TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min nye bil: Toyota mr2 Sw20 kawasaki lime green

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #415867  av 3rlend
 
vegardsandvik skrev:Har vært litt treig i det siste ang bilder eg skal legge ut. Har vært en del opptatt med utenlandsreiser, sverigetur, rudskogen, gol osv!
Mr2'en har det bra ihvertfall. Da eg leverte den inn for skjifting av clutch og letta svinghjul så såg de at starteren var sprekt. så 12 timer seinere var eg i bilen med kurs fra bergen til oslo for å hente en ny en:) Merket meget stor forskjell fra den extremt slitte clutchen som sto på til den nye og svinghjulet! Nesten litt skummelt hvor fort den glepper på tørr asfalt!

En liten ting eg lurer på: På vei hjem ifra rudskogen hoppet et rør av fra turboen da eg skulle trøkke litt på ut i et vegkryss. Den som går ifra turbinen og opp. (ikke det som som går ut til filteret). Har aldri vært borti det før. den er jo tross alt klemmet fast med 2 svære slangeklemmer. Det skjedde et par ganger etter det også pga hadde ikke skrujern i bilen til å stramme de skikkelig til! Dette har holdt bra, men skjedde ennda en gang idag... Hva kan dette være?
Har også merket at etter det gikk bilen ennda bedre!! Er riimelig sikker på at dette ikke bare er en innbildning! fikk en kompis til å sitte på og han merket det samme. Har også begynt å ettertenne litt i det siste og antydninger til svart røyk fra eksosen. Kan dette være en slitt turbo symptomer??
at slangen spretter av:
klemmene klemmer ikke ordentlig?
har du orginal ic eller "trimm" ic?

men siden du sier den går bedre så regner jeg med du har øket turbotrykk? om ikke det har wg slangen din fått seg et lite hull = mere trykk, som gjør at slangene hopper av turboen din :P
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9