TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #375027  av magnesmurf
 
Liten update:
POster noen bilder av bilen med forskjellige felger. Men har nok bestemt meg for MO6. De er ikke de peneste i mine øyne, men de er de tøffeste. Og de er lettest å holde reine (viktig på bruksbil)

Ellers er bilen en bruksbil. Så den blir ikke gjort så mye med, annet å kjøre den.

Har installert blåaktige pærer i alle lys, men tåkelysene har gulaktige reflektorer, så der må jeg finne på noe annet. (led eller xenon?)

Eller har jeg funnet en innendørs vaskehall som gir muligheten til håndvask om vinteren til en billig penge. Så bilen er på ukentlige besøk dit. Den ligger 100meter nede i gata her, så jeg er storfornøyd :D
Ingen andre som har så blank bil i snøføret som meg :D

HAr fått prøvd ut 4wd systemet skikkelig. Bilen fungerer som traktor, og tar seg frem gjennom snøfonner som er over halvmeteren uten det minste problem.
Så er dønn fornøyd med bilen. Har planer om å ta meg en tur på SS2 av rally hoksund etappen en dag. (selvfølgelig ikke kjøre rally, bare kjøre løypen i lovlig hastighet..)

Har også fått prøvd bilen på tørre veier. Den sitter som limt i svingene. Ikke like godt som mr2en. Men heller ikke så fordømt langt unna... Bilen er akkurat den gyldne middelvei mellom sportslig og komfortabel. Den sitter som limt i svingene, og krenger minimalt. Alikevel tar den humper osv meget fint, og er absolutt ikke hard i fjæringen.. En kombinasjon jeg ikke hadde trodd var mulig egentlig.

Bildene med felger (dårlig redigiering i paint)
Vedlegg
Mo6 felger.
Mo6 felger.
min impreza comp.jpg (48.63 kiB) Vist 5554 ganger
MVS felger
MVS felger
min impreza hvit.e.jpg (154.85 kiB) Vist 5554 ganger
oz felger
oz felger
min impreza oz.jpg (157.61 kiB) Vist 5554 ganger
 #375672  av magnesmurf
 
Hm.... Fant en felgpakke med fine felger til halv pris i forhold til å kjøpe compomotive felger..

Sharif leverer disse rett på døren med michelin dekk for 10K :
Bilde



Vil helst ha hvite felger. Men med tanke på pris ble jeg usikker..
 #376186  av magnesmurf
 
Led lys på plass i imprezaen (grøftere og parklys)
Vedlegg
Bilde0157.jpg
Bilde0157.jpg (139.84 kiB) Vist 5492 ganger
 #376211  av magnesmurf
 
Kommer litt ann på om du sikter til hvordan bilen er kvalitetsmessig med tanke på feil og holdbarhet, eller om du tenker på kvaliteten i kjøreopplevelsen osv.

Med tanke på feil og småplukk så har det vært litt, men ikke mer enn hva man kan forvente av en japansk bil som ikke er toyota :P For å oppsummere feil og mangler jeg har opplevd foreløbig:

-Girkassen er treig i 1. og 2. gir når den er kald. Nesten umulig å få inn disse girene. Dette er et kjent problem med de felste, og skal kunne løses med å bytte girolje til en som er egnet til norske forhold. Problemene gir seg når bilen er kjørt varm.
-Auto opp og ned funksjon til førervinduet slutter å virke når det blir veldig kaldt.
-Handsfree microfon er dårlig. Ingen hører hva jeg sier når handsfree benyttes.

Men bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med bilen! Den går som en klokke, forbuket synker etterhvert som bilen blir innkjørt (ligger på 0,62 nå)
Bilen er knall å kjøre, både på vinterføre og på bare veier.
På vinterføre er fremkommeligheten sinnsyk. Bilen spinner aldri og tar seg frem overalt. I tilegg kan man holde hastigheter gjennom svinger fulle av snø som strider mot alle naturlover. Det kan ikke beskrives hvor god bilen er å kjøre sportslig med på vinterføre. Det å ha full kontroll og kunne stille bilen i hvilken som helst ønsket vinkel rundt en sving, uten å føle at man mister kontrollen, er bare helt konge! 8)
På bare veier er bilen perfekt satt opp i mine øyne. Den er både komfortabel og sportslig. Den ligger godt i svingene uten å krenge for mye, men samtidlig tåler dne norske veier uten at man kjenner hvert eneste lille hull i veien.
Motoren er en drøm å kjøre med tanke på moment og sprekhet. Litt uvant at bilen er veldig lavt giret. Kan ikke legge inn 3. gir før man nærmer seg 50km\t, 4 gir før man nærmer seg 70km\t og 5.gir når man er i 90km\t. 120km\t på 6. gir = 2000rpm.
Men tipper at imprezaen unnagjør 60-120 like fort som mr2en.. Den går som et uværi 3 og 4 gir :D

Så alt i alt er jeg storfornøyd med bilen, og regner med at forhandler løser de små problmene som er med bilen på garanti.

Kan trygt anbefale bilen til alle som ønsker en morsom bil som går billig.

Men ønsker du en luksusbil som er underholdene å kjøre alla haudi eller Baiersk Makk Werk så er nok ikke imprezaen noen for deg..
Kan sammenlikne imprezaen med en Ae86 egentlig. Den er enkel, relativt spartansk utstyrt, men fordømt morsom å kjøre :wink:
 #377412  av ArildM
 
Synes Imprezaen virker som en skikkelig fin bil jeg 8)
 #377429  av magnesmurf
 
Det skal jo også nevnes at subaru og toyota har blitt nære samarbeidspartnere.

Se bare på FT86 som får boxermotor fra subaru, og om sansynligvis blir lansert som subarumodell under et annet navn.
Se også på nye toyota verso s, som blir lansert under navnet subaru trezia med subaru logo. Akkurat samme bilen.

Dessuten er det jo ingen tvang på å lese denne posten, det fremgår jo tydelig at den handler om subaruen :wink:

Når det er sagt. Bilen er jo både tøff og bra, selv om det ikke sitter toyota logo i fronten :wink: Det er hvertfall en japse :wink:
 #379645  av magnesmurf
 
Prossesen med å eliminere felger går sakte fremover.
Skal ikke ha OZ sine alleggerita felger, da de ser alt for små pga bøyde eiker innover. Bildet viser hva jeg mener. De er 18" på bildet..

Står mellom oz ultraleggera eller compomotive MO6. Problemet med MO6 er at de veier 12kg stk, mot OZ som veier 8kg stk.. Men Mo6 felgene ser bedre ut og er lettere å holde reine, samt at de tåler nesten alt!
Vedlegg
Allegerita.jpg
Allegerita.jpg (99.74 kiB) Vist 5312 ganger
Sist redigert av magnesmurf den 03 feb 2011 01:05, redigert 1 gang totalt.
 #380005  av lexusmann
 
magnesmurf skrev:Prossesen med å eliminere felger går sakte fremover.
Skal ikke ha OZ sine alleggerita felger, da de ser alt for små pga bøyde eiker innover. Bildet viser hva jeg mener. De er 18" på bildet..

Står mellom oz ultraleggera eller compomotive MO6. Problemet med MO6 er at de veier 12kg stk, mot OZ som veier 8kg stk.. Men Mo6 felgene ser bedre ut og er lettere å holde reine, samt at de tåler nesten alt!

Bilde
Og hvor ble det av bildet?? :wink:
 #380027  av magnesmurf
 
I og med at du har postet en quote som inneholder og viser bildet lurer jeg på om ikke det er din pc som lager litt trøbbel?
Jeg ser hvertfall bildet i både min og din post.
 #380029  av Mr_Storbrua
 
Jeg ser ikke bildet..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34