TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #452481  av magnesmurf
 
Det hjelper en del på lys og trivsel når garasjen er malt innvendig ;)

Kommer en elektrikker i løpet av kommende uke og ordner nye kurser osv. Fant en billig og trivlig elektrikker som godtok at jeg trakk ledinger, så lenge elektrikkeren står for selve koblingen.
 #452517  av magnesmurf
 
Så kommer utblåsingen over elendige håndtverkere :x
Hjelper ikke med god timespris når arbeidet går i slow motion..
Det som skulle være en dags arbeid, i følge de andre som har vært på befaring, ble ca 30% ferdig på en dag med de som var billige, på tross av at det er et stort og velrenomert firma.

Kort fortalt klarte vedkommende å trekke kabel mellom og koble sammen ti lys armaturer som allerede var hengt opp og klargjort i forveien. Det tok hele dagen :x
BÃ¥de en dag og masse penger bortkastet.
Det som skulle være første pri, med trekking av to nye kurser fra sikringsskap til garasje ble ikke engang påbegynt.
 #452529  av magnesmurf
 
Endte opp med å bytte elektriker. Så får jeg håpe den nye er litt mer effektiv..
Bestilt rulleport for å få full takhøyde over løftebukken 8)
 #452533  av ArildM
 
Nytter ikke med billig elektriker som bruker 3 gang så lang tid på jobben, går opp i opp det, samt at du får enormt med fustrasjon fordi jobben aldri blir ferdig :)
Som å dra på den halvferdige bua i bygda og høre om mekanikeren som ikke har sett dagens lys på 30 år kan skru no på bilen din, det blir billig, men blir aldrig ferdig :roll:
 #452534  av magnesmurf
 
Den første var fra et stort firma med godt rykte. Men det hjalp ikke :P
Fikk kompis pris gjennom en bekjent, så regnet jo med at det skulle ordne seg.
Men var uheldig og endte alikevel opp med en som var treg som fy. Var heldigvis ikke noe å utsette på det lille han hadde gjort da. Det var gjort ordentlig. Men har ikke tid eller råd til å vente på at vedkommende skulle gjøre resten ferdig.
 #452609  av ArildM
 
SJALU :D Dette blir så digg :)
Hvilken bil blir skjult bak den 3. porten da? :wink:
 #452711  av ArildM
 
Digg. Det der bygget jo veldig lite da :)
Spørs om jeg må vurdere en slik en selv :)
 #452717  av magnesmurf
 
Såfremst man får tak i et ordentlig fabrikat (hoermann eller alutech) kan jeg absolutt anbefale rulleport.
Min port, som var litt billigere, var også litt mer mikk og makk med. Den ble levert av twobi, og har noen litt tvilsomme patenter.
Heldigvis er det garanti på den.
 #452726  av ArildM
 
Jau, min garasje har jeg vurdert å ha bare en port på, så da må man inn med noe skikkelig kvalitet :)
Gjør da vel nytten den der også? :)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 34