TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min nye bil: Toyota mr2 Sw20 kawasaki lime green

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #405158  av lasse
 
På JDM motor står det "twin entry turbo ceramics power" på us står det kun "twin entry turbo" på innsuget.
Det er også egr opplegg på us spec.
Du har mest sannsynlig JDM, disse blir jo ofte solgt som halve biler nettopp til folk som vil bygge om.
 #405197  av vegardsandvik
 
Ã¥jaa, se der ja :D Da er det JDM jeg har! da er det en av disse jeg trenger:
P/N:89661-17330
P/N:89661-17331
P/N:89661-17332

Noen som har en liggende?
 #405479  av vegardsandvik
 
En liten oppdatering her. Først og fremst, Takk for all hjelp så langt! Etter MYE søking frem og tilbake har jeg landet på at Ecu'en som mr2storbrua nevte, altså 89661-17380 er den jeg trenger. Jeg er langt ifra sikker, men jeg TROR det er den! ligger en sånn ute på ebay nå som jeg bestiller i kveld. Fikk også høre at forsikringen egentlig ville kondemnere hele saken tidligere pga mye ekstra kostnader, men det hadde visst toyota jæger fikset slik at bilen blir 100% igjen uten at jeg må punge ut med noe som helst. Så de er langt ifra så ille som jeg først trodde :) Så da er det bare å krysse alt som kan krysses for at ecu'en passer og at bilen står godt sikret i egen garasje om en måneds tid. Da er det bare til å komme igang med bytting av clutch og trekke om seter, så tror jeg den er rimelig klar for sommeren! Gleeder med til å hive ut nye bilder av den :D
 #407347  av vegardsandvik
 
Endelig! Fikk en gladmelding idag... MR2'EN STARTER :D
Har gått rimelig treigt dette med den siste ecu'en siden den kom helt fra Hong Kong. men nå er det heldigvis i boks! Eneste problemet toyota senteret hadde nå var at de ikke helt visste hva de skulle gjøre med den, siden den ikke går skikkelig på tomgang verken med kald eller varm motor. mye fjusking! Dette har gradvis blitt verre og verre etter mer den ble brukt. (det er den egentlige grunnen for at jeg leverte den inn). dem fikk ingen feilmeldinger og har skjekket det meste av sympomer. Det eneste jeg vet er at den får altfor mye bensin. For det første bruker den enormt mye, og det kommer til tider små stikkflammer ut eksosen på kald motor. De sa sa at det lett kunne komme opp i 5-6 tusen kroner bare i feilsøking, men det må jo bare gå! Noen som har opplevd noe lignende med bilen deres?
 #407392  av ArildM
 
Er plaget med det motsatte på Mazdaen, den får for lite bensin (vises på pluggene). Så jeg føler med deg! Skal til med å bytte hjerne, dyser, luftmengdemåler på min. Har også prøvd å lese feilkoder på min men det er nok ikke alltid man kan hente info ut på denne måten.

Håper du finner ut av problemene, er noe drit når ting ikke vil gå slik som det skal!
 #407425  av vegardsandvik
 
ja er noe dritt det der! Tenker at det er like greit at de på toyota ser på det nå som den først er der inne.
Håper det ordner seg med Mazda'n din også! Må få alt i orden til våren kommer :)
 #413712  av vegardsandvik
 
Hei! lenge siden sist, sannheten er at jeg ikke har fått bilen tilbake før den dag idag altså 8 måneder tok det!
men bilen går som en klokke nå, har bestilt time for skjifting av clutch og letta svinghjul på mandag!

MEN, når jeg hadde parkert den pent inn i garasjen så såg jeg at motorlampa viste! starta opp et par ganger og funka fint, men plutselig en halv time seinere var den helt død når jeg vridde om... motoren gikk rundt men var ikke sjangs for at den skulle tenne! sjekka pluggene og de var heelt tørr!

Noen som vet hva dette kan være? har nemlig VELDIG lyst ut å kjøre nå!!
Bensinpumpa som har tatt kvelden?
 #413734  av vegardsandvik
 
ah, fant ut av det! ledningen til coilen ramlet ut på et merkelig vis...
Menmen, kjekt å få bilen igjen etter 8 måneder med stress ihvertfall;)
 #413814  av vegardsandvik
 
ja, var utrolig deilig å få kjørt den igjen! Skal legge ut noen bildere senere. Bilen er delvis nylakkert i samme farge og felgene er nylakkerte. Ble svært fornøyd med felgene!!

Skal levere den inn imorgen tidlig for å skjifte clutchen og letta svinghjul fra ACT :) Gleeeder meg!
 #415725  av vegardsandvik
 
Har vært litt treig i det siste ang bilder eg skal legge ut. Har vært en del opptatt med utenlandsreiser, sverigetur, rudskogen, gol osv!
Mr2'en har det bra ihvertfall. Da eg leverte den inn for skjifting av clutch og letta svinghjul så såg de at starteren var sprekt. så 12 timer seinere var eg i bilen med kurs fra bergen til oslo for å hente en ny en:) Merket meget stor forskjell fra den extremt slitte clutchen som sto på til den nye og svinghjulet! Nesten litt skummelt hvor fort den glepper på tørr asfalt!

En liten ting eg lurer på: På vei hjem ifra rudskogen hoppet et rør av fra turboen da eg skulle trøkke litt på ut i et vegkryss. Den som går ifra turbinen og opp. (ikke det som som går ut til filteret). Har aldri vært borti det før. den er jo tross alt klemmet fast med 2 svære slangeklemmer. Det skjedde et par ganger etter det også pga hadde ikke skrujern i bilen til å stramme de skikkelig til! Dette har holdt bra, men skjedde ennda en gang idag... Hva kan dette være?
Har også merket at etter det gikk bilen ennda bedre!! Er riimelig sikker på at dette ikke bare er en innbildning! fikk en kompis til å sitte på og han merket det samme. Har også begynt å ettertenne litt i det siste og antydninger til svart røyk fra eksosen. Kan dette være en slitt turbo symptomer??
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9