TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Endelig Carlos Sainz

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #373261  av Andrepedersen
 
loft skrev:Takk for gode svar!:)

Da har man begynt å legge av penger :p heh :)

Skal kontakte toyota (hvis dere ikke vet det) hvor mye drivverk osv tåler på denne.
Har sett celicaer med noen lunde orginalt drivverk med 250-300hk, noe som ikke vill være holdbart i all evighet. Ville ha skjifta til polyforinger, ny clutch, arp-bolts og ny toppakkning ;) Da har du langt bedre utgangspungt å bygge på!
 #373268  av loft
 
Ok ikke lov å mobbe nå gutter! Hva er polyforinger? og arp bolts?

Ja blir maks 300hk i den, får se hvor pengene stopper, skal også pusse ned rust og få den lakkert neste år..det er jo fort 15-20 000kr..Satse på en del skatte og feriepenger som redder den tiden av året :p heh :)
http://www.boostcontroller.com/index.ph ... egory%3D39

Vil denne fungere greit? Evt forslag til noen andre?
Hørt en del og Greddy men, ska ikke tro alt en hører :p?

Bildeupdate etter vasken, orginal eller lett styling?:
IMAG0260.jpg
IMAG0260.jpg (146.39 kiB) Vist 4367 ganger
 #373306  av predator
 
Sikkert grei den bcèn der.
Jeg liker bedre HKS sin jeg da. Mye mindre , så den passer inni klokka i dashen :)
Tror den er billigere også.
Søk HKS Evc-s på e-bay.

Pholyforinger er foringer laget av ett materiale som er stivere og sterkere enn de orginale gummiforingene (Oppheng / motorfester osv) og ARP Studs/bolter er bolter som tåler mere enn de orginale boltene, brukes på råder / veiv / topp osv.

Bilde
 #373311  av loft
 
predator skrev:Sikkert grei den bcèn der.
Jeg liker bedre HKS sin jeg da. Mye mindre , så den passer inni klokka i dashen :)
Tror den er billigere også.
Søk HKS Evc-s på e-bay.

Pholyforinger er foringer laget av ett materiale som er stivere og sterkere enn de orginale gummiforingene (Oppheng / motorfester osv) og ARP Studs/bolter er bolter som tåler mere enn de orginale boltene, brukes på råder / veiv / topp osv.

Bilde
Oh det var jo nice, tror kanskje sjekker ut HKS sin istede, klokke har man jo på telefonen/og eller arma uansett.

Takk takk for svar, da lærte jeg noe i dag å;)
 #373322  av Mr_Storbrua
 
Polyforinger er vel laget av polyurethan?
 #373454  av Andrepedersen
 
Mr_Storbrua skrev:Polyforinger er vel laget av polyurethan?
Polyforinger er forkortelse for polyurethanforinger ! Polyurethan er kort og godt forklart en type foring av et annet material en orginalt, Det er laget av polyurethan, som er en type plast. Dette gjør bilen stivere pga mindre slingring der de står!
 #374561  av loft
 
Oooooog selvfølgelig så passa jo ikke lambda sensoren........så da er den sendt tilbake til USA og bestilte en fra toyota til 1800spenn :S :( gode er at jeg får den i morgen
 #374565  av ArildM
 
Off. Feil i monteringen / gjengene?
 #374614  av Mr_Storbrua
 
Andrepedersen skrev:
Mr_Storbrua skrev:Polyforinger er vel laget av polyurethan?
Polyforinger er forkortelse for polyurethanforinger ! Polyurethan er kort og godt forklart en type foring av et annet material en orginalt, Det er laget av polyurethan, som er en type plast. Dette gjør bilen stivere pga mindre slingring der de står!
Blir vel feil å kalle det mindre slingring.. Da en gummiforing sitter med en mettalring ytters, deretter gummi, å metall i midten igjen. Polyurethan er riktig at er en type plast, men der består hele foringa av poly, bortsett fra den innerste hylsa, men hele foringa er "fast" så vil vel si ingen slingring, å minimalt med bevegelse.. Men det blir flisespikkeri da..
 #374646  av Andrepedersen
 
loft skrev:Oooooog selvfølgelig så passa jo ikke lambda sensoren........så da er den sendt tilbake til USA og bestilte en fra toyota til 1800spenn :S :( gode er at jeg får den i morgen
NEIHEI?:O Er bare å telle hvor mange ledninger du har på den du har i bilen, skjekke på ebay, og bestille derifra for under halve prisen ?:O
 #374676  av loft
 
ArildM skrev:Off. Feil i monteringen / gjengene?
Nei var bare selve pluggen /"støpselet" som ikke passa. Men henta i dag den nye, så ska på jobb i morgen å skifte den. Håper det fikse seg:D
Han på toyota sa noe om å stille tilbake hjernen/fjerne den feilen fra hjernen`? Anybody?
 #374691  av Haugrud
 
Stemmer nok det..er ikke værre enn å ta av batteripolen eller nappe EFI sikringen i 10 sekunder :wink:
 #374777  av loft
 
Faens jævla varmeskjold as..Heldigvis var ikke mutterne som til lambdaen så rusta fast at de ikke gikk av..neinei ene bolten måtte jo knekke. Så fikk bare skrudd fast muttern på ene siden. Tar vell litt tid og så går vell pakninga der, må få bytta den bolten.
Blir spennende å se nå som den har stått litt og blitt kald om problemet er fiksa.

MEN så heldig som jeg er, så fant jeg tilfeldigvis en liten oljeflekk på 2x2cm under bila etterpå... jippi....


edit 27nov... ok thats it..siste bilen jeg kjøper! Ikke faen igjen as..nå er jeg møøøkkkalei og vet hvis jeg går til verksted for å få sjekka hva som er gærnt så koster det meg fleeesk og cant afford that (i trondheim, tips hvis du vet av bra og billig verksted).
Skulle til Obs på Lade og på sletta der tenkte jeg sku gi på litt ut av rundkjøringa, lå i andre gir og peisa på. Men host hark poff pifffff motorblink i dæshbordet.. Stoppa for å kikke litt oppi motorrommet, kom "røyk" fra manifolden evt jeg tipper det er lambdaen siden ene bolten knakk så har jeg bare skrudd fast på ene siden, noe som ødelegger trykket litt?

gir opp...møkkalei bil!

men det rare er at etter jeg var en snartur inne på Obs så funka den fint etterpå :S.... Må virkelig ha noen til å se over den motoren as.
MÃ¥ finnes noen som driver med tuning etc i trondheim??
 #374931  av Andrepedersen
 
loft skrev:Faens jævla varmeskjold as..Heldigvis var ikke mutterne som til lambdaen så rusta fast at de ikke gikk av..neinei ene bolten måtte jo knekke. Så fikk bare skrudd fast muttern på ene siden. Tar vell litt tid og så går vell pakninga der, må få bytta den bolten.
Blir spennende å se nå som den har stått litt og blitt kald om problemet er fiksa.

MEN så heldig som jeg er, så fant jeg tilfeldigvis en liten oljeflekk på 2x2cm under bila etterpå... jippi....


edit 27nov... ok thats it..siste bilen jeg kjøper! Ikke faen igjen as..nå er jeg møøøkkkalei og vet hvis jeg går til verksted for å få sjekka hva som er gærnt så koster det meg fleeesk og cant afford that (i trondheim, tips hvis du vet av bra og billig verksted).
Skulle til Obs på Lade og på sletta der tenkte jeg sku gi på litt ut av rundkjøringa, lå i andre gir og peisa på. Men host hark poff pifffff motorblink i dæshbordet.. Stoppa for å kikke litt oppi motorrommet, kom "røyk" fra manifolden evt jeg tipper det er lambdaen siden ene bolten knakk så har jeg bare skrudd fast på ene siden, noe som ødelegger trykket litt?

gir opp...møkkalei bil!

men det rare er at etter jeg var en snartur inne på Obs så funka den fint etterpå :S.... Må virkelig ha noen til å se over den motoren as.
MÃ¥ finnes noen som driver med tuning etc i trondheim??

kjøp deg scooter vist du er lei :D Neida, men ta å lag deg en prosjekttråd istedetfor, er sikkert mye flere folk som leser den der, og da kan du også regne med å få litt mere guiding på hjelp ;)
 #375128  av loft
 
Da har jeg solgt min celica 1997 1.8l, la oss ta 1 min stillhet..
div09 049.jpg
div09 049.jpg (152.89 kiB) Vist 4220 ganger