til våren igjen...

uansett merket jeg at denne bilen SKREIK etter ett lag med voks, den var ufattelig "tørr" i lakken om dere skjønner?

her er vertfall noen kjappe bilder etter kun en runde med vask, clay og voks, ingen lakkrens da jeg ikke hadde tid, og såg heller ikke noe poeng i det...

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #364191  av mailman1
 
drar godt fra 6000. Revv'er helt til 9000 disse gjør dem ikke? Er tøft det da:P Men litt rart dem har gjort den såpass dau før 6000? Eller misforstår jeg deg rett nå?

Japsene pleier nå være di flinkeste til å lage jevne motorer med jevn kraft over hele turtallregisteret. Utenom kanskje V-tec. Har aldri prøvd en selv. Slik du sier det høres det nesten ut som det er noe galt med motoren. Men v-tec er vel ganske spesielle sådan.
 #364193  av inzane2012
 
nei den er slettes ikke dau før 6000rpm, den drar ganske bra over hele registeret, er jo 200hk i disse motorene her, men du kjenner veldig godt kicket som kommer når vtec'en kicker inn, og da drar den skikkelig avsted, rødstreken begynner vel på 8000rpm om jeg ikke husker feil, men turtalsperra er ikke før på 90000... litt som med vanlig vtec der rødstreken begynner på 7000 men kan fint dra den til 8500 :)
 #364211  av Mr_Storbrua
 
inzane2012 skrev:nei den er slettes ikke dau før 6000rpm, den drar ganske bra over hele registeret, er jo 200hk i disse motorene her, men du kjenner veldig godt kicket som kommer når vtec'en kicker inn, og da drar den skikkelig avsted, rødstreken begynner vel på 8000rpm om jeg ikke husker feil, men turtalsperra er ikke før på 90000... litt som med vanlig vtec der rødstreken begynner på 7000 men kan fint dra den til 8500 :)
Det er sinnsykt da :)
Sist redigert av Mr_Storbrua den 24 jul 2010 17:26, redigert 1 gang totalt.
 #364397  av Toyota-rav4-2002
 
Skjønnte at det var en null for mye, la ikke merke til feilen før du sier det jeg, men 9000 er nå en del det da :wink:
Ble bra resultat på den også forresten, tok en liten kikk på den i går og den ser utrulig fin ut i lakken :)
 #364402  av inzane2012
 
Toyota-rav4-2002 skrev:Skjønnte at det var en null for mye, la ikke merke til feilen før du sier det jeg, men 9000 er nå en del det da :wink:
Ble bra resultat på den også forresten, tok en liten kikk på den i går og den ser utrulig fin ut i lakken :)
ja den ser ganske fin ut i lakken så lenge du ikke ser den i sola ;) for da ser du så mye vaskeriper det er i lakken ;)