TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min MR2 mk2 Turbo: Nye bilder side 2

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #370385  av Doc'en
 
Hei, tenkte og starte min egen Show & Shine tråd. Jeg har da anskaffet meg en MR2 mk2 Turbo, tidligere eid av James her på forumet :)

Her er en lite spec liste på hva som er i, og på bilen (har stjålet det meste fra James sin gamle tråd, men tror det skal gå fint 8) )

Motor:
2gen. 3s-gte
- Castrol Edge 10w60 motorolje
- Redline MT-90 girolje
- NGK bcr7es tennplugger
- "3 downpipe
- "3.5 Phoenix Power Departure II eksos med 2x "5 utblås (værstingeksos til mr2)
- Apexi kon-filter
- Apexi AVC-R boost kontroller
- Apexi turbotimer
- ARC dump valve
- XSpower Intercooler kit
- Polert hardpipe fra turbo
- LSD diff
- STI tennkabler

Understell:
- Cusco Zero-2 coilovers
- 20mm spacere bak
- 5mm spacere forran
Bremser:
- Turbo-bremser forran og bak
- EBC Slisset og borra bremseskiver forran og bak
- EBC Red stuff klosser forran og bak

Utvending:
- Rogue motorsport vinge
- Hvite parklys
- Hvite blinkers på siden
- Org. grøftelys
- 92mod. frontlippe
- Lakkerte røde kalippere
- Tonet baklyktene røde
- Turbo motorlokk

Intreør:
- Momo Jet ratt
- Momo gulvmatter
- Annen "sportsgirkule"
- MR2 Innstegslister

Anlegg:
Pioneer AVH-P5000 cd/dvd-spiller med flip-skjerm
Pioneer TS-A130 Ci Komponentsett

Felger:
"17 sommfelger 215/40-17



Her er noen bilder jeg tok av bilen i kveld. Beklager dårlig kvalitet osv, men det får gå for nå :)

Bilde

Bilde

Bilde


Og fra salgs annonsen som viser bilen mye bedre frem :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Doc'en den 07 okt 2010 18:43, redigert 1 gang totalt.
 #370388  av hmsilset
 
Velkommen til forumet og gratulerer med grisefin mr2 :D Ett kupp uansett hva den kosta!
 #370400  av Doc'en
 
hmsilset skrev:Velkommen til forumet og gratulerer med grisefin mr2 :D Ett kupp uansett hva den kosta!
Takk for det :D Er stor fornøyd med bilen, ingen ting og klage på rett og slett :D
 #370401  av predator
 
Er en veldig fin mr2 du har der ja..
Snart kommer det en til med Rouge Motorsport vinge :mrgreen:
Ta godt vare på den.. Er godt holdt den der... :)
 #370470  av Doc'en
 
Tusen takk for det Predator =)
Er ikke feil den vingen der nei !! :)
Og bli tatt vare på, det skal den bli vettu ! :D


Idag har jeg vasket bilen da jeg syns den var blitt skitten , men etter vasken viste svampen at det var ikke mye drit, men derimot støv som var på bilen :lol: Men vask må til uansett ! :wink:

Her er noe bilder fra etter vasken, men med ett kamera som ikke er optimalt, så får jeg ikke frem effekten av hvor fin og strøken bilen er :evil: :(

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #370492  av Daniel HS
 
Selvvaskeanlegget i Solheimsviken det der? Huff og huff! Må ikke vaske bilen der, til nød spyle av den!

Men grattis med kanonfet bil! Tror James var en smule trist når han solgte den :P Hehe... Holder du til på samme øy som meg du eller?
 #370500  av James
 
Der var den :D Ganske sikker på at denne er havnet i gode hender! :) Gi meg en lyd Kim når du er kommet hjem igjen fra jobb så kan vi ta ett meet med våre biler.. Hadde vert morro og litt merkelig å se den igjen :) hehe
 #370564  av Andrepedersen
 
Har du noen planer med bilen ? Noe som skal utbedres, modifiseres, trimmes eller noe ? 8)
 #370592  av Doc'en
 
DanielHS :
Hehe , selv vaskeanlegget er en super ting det, bare og ta med seg egen bøtte og svamp, samt vaskemiddel osv.. så er det godt som gull det. Står inne, og har muligheten for at bilen blir helt tørr før du kjører avgårde :)
Tusen takk for det, er storfornøyd, og den blir GODT tatt vare på, det vet james :)
Og ja vi er fra samme øy vettu :)


James :
Klart jeg skal gi en lyd, er bare arti og møtes, og da får jeg jo sett skikkelig på det nye gliset ditt også :D Og JA ! den er havnet i gode hender, hehe :D


Andrepedersen :
Planer har jeg, tenkte og summere opp planene i første post etterhvert :) Første planen er og få motor "panseret" lakkert opp igjen, da det har flasset litt lakk innerst mot ruten. Så blir det sot på vinduene, og derretter skal det handles inn data sprut til bilen :) Jeg har mer planer, men detter er diskrée ting, som gjør bilen enda mer "strøken" og gjennomført, ikke noe body kitt, og klistremerker osv, da min personlige mening er : Cleent er fiiiiint :)
 #371054  av mr2storbrua
 
Anbefaler deg å lese denne: http://www.paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm

Av de som har Apexi Power FC her på forumet, vet jeg om "Morten" og meg selv. Har ikke hørt noe negativt fra Morten og jeg har bare en ting å utsette på det, nemlig at turtallsperra gjerne kunne kutta tenning istedet for bensin.
 #371056  av Doc'en
 
mr2storbrua skrev:Anbefaler deg å lese denne: http://www.paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm

Av de som har Apexi Power FC her på forumet, vet jeg om "Morten" og meg selv. Har ikke hørt noe negativt fra Morten og jeg har bare en ting å utsette på det, nemlig at turtallsperra gjerne kunne kutta tenning istedet for bensin.
Se her ja, den linken er jo gull verdt :)

SÃ¥ du har ikke noe negativt bortsett fra det du nevner her, og det er jo bra :)
Hvor lang tid vil det ta for en "proff" og mappe dette opp til et brukbart map ?
 #371057  av mr2storbrua
 
Doc'en skrev:
mr2storbrua skrev:Anbefaler deg å lese denne: http://www.paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm

Av de som har Apexi Power FC her på forumet, vet jeg om "Morten" og meg selv. Har ikke hørt noe negativt fra Morten og jeg har bare en ting å utsette på det, nemlig at turtallsperra gjerne kunne kutta tenning istedet for bensin.
Se her ja, den linken er jo gull verdt :)

SÃ¥ du har ikke noe negativt bortsett fra det du nevner her, og det er jo bra :)
Hvor lang tid vil det ta for en "proff" og mappe dette opp til et brukbart map ?
Tja, "sleeper" her på forumet mappa mitt. Han hadde kun vært borti commanderen før tror jeg, men jeg har datalogit, så jeg maila det programmet til han, og det gikk ganske raskt. Ser du bortifra mekanisk arbeid (montering av bredbåndslambda pluss kjøleproblemer), så brukte vi ikke mer enn et par timer kanskje(rett meg om jeg tar feil og du leser dette, sleeper). Dette var landeveismapping, og litt eksperimentering med programmet. Hvor mye tid han brukte på research før jeg kom vet jeg ikke...
 #371064  av Doc'en
 
Okei, tusen takk for svar osv :) Kjenner en kar som har god kunnskap med datasprut generelt, så han får vært fall oppgaven med og mappe osv :) Angående bredbåndslambda, hvilken anbefaler du / hvilken bruker du selv ? :)
 #371083  av mr2storbrua
 
Jeg har ingen bredbåndslambda, lånte av sleeper under mappinga. Kom forresten på at "marlboro1310" også hadde APFC på sin SW20...

Hør med han som skal mappe om han har datalogit. Tror det blir veldig mye enklere og mindre tidkrevende å mappe med laptop med stor skjerm, mus og tastatur, enn med den lille commanderen...