TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min MR2 mk2 Turbo: Nye bilder side 2

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #371089  av Doc'en
 
mr2storbrua skrev:Jeg har ingen bredbåndslambda, lånte av sleeper under mappinga. Kom forresten på at "marlboro1310" også hadde APFC på sin SW20...

Hør med han som skal mappe om han har datalogit. Tror det blir veldig mye enklere og mindre tidkrevende å mappe med laptop med stor skjerm, mus og tastatur, enn med den lille commanderen...
Ah okei, jeg har pratet med han som skal mappe, og han ville at jeg skulle gå til innkjøp av dette loggkitet (nr 2 på listen) og selvfølgelig med alle sensorer itillegg : http://www.zeitronix.com/order/order.htm
 #371134  av Doc'en
 
Hei hei, var ute og vasket bilen idag, og tok noen bilder av bilen. Beklager dårlig kvalitet, men slik er det med mobil kamera :)
Enjoy :

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #372781  av marlboro1310
 
Rå bil du har, den har alle de rette oppgraderingene :wink: gammelfelgene mine kledde svart Mk2 enda bedre enn rød ser jeg :!: Jeg hadde Apexi PFC på min gen3 turbo, sammens med Phoenix Power IC, Blitz effektanlegg, pluggledninger fra 98 JDM turbo ++div snax, HKS filter benket den til 322hk i motor og 280 på hjula, i ettertid har jeg forstått at bilen faktisk IKKE hadde oppgradert downpipe, noe som ganske sikkert strøypet effekten ganske merkbart da jeg hadde ladetrykk på 1.3bar.
Apexi er det vel ganske så bra kjennskap til i de brede tuningselskaper, personlig benyttet jeg meg av www.japantuning.no i trondhjem, jeg anbefaler deg å legge vekt bra ett bra map, slik at bilen ikke bruker 2L pr mil eller går "sur" på tomgang.
Kjørte med fabrikkoppsettet på Apexien i 2år helt problemfritt, da brukte bilen 0,64 på langkjøring og 0,8-1L på blandet småkjøring. Etter mappinga gikk den veldig rikt, noe som resulterte i relativt høye driftskostnader in every-day-use, nå skal det sies at det er bedre at motoren får litt for mye, enn litt for lite...men la for all del ikke "verdensmestere" og "forståsegpåere" mappe opp bilen din fordi de tror de vet hva de holder på med, det kan bli en jævla dyr affære...

:wink:
 #372792  av James
 
savner denne jah.... :cry: :(
 #373614  av Doc'en
 
Hei, lenge siden jeg har postet noe her nå ja :D Har vært litt uheldig med mr2, og knust venstre felgen bak, og bøyd 2 stag :( :( :( MEN dette er erstattet med nytt, samt fult poly foring sett til hele bilen, og ny lakk på både bak fanger, og frontfanger samt motor lokk, da jeg ikke var helt fornøyd med finishen på dette (no offense James :D )
Bilder av skadene osv kommer senere, da jeg ikke har tilgang til bildene nå :)

Også skal jeg ha meg nytt felg sett til våren, driver og tenker på compomotive felger, hva syns folket her inne om det ? Tar imot innspill og tips til nye felger !! :D

Doc'en
 #373619  av marlboro1310
 
hørtes ekkelt ut at du hadde jobbet matematikk med bilen, bra uansett at det ikke gikk noe verre enn bare en felg og stag, nå tenker jeg personskade.
Compomotive er vel og bra det, men jeg ville tatt en prat med www.interdekk.no der felga er kjøpt, og evt fått tak i 18" i samme type. Jeg synes de kledde Mk2 særdeles godt når jeg kjøpte dem, og når jeg så resultatet på en svart MR2 ble jeg enda mere imponert.
Men nå skal det jo sies at alle vil jo sette sine egne preg på MR2ene sine, og jeg skjønner godt at du kanskje vil prøve noe nytt når du selv skal handle felger, men sjekk ut tråden til James...de fleste syntes felga var nydelige, og at dem passet pent inn.
:wink:
 #373633  av inzane2012
 
når det kommer til felger vil jeg råde deg til å bruke GOD tid på å finne di rette felgene, og kjøpe noe ingen andre har :)

om økonomien strekker til, så gå for noe med skikkelig kvalitet, Racinghart, Lowenhart, König osv, men pass på at di står i stil til imaget til bilen ;)
 #373764  av Doc'en
 
Hei hei, ja jeg er enig med dere at de felgene som står på er mega tøffe, men vil liksom prøve noe nytt , noe eget. Derfor tenker jeg på compmotive, da disse gir bilen et mer racing preg vil jeg tror, er og er ikke så mange som har compomotive på Mr2 så vidt jeg vet :)


Men har et spørsmål : Clipsa som holder bakfangeren, hva heter disse, og eller delenr hos Toyota? for de skal erstattes med nye, når de først er tatt av (alle var ikke brukbar uansett så).

Takker for svar og innspill :)
 #374017  av stianøverland
 
er ikke interessert i å kjøpe mine oz ultraleggerea, i svart matt (kan lakke de i en annen farge hvis det er ønskelig :) )


bak 18*10
foran 18*8.5

felgene har så godt som nye dekker på alle 4 :) kom med bud på pm :P
 #374509  av Doc'en
 
Inzane: Takk for det, har fått tak i clipsene nå :)
stianøverland skrev:er ikke interessert i å kjøpe mine oz ultraleggerea, i svart matt (kan lakke de i en annen farge hvis det er ønskelig :) )


bak 18*10
foran 18*8.5

felgene har så godt som nye dekker på alle 4 :) kom med bud på pm :P
er det de som er på første siden din i prosjekt tråden? :) lyst og sende meg noen bilder av dem ? :)


Her er noen bilder av nye foringer i deler av bakstillingen :)

Bilde

Bilde

Bilde
 #374861  av Stian AB
 
Doc'en skrev:Hei hei godtfolk, jeg lurer på om det er noen her inne som har noe erfaring med Apexi sitt data sprut ? Vurderer og gå i innkjøp av dette sprutet :

http://www.nengun.com/apexi/power-fc-hand-controller


Tar imot alt av tips,og innvendinger om dette sprutet :) På forhånd takk :)
Har Apexi PowerFC jeg også..Er kjempe fornøyd med det, spesielt den håndkontrollen som viser nesten all mulig info om bil og motor.
AEM Uego er en bra bredbåndslambda. Lett å montere og viser meget nøyaktig.
 #374919  av Doc'en
 
Stian AB skrev:
Doc'en skrev:Hei hei godtfolk, jeg lurer på om det er noen her inne som har noe erfaring med Apexi sitt data sprut ? Vurderer og gå i innkjøp av dette sprutet :

http://www.nengun.com/apexi/power-fc-hand-controller


Tar imot alt av tips,og innvendinger om dette sprutet :) På forhånd takk :)
Har Apexi PowerFC jeg også..Er kjempe fornøyd med det, spesielt den håndkontrollen som viser nesten all mulig info om bil og motor.
AEM Uego er en bra bredbåndslambda. Lett å montere og viser meget nøyaktig.
Okei, er godt og høre at så mange er fornøyd med powerfc ! :) tror nok det blir dette jeg lander på, men driver og vurderer og ta ut motoren og gi den den noen oppgradering, som stempler, lagre, studs, stålpakning osv :)
Hvor mye kan motoren tynes før den vil ta skade (vet det er mange for skjellige svar, men hvis vi sier jeg vil stoppe hvor det er trygt og stoppe hehe ) :)
 #374920  av Doc'en
 
Okei, er godt og høre at så mange er fornøyd med powerfc ! :) tror nok det blir dette jeg lander på, men driver og vurderer og ta ut motoren og gi den den noen oppgradering, som stempler, lagre, studs, stålpakning osv :)
Hvor mye kan motoren tynes før den vil ta skade (vet det er mange for skjellige svar, men hvis vi sier jeg vil stoppe hvor det er trygt og stoppe hehe ) :)