TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #464601  av magnesmurf
 
Makk skrev:Er det ikke flat anleggsflate?

Smør hele greia, så tynt lag med RTS Silikon helt ytterst, veldig tynt :)
Nei, ikke helt flat annleggsflate. Så på baksiden er det en liten sprekk rundt hele. Ikke så dumt å vurdere noe silikon inni der for å holde det tett. Skal se på om det kan være en løsning.
 #464602  av ArildM
 
Silikon rundt hele er nok noe som kunne ha vært greit, god ide. Som du sier, idiotisk at de ikke har tenkt på at de har en åpen ring rundt hele der det kan samles dritt og salt.
 #465513  av magnesmurf
 
Note to self:
Forbruk med 95, en tank.
Fylt 52l kjørt 715km. = 0,727 l/10km

Forbruk 98.
925km kjørt fylt 58l. = 0.627 l/10km

Fylt 95e10 for sammenligning
 #465515  av ArildM
 
Fyller du 95 bensin på 2GR bilen? :D
Bra mtp forbruk forresten! Ca samme som jeg klarte å tvinge 3.gen 3sgte motoren ned i :)
 #465516  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑12 apr 2023 11:30 Fyller du 95 bensin på 2GR bilen? :D
Bra mtp forbruk forresten! Ca samme som jeg klarte å tvinge 3.gen 3sgte motoren ned i :)
Nei, dette er lexusen. Skal måle forbruk 98 opp mot 95.
Ingen av mr2ene får 95 :wink:
 #465518  av ArildM
 
Spent på resultatet!
Er jo hybrid, men samtidig er det en NA motor, og det er vel de som får verst utslag på E5 / E10 .
Så spørs det om den feks kjører annen tenning pga mindre bank og "renere" bensin på 98, og hvilket utslag det til slutt gir :)
 #465670  av magnesmurf
 
Nå er jeg så drittforpult lei den helvetes lexusen at den troligvis havner på finn iløpet av noen uker.
Fikk feil på eu på at håndbrems ligger på.
Bestilte time hos lexus.
Nå rett før timen viser det seg at delene ikke kommer i tide.
Jeg sjekket også eurodel/autodoc for noen uker siden mtp pris for å kjøpe deler selv om fikse. Da var alle deler tilgjenlig og kostet ca 2000kr.
Når er alle helvetes forpulte deler på mystisk vis borte fra alle jævla bildelesider i hele verden. Så da blir det bruksforbud på lexusen. Bilen er faen ikke 10år gammel engang. Og deler til noe så trivielt som parkbrems lar seg ikke oppdrive.

PÅ tide selge drittbilen og kjøpe camry.
 #465672  av ArildM
 
Har samme patenten på håndbrekk på Caldinaen, dessverre. Men utrolig rart at deler ikke skal la seg skaffe, men så lider vel IS300h av den fatale feilen at det ikke er en volum-modell, i det hele tatt...
Om jeg skal anbefale deg noe ville jeg ha sett på Avensis T27, om du kjører langt hver dag har muttern sin passert 350k km, og den har ikke fått annet stell en oljeskift, sånn ca hver 15-20k km :lol: De ligger lavt priset, fordi alle i dag skal ha suv. Overraskende god kjørekomfort på sommer og veldig stødig på vinterføre pga lang akselavstand og god støydemping. Har byttet caliptre bak, og byttet en dieseldyse. Har hatt den i 10-15 år nå, og vært utrolig lite feil. Samt at det definitivt er en bil som er solgt mye av, så ettermarkedsdeler er det plenty av. Elektrisk håndbrekk bak btw, mye bedre enn mølet med både skivebrems og trommel i ett, særlig når saltet får gjort sitt...
Om du småkjører en del, velg for all del T27 med Bensin. Og unngå facelift med BMW motorene som kom helt på slutten :lol: Å gå fra IS300h tilbake til Camry blir en voldsom overgang, greit nok at de en gang i tiden var mekanisk gode biler, men de hadde sine feil selv da, og med 30 år siden de var nye tror jeg du må regne med en del stell på selv en gammel Camry :)

Har jeg lært noe om daily drivers, så er det å velge noe som er solgt mye av uvurderlig, det finnes deler over alt og prisen er halvparten av det som står Lexus på.
 #465673  av magnesmurf
 
Får se hva jeg finner ut av når det gjelder bruksbil.
Mtp hva saltet klarer å utrette på en sesong, er det stor sjanse for at jeg kjøper en camry som bruksbil når det ikke er salt (deler til camry fra rock auto er null problem)
Så får jeg heller ha en "winter beater" som kan skrotes hvert annet år :lol:
 #465708  av magnesmurf
 
Da var lexusen solgt.
Jeg har begynt jakten på en strøken camry, og får forhåpentligvis tilslaget på en etter ferien :)

Imellomtiden er en skrotbil/winter beater anskaffet. En opprustet gammel haug av en yaris verso. I den lekre fargen "pensjonist gull"
Den er teknisk grei, men stygg som juling med masse rust. Tror kun det er førerdøra som er fri for riper og skader :lol:
Kommer sansynligvis aldri til å gjøre noe annet enn enkle servicer med bilen, frem til den skrotes. Uansett taper den seg mindre i verdi per år enn lexusen gjorde :lol:
Kjekt med en bil det ikke er så nøye med.

Kommer nok aldri til å ta et bilde av den igjen, men har tatt et for å vise gullfuglens begredlighet :lol:

Fun fact: Den er kortere og smalere enn mr2. Men litt mer praktisk.
Når det gjelder kjøreegenskaper er de omtrent like spennede som en gryteklut :lol:

Skulle den ikke fungere som vinterbil, så får jeg kikke litt ett er en mindre fin camry, en avensis som foreslått eller en turban cruiser hvis jeg trenger 4wd.
Vedlegg
354196370_1372099533353680_5236151669726049170_n.jpg
354196370_1372099533353680_5236151669726049170_n.jpg (442.64 kiB) Vist 772 ganger
 #465715  av ArildM
 
Gratulerer med "nybil" :D Vurderte Yaris Verso selv jeg, så stygg at den er kul :mrgreen:
Har jo en tråd her inne på TS-ogn med en likedan gullfarget en:
viewtopic.php?p=440000&hilit=yaris+verso#p441063
Bilde

I etterkant av å ha solgt min IS300h kan jeg ikke si at jeg har angret noe som helst. Den bilen var utmerket til EN ting, og det var langturer på tørt sommerføre. Ellers slet den dekk, hjullager foran, var nervøs på alt annet enn tørt sommerføre, og udugelig som vinterbil.

Beste bruksbilen jeg har hatt var Prius 2010(?) modellen jeg hadde. Utmerket på vinterføre, praktisk, gode seter og egentlig en super brukis. Får også Prius med 4x4 men de er enn så lenge litt "dyre".

Uansett, nyt det å ha en bil du ikke trenger å være redd for :D
 #465728  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑03 jul 2023 08:09 Gratulerer med "nybil" :D Vurderte Yaris Verso selv jeg, så stygg at den er kul :mrgreen:
Har jo en tråd her inne på TS-ogn med en likedan gullfarget en:
viewtopic.php?p=440000&hilit=yaris+verso#p441063
Bilde

I etterkant av å ha solgt min IS300h kan jeg ikke si at jeg har angret noe som helst. Den bilen var utmerket til EN ting, og det var langturer på tørt sommerføre. Ellers slet den dekk, hjullager foran, var nervøs på alt annet enn tørt sommerføre, og udugelig som vinterbil.

Beste bruksbilen jeg har hatt var Prius 2010(?) modellen jeg hadde. Utmerket på vinterføre, praktisk, gode seter og egentlig en super brukis. Får også Prius med 4x4 men de er enn så lenge litt "dyre".

Uansett, nyt det å ha en bil du ikke trenger å være redd for :D
Har allerede vært på byggevarehandelen og lesset bilen full av rask. Inkludert å legge litt ting på taket :lol:
Eneste negative jeg kan melde om er at bilen er litt for spennende å passere 110 km/t med, på motorveien :roll:
SÃ¥ den fungerer absolutt ikke som motorveiscruiser :lol:
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 34