TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #460367  av ArildM
 
Så du fikk has på den til slutt altså. Gratulerer med enda en gobil :)
Denne gangen med rett motor? :mrgreen:
 #460371  av ArildM
 
3sgte / 2gr , ikke noe feil med noen av delene 8) Forsåvidt ikke 3sge heller da, men SW20 chassiet tåler godt litt ekstra HK :D
 #460372  av GhostRider88
 
... som beams med oppgradert innmat ;) uansett er det hva man ønsker av en mr2 som er avgjørende på hvilke motor man velger. Noen ønsker turbo med mye hk, andre dreiemoment, andre NA med krefter og vvti kick. Frihet til å få en motor som passer er noe av det som gjør mr2 eierskapet så unikt og spesielt :)
 #460374  av ArildM
 
Skal ikke si at jeg ikke savner AW11 med sugemotor som drar opp på godt over 8000rpm. Er noe heelt eget med det også!
Særlig om du kanskje er så heldig å ha noen fine svingete veier, eller helst en skikkelig bane i nærheten :) Det linære draget, og som du sier litt ekstra snerr med VVTI på toppen er som du sier magisk :wink:
Som en morobil langs vei heller jeg nok mer til turboto, lydene og dumpventilen og den litt seige turboen som bare kicker inn oppgjennom turtallet gjør forbipasseringer utrolig morsomme :wink:
V6 må vel være et fint kompromi mellom alt dette, både lekent og linært? :D
 #460378  av magnesmurf
 
Her er noen som tok v6 på rulle. Grafen sier mye :mrgreen:
Vedlegg
v6 dyno.jpg
v6 dyno.jpg (48.57 kiB) Vist 11566 ganger
 #460849  av magnesmurf
 
Når både bruksbil og gammelbilen har vært på eukontroll..
Mr2: Null feil, null påkost.
Lexus: 6år gammel, gått 60000km, masse feil på eu. Bakbremser, håndbrekk, hjullager++
Etter en del diskusjon rundt garanti fikk jeg prutet ned påkost fra 40000kr, til ca 30000kr :shock:

Tror jeg skal kjøpe meg gammel camry som brukbil igjen :lol:
 #460854  av ArildM
 
Ouch! Ikke si slik da for oss stakkars som har IS300h :shock: :lol:
Tok bremsene bak selv, var en liten drittjobb ettersom bremsebåndene var nesten rusta fast i trommelen, siden det er både trommel og skivebrems i ett bak. Noe mer som dukka opp? :shock: Hjullager foran eller bak?
 #460856  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Ouch! Ikke si slik da for oss stakkars som har IS300h :shock: :lol:
Tok bremsene bak selv, var en liten drittjobb ettersom bremsebåndene var nesten rusta fast i trommelen, siden det er både trommel og skivebrems i ett bak. Noe mer som dukka opp? :shock: Hjullager foran eller bak?
Hjullager foran. Samt komplette bakbremser, med ny håndbrekksmekanisme og nye håndbrekksvaiere.
Var noe mer småplukk også som jeg ikke husker i farta.
Har en parksensor som har begynt å tulle periodisk, men den var ikke med denne gangen.
Bremseklossen min gikk tydeligvis i oppløsning under demontering. Så var ikke noe alternativ å gjøre jobben selv. :roll:
 #460857  av ArildM
 
Bremser og hjullager er vel noe man må regne med, men om bilen din har gått bare 60k så var det vel litt tidlig med tull på hjullager. Stivest var kanskje prisen på jobben :shock:
Bremser og skiver er jo helt standard i følge mine kontakter på Toyota/Lexus, så ser ikke noe problem i å bytte slikt selv. Spurte de forresten om det var noen spesielle prosedyrer mtp kaliptre, men du kan bare presse de helt inn om du vil, ingen sensorer eller noe spesielt mtp hybridsystemet. Så siden du skrur såpass mye MR2 bør du fint få til å mekke litt Lexus også :wink:
 #460858  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Bremser og hjullager er vel noe man må regne med, men om bilen din har gått bare 60k så var det vel litt tidlig med tull på hjullager. Stivest var kanskje prisen på jobben :shock:
Bremser og skiver er jo helt standard i følge mine kontakter på Toyota/Lexus, så ser ikke noe problem i å bytte slikt selv. Spurte de forresten om det var noen spesielle prosedyrer mtp kaliptre, men du kan bare presse de helt inn om du vil, ingen sensorer eller noe spesielt mtp hybridsystemet. Så siden du skrur såpass mye MR2 bør du fint få til å mekke litt Lexus også :wink:
Hadde ikke bremseklossene gått i oppløsning når de ble demontert på service og eu kontroll, hadde jeg gjort det selv.
Men når bilen henger i bukken på eu kontrollen er det liksom ikke noe alternativ å be de kjøre den ut uten bremseklossene bak :for at jeg skal fikse det selv :lol:
Parkbremsvaier kan være litt knotete på sakseløfter, men ellers hadde jeg nok gjort bremsejobben selv.
Var mest overrasket over prisen på bremsedelene, men det stemmer, da jeg sjekket opp mot amayama. Hjullagret er også mest sansynlig laget av en herion\gull leggering, da det koster 5000kr!
 #460859  av ArildM
 
Hehe da skjønner jeg at du må ta det på stedet :lol:
Virker som om Toyota tar sine allerede dyre deler og bare ganger med to når det står lexus på de :lol: Tror jeg fikk pruta ned klossene og skiven bak til 2400 om jeg ikke husker gruelig feil...
Må vel bare trøste seg med at det kunne vært dyrere om du hadde en Tysk premium bil da :mrgreen:
 #460876  av mannen
 
Har også byttet hjullager på min 300h, var vel kjørt ca 70000 når det måtte byttes. Fikk det på garanti. Men dette lover jo ikke bra da. Bremser godt, så håper jeg slipper tull med bremsene...
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 34