TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #382605  av inzane2012
 
magnesmurf skrev:Morsomste bruksbilen jeg har hatt noengang :wink:

MEn etter prøveturen med bensinturbo klarer jeg ikke helt legge fra meg tanken på noe slikt. Hjelper dog litt å se bensinprisene nå for tiden :evil:

nå er det ikke så stor forskjell på bensin og diesel da, vertfall ikke her som jeg bor :) men med det forbruket på dieselen din, så hadde du nok sikkert merka det godt ja :P


åååh, nå begynner jeg å bli irritert på meg selv, nesten hver gang jeg skal trykke på siter knappen, så trykker jeg endre, så går jeg inn å skrive det jeg skal, bare for å finne ut etterpå at jeg bare har lagt det til i posten jeg skulle sitere...
 #382627  av magnesmurf
 
Er vel rundt en krone i forskjell på bensin og diesel her. Men den største forskjellen er jo at dieselen går på litt under 0,6 på mila, mens wrx går på litt over litern på mila.. :P
Det hadde tatt noen ekstra jafs av lommeboka :roll:
 #383173  av magnesmurf
 
Da har jeg fått inn setetrekk i bilen. Skreddersydde fra HTS.
Sort og blått stoff, så jeg slipper det kalde skinnet om vinteren og ditto varmt om sommeren, samt at jeg beskytter skinnsetene.
De var relativt lette å montere, og resultatet ble ikke så halvgærnt. Det var tilogmed en glidlås i bakkant på det ene setetrekket, så jeg beholdt lommen i baksetet.

Et dårlig mobilbilde av herligheten:
Vedlegg
Bilde0174.jpg
Bilde0174.jpg (129.29 kiB) Vist 6738 ganger
 #384482  av magnesmurf
 
Sommerfelgene er blitt en måned forsinket fra kollevold :evil:

Noen nye skrytebilder av bilen.

Setetrekkene synes litt bedre og blåfargen er mer korrekt da bildene er tatt med godt kamera.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #384489  av Mr_Storbrua
 
Om jeg skulle satt fingeren på noe der, så er det de ekstralysa du har inni grillien, som står for lavt etter min mening..

Men ellers virker det jo som en flott bil :)
 #384492  av magnesmurf
 
Mr_Storbrua skrev:Om jeg skulle satt fingeren på noe der, så er det de ekstralysa du har inni grillien, som står for lavt etter min mening..

Men ellers virker det jo som en flott bil :)

Dem sitter så høyt som det er plass til i grillen. Med andre ord umulig å få de høyere opp. :P
Heldigvis går det mest utover utseendet, da lysbildet ikke blir påvirket i noen stor grad.
 #384493  av Mr_Storbrua
 
mr292 skrev:fine bilder av strøken bil, så litt offtopic: mr_storbrua, hvilken bil har du? noe spennende? har forstått det slik at du er bruttern til mr2storbrua og at du er lakkerer, men aldri hørt noe om hva du kjører :P
Kjører nok ikke toyota for tiden.. ei heller noen sportsbil.. nok om det :)
magnesmurf skrev:Dem sitter så høyt som det er plass til i grillen. Med andre ord umulig å få de høyere opp.
Heldigvis går det mest utover utseendet, da lysbildet ikke blir påvirket i noen stor grad.
Har hørt noe om at det umulige er mulig, det tar bare lenger tid :)

Men er ikke så kjekt og begynne å kappe i en helt ny bil :)
 #384504  av magnesmurf
 
Bak grillen sitter den en ramme som er del av bilens kontruksjon, og ikke grillen. Kan selvfølgelig kappe i den, men det vil hverken jeg eller forhandleren gjøre :wink:
 #386138  av magnesmurf
 
Felgene fra kollevold er fortsatt ikke produsert! Snakker med prodrive i england for alternativ bestilling...

Ellers tok høytrykksspyleren helt natta i løpet av vinteren. :cry:
Den har stått i oppvarmet garasje, men har alikevel tatt skade av frost. Gjør det jeg kan for å reparere den, men kan hende jeg må kjøpe ny :x
Ikke noe jeg har råd til nå egentlig..
 #393185  av magnesmurf
 
Liten oppdatering angående subaruen.
Prodrive felger ble bestilt, og jeg har fått levert 3 av de 4 felgene. Den siste har jeg ventet på en måned, og prodrive har sluttet å svare på mailene fra birger n haug når det gjelder den siste felgen... Uansett blir det gullfargede felger isteden for hvite.

Bilen har også fått et skikkelig rallystuk. Bilder kommer så fort jeg får den siste felgen og får de på bilen.
 #395232  av magnesmurf
 
Endelig er felger i boks.. :D

MÃ¥tte avbestille prodrivefelgene, da den siste ikke ble levert etter tre mnd.
Ble oz felger isteden. Montert med blå hjulmuttere. Litt redd det skulle bli for harry, men det ble faktisk fint på blå bil.

Tok ut bilen og gjorde et forsøk på proff photoshoot. Synes bildene ble bra for å være første gang jeg prøver meg på proff bildetaging.

Legger ut alle bildene, så får dere bedømme selv. Bildene er jo inspirert av bilen i sitt "naturlige" miljø.

























 #395548  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Takker! Skulle bare ønske det var 300hk bensinturbo, istden for diesel. Hvertfall nå når det er sommer :roll:
Hvem har vel ikke slike våte sommerdrømmer ;) Men så blir det jo langt billigere å man kan ha det lengere moro (spess vinterstid) med diesel :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 34