TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Endelig Carlos Sainz

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #372475  av loft
 
Da var jeg kommer hjem til kjære Trondheim fra Asker med min første Carlos Sainz 92mod #2072, bostcontroll og ett eller anna dingseboms + 3" downpipe, 3" rustfritt eksos(ferrita)med race cat, han sier det det er omtrent 250hk gamp klar for chipping (blir ikke). Syns den gikk himla bra.
Litt rust bak på hjulbuen ellers er den så si prikkfri kosmetisk sett.
btw ikke meg på bilde.. :P
btw ikke meg på bilde.. :P
IMAG0240 coopy.jpg (188.92 kiB) Vist 5466 ganger
Flere bilder kommer etter at jeg har fått vasket den=)


Ting som skal gjøres:
- Forsterket cluch (forslag til hvilken?)
- Kraftigere klosser og skiver (muligens bytte ut calipern også da).
- Nylakkes vår/sommer 2011
- Nye seter eller trekke om setene
- FÃ¥ inn en 4 kanals forsterker.
Sist redigert av loft den 05 nov 2010 13:12, redigert 1 gang totalt.
 #372479  av hmsilset
 
Gratulerer med ny grombil :D Flere bilder takk :wink:
 #372480  av loft
 
stian ss skrev:grattis

hvordan synes du denne er i forhold til t20'n da
heh :p alt var bedre bortsett fra musikkanlegget, men nå har jeg jo eksosANLEGG å høre på istede=p, vært en drøm i lang tid. Var så godt å parkere den hjemme nå.

btw noen som vet mange tommer orginalhøytalerne som står i er?


Sett en del i trheim som er nede på Piren og tar mye bra bilder av bilene sine, ska ta meg en tur en av dagene fremmover og ha meg en liten så frekk fotoshoot tenker jeg :)

Noen som har montert fjernlås, er det mye styr? Tips til fjernlås?

Våkna forsåvidt tidlig så dro og henta ett spill jeg hadde besilt.. Dro hjem og spilte osv osv..
Da jeg sku dra ut 2 timer senere så merka jeg at noe var skikkelig gærnt, når man gassa på så hoppa bilen bare og ville ikke gi noe.. Så jeg kjørte til sides og lo den stå litt og vips så var alt bra igjen.. Kan dette bare ha vært kondens? Vært borti det med min andre (t20) og da gikk det over


Driver å leter etter noe feete bremser som jeg ska unne meg til våren, samt vurdere å bytte clutch til en kraftigere en (da jeg ikke kan dette selv spør jeg dere er det mye jobb på 4x4 siden jeg må levere til verksted)?
 #372863  av loft
 
Låssylinder fått, venter bare på finere vær. Og lambda sensor bestilt (forhåpenligvis får jeg den løpet av uka).

Driver å leter etter nye seter, har mest lyst på nye orginale men som alt annet på toyota er det sykt overpriset inni h******.
Jeg sku kjøpe de hydraulikk sakene som holder opp bakluka, 2000kr STYKKET!!! Hva i all verden driver toyota med? Finner en del på nettet men vet ikke helt hva som passer...
 #372877  av mralp
 
Gratulerer med bil! CS`ene er til å bli virkelig glad i :D

Alarm/lås/fjernstyring er vel greit å høre med Bilradiospesialisten, er folk på forumet som jobber der, og vi ts-ogn`ere får ofte gode priser.

Ang seter ville jeg ikke hevet de originale ihvertfall, du får nye trekk på bla ebay i ok kvalitet som du kan trekke opp selv.

Bytte av cluch går uten å ta ut motor, men et verksted vil nok regne 10 lapper for jobben. Hydraulikk sakene som holder opp bakluka får du plukket opp på delebiler som kommer til salgs av og til her inne.

Husk "pictures or it didnt happen", vi elsker bilder (ihvertfall vi som har CS selv, hehe)
 #372937  av loft
 
IMAG0258.jpg
IMAG0258.jpg (112.48 kiB) Vist 5353 ganger
Endelig opphold med litt blå himmel, måtte bruke muligheten til å vaske =)
 #372958  av loft
 
john_e skrev:Tøft, kommer vi til å se bilen rundt omkring i Trondheim i vinter eller? :)
oh yeah! Her ska den leve og bo :p heh :)
 #373173  av loft
 
Er meeeget fornøyd!:) Har dog lyst å gå opp 50hk til så jeg er på 300hk, men siden jeg ikke er noe erfaren på dette punktet så kan jeg bare tippe at det er mer enn clutch man må skifte ut (skal ha ny clutch og bremser uansett til sommeren). Kan noen sette meg inn på hva som må gjøres hvis man vil opp på 300hk?
Vet han som eide bilen før har satt inn manuel boostcontroll og en eller anna duppeditt som jeg ikke husker hva heter.


Noen som vet om dynobenker i trondheim (bortsett fra tilsynet) hvor jeg kan få testa hvor mye hk det er i motor og på hjula?
 #373196  av Andrepedersen
 
loft skrev:Er meeeget fornøyd!:) Har dog lyst å gå opp 50hk til så jeg er på 300hk, men siden jeg ikke er noe erfaren på dette punktet så kan jeg bare tippe at det er mer enn clutch man må skifte ut (skal ha ny clutch og bremser uansett til sommeren). Kan noen sette meg inn på hva som må gjøres hvis man vil opp på 300hk?
Vet han som eide bilen før har satt inn manuel boostcontroll og en eller anna duppeditt som jeg ikke husker hva heter.


Noen som vet om dynobenker i trondheim (bortsett fra tilsynet) hvor jeg kan få testa hvor mye hk det er i motor og på hjula?

Bc og fcd, boost controller og fuel cut defender :) Med det oppsettet du har der, regner jeg med at du har rundt 250-60hk. For å snike seg opp på 300 kan du kjøpe en steg 2 turbo, regner med du har ct26 toyotaturboen. Isåfall disse selges på fensport. I tillegg hjelper det også veldig godt på å få montert på en fmic, frontmontert intercooler :) Men, da burde du få skifta til ei anna toppakning en den orginale, og ny clutch må på.
 #373197  av loft
 
Takk for gode svar!:)

Da har man begynt å legge av penger :p heh :)

Skal kontakte toyota (hvis dere ikke vet det) hvor mye drivverk osv tåler på denne.
 #373204  av predator
 
Anbefaler deg også å skifte ut den manuelle bc til elektronisk, da de manuelle ikke er pålitelige for 5flate øre. Bilen kan pluttselig få fuelcut, (Ventilen stenger seg helt) for så å åpne seg igjen.
Skjedde hos meg, da jeg kjørte med mekaanisk. En ny elektronisk ligger runt 2000+ og er absolutt verdt det. Da ser du også hvis du har vakumlekkasje på kretsen, og man stiller inn åpningen på ventilen på en mye tryggere måte.
 #373209  av loft
 
predator skrev:Anbefaler deg også å skifte ut den manuelle bc til elektronisk, da de manuelle ikke er pålitelige for 5flate øre. Bilen kan pluttselig få fuelcut, (Ventilen stenger seg helt) for så å åpne seg igjen.
Skjedde hos meg, da jeg kjørte med mekaanisk. En ny elektronisk ligger runt 2000+ og er absolutt verdt det. Da ser du også hvis du har vakumlekkasje på kretsen, og man stiller inn åpningen på ventilen på en mye tryggere måte.

Bra tips, dette vanskelig å installere?:)
*lete etter elektronisk* da blir det en julegave til meg selv, heh :)