TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AtleDreiers MR2 GTi - solgt

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #379427  av atledreier
 
Det blir ikke noe hinsides greier.

Hadde en sub-tube liggende av ukjent kvalitet, og et ok komponentsett. Blir å kjøre komponentsettet brokoblet og kutte ut 4" bak setene. Subben får jeg prøve å temme sånn noenlunde. Det er en Auto-Eq ting på headuniten som forhåpentligvis gjør litt nytte, hvis ikke er det også en manuell EQ som kanskje er brukende. Manualen var skrevet av fulle sjimpanser, så det var ikke stort å få ut av den, men sannsynligvis er det ganske enkelt å finne ut av.

En ting til dere som har DVDspillere i bilen: Hvordan gjør dere med utkobling av håndbrekksperre? Manualen var dårlig også her, så jeg fikk ikke med meg om den skulle til jord eller til 12V for å la meg se DVD?
 #379439  av Ã˜rjan
 
Den skal jordes.. Jeg festet jordinga i "stopperen" som skrus i bakpå spilleren..
 #379531  av atledreier
 
Stor takk til Mailman som gjorde storveis innsats sammen med meg i går.

Fikk på plass det meste. DVD-spilleren funker. Subben funker. Høyttalerne funker. Problemet er bare at høyttalerne ikke passer i døra! Mailman var i forkant skråsikker på at det var 6,5" i døra framme. Det er det altså ikke. Så da blir det nytt frontsett også. Uforutsette utgifter er ikke akkurat favoritten, men shopping er shopping! :)

Er veldig fornøyd med spilleren så langt. Fin passform, og den så ut til å høre hjemme i bilen. Med bare noen få knapper som kan fargetilpasses resten av lyset i bilen er det veldig 'clean' look når skjermen er av. Med skjermen på er det en del 'dill', men ett tastetrykk så er det svart og diskret. Kult med DVD. Har mye kul musikk på DVD, selv om det nok er lett å bli distrahert.

Subben var veldig enkel å få til. Alltid litt styr å trekke kabel, men alt var klart og greit å få til. Ikke helt sikker på plassering av subben, så jeg har god slakk på ledningene. Blir mest sannsynlig der den er nå, på torpedoveggen bak førersetet.

Skal få tatt litt bilder når det blir lyst ute.
 #379537  av Sven
 
Er 5 1/4" frontsett originalt ja. Men det er visst fullt mulig å få inn 6,5" uten altfor mye tilpassing.

Dobbel-DIN er smooth i MR2 ja, passer meget godt inn :D
 #379542  av atledreier
 
I dag når jeg starta bilen var tomgangen 1700rpm, selv når den var varm. Og subben, som fungerte i går kveld, funker ikke lenger. Tror jeg har fått nok en besatt bil, jeg... :roll:
 #379544  av mailman1
 
neida. hvor dyr var bilen sa du!? :wink:
 #379682  av atledreier
 
Ja, fikk aldri tatt bilder når det var lyst i dag.

Skal få fikset det i morra.

Edit:
Tok et par kjappe med mobilen...

Spilleren uten strøm:
IMG_0040.JPG
IMG_0040.JPG (224.71 kiB) Vist 5984 ganger
Spilleren med godstoff i slissa... ;)
IMG_0042.JPG
IMG_0042.JPG (93.64 kiB) Vist 5984 ganger
 #379753  av atledreier
 
Bare å handle, det! Er ikke så dyr. Betalte 4990 for BlueTooth utgaven.

Pioneer AVH-3200BT heter den.
 #379767  av atledreier
 
Og da var det lyd i subben også. Viste seg å være et dårlig valgt jordingspunkt som var synderen.

Nå må jeg bare få i komponentsettet på høyresiden også, så blir det bra! :D
 #380391  av mailman1
 
Skulle hatt msn loggen nå....

Jone : Det kan jo bare være dårlig jordingspunkt du valgte
Atle: hmmmmmmm.. Kan være remote, kan være den er ødelagt, kan være for langt strekk på strømmen, kan være dårlig signalkabel...

Faen så råe eg e! :lol:

Fryde meg når eg har rett.. For det e ikje så ofta .. :roll:
 #380392  av atledreier
 
Hehe! Du e flinke, Jone!

Forøvrig har jeg fått fin lyd i bilen nå. En runde med AutoEQ og litt sånn, så ble det bra.

Må få tettet lekkasjen nå. I vestlandsvær og bilen stående ute hele dagen så blir det mildt sagt fuktig. Skal prøve en jalla løsning først, men funker ikke det blir det inn til Toyota for skikkelig fiks.
 #380605  av atledreier
 
Prøver fremdeles å wrestle et prisoverslag ut av Toyota på de pakningene+jobb.

Har fått pris på setetrekk fra LSC interiors. Svart skinn med røde sting kom på £460 med frakt. Kommer monteringsjobb lokalt, usikker på prisen her, skal få sjekket det i morgen. Tror det blir enormt fett i alle fall! Med røde sting i girkule og gulvmatter, samt rød instrumentbelysning blir det flott, tror jeg.

Bilde