TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #452727  av magnesmurf
 
Litt mikk for å få montert den. Og noen snåle patenter.
Så ble ikke veldig imponert over kvaliteten.. men for all del, den virker jo. Hvertfall foreløbig..
 #453019  av magnesmurf
 
Vurderte det meste, men fant ut at jeg gikk for fliser.
Kostet vel ca 40000 ink fliser for dette. Epoxy vile landet på ca 30000. Vannglass\betongforsegling hjelper ikke mye mot at olje osv trekker ned i betongen, og plastfliser som legges på gulvet slipper gjennom vann som da trekker inn i veggplater og lager fukt. Flisene kostet ca 12000kr for 80 m2. Flisleggingen landet på rundt 30k.

Hadde epoxy i forrige garasje, med sand i. Ble ikke så glatt pga sanden, men var vanskelig å holde rent og fint da sanden gjorde rengjøring vanskelig siden gulvet ikke var glatt lenger. Derfor valgte jeg fliser denne gangen.
Flisene er industriflis som skal tåle veldig mye, og fugene er epoxyfug for å motvirke at olje osv trekker ned i fugene.
Som man ser på bildet er det også en kant oppover veggen, slik at vann på avveie ikke trekker inn i platene på veggen.

Fliser er den dyreste løsningen, men troligvis også den beste mtp mitt bruk.
 #453020  av Freebird
 
Blir en helt sjef garasje dette. Jeg hadde helt klart valgt fliser i en garasje selv også. Jeg er overbevist om at det er like lett å holde rent som epoxy og langt penere. :)
 #453024  av ArildM
 
Takk. Morsomt å høre dine vurderinger om saken, særlig siden jeg er i samme situasjon selv etterhvert :)

30k er da jobben du måtte betale fagfolk for å legge det eller?
Og hvordan er det å evt være "smart" og legge slike ting selv? Eller blir det et prosjekt som tar 10x så lang tid og får halvparten så dårlig resultat? :)
 #453026  av magnesmurf
 
30k var fagfolk som gjorde jobben.

Det er ikke noe problem å gjøre det selv heller. Det viktige er at du gjør skikkelig grunnarbeid. Det innebærer både å kjøre helikopter\betongsliper over gulvet for å rette det ut, samt å syrevaske det.
Etter det må du få tak i et bra epoxy\polyeuteran stoff, og klare å fordele det jevnt før det tørker.

Mye styr, derfor overlot jeg jobben til fagfolk forrige garasje. Og det er en skikkelig møkkajobb hvis resultatet ikke blir bra første gang.

Prisen jeg fikk var ganske billig. Har sett firmaer som tar det dobbelte..
 #453046  av ArildM
 
Meget imponert :)

Er inventaret nytt? Eller har du tatt over ei kjøkkeninnredning fra Finn.no? Mye som gies bort ser jeg ☺
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 34