TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min nye bil: Toyota mr2 Sw20 kawasaki lime green

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #403033  av vegardsandvik
 
Heisann :D takk for gode tips!

Jeg fikk en gladnyhet av forsikringen idag! skadene kom på 36500.- inkl. moms, så bilen er reddet og blir fikset opp igjen snarest uten noen kostnader for min del. de hadde allerede fått tak i ny t-topp og deksler rundt rattstammen.

snakket også med toyota angående ecu'en... der er både dem og forsikringen like lite interessert i å skaffe en ny en. så fikk rett og slett bare beskjed om å skaffe en selv, så skulle forsikringen dekke alt. og hvis eg fikk en som ikke passet, så skulle de betale det også :)
Så det er vell det beste hvis jeg får tak i en helt orginal hjerne?
3rlend skrev:http://www.ebay.com/itm/JDM-90-93-SW20- ... 2c5ca494ae

her min gode mann :)

edit: har du sjekket hva en ny hjerne koster hos toyota?
du finner disse mines ecu'ene billig på mr2oc.com :)
Takk for hjelp :D! er det noe forskjell fra denne og orginal ecu?
 #403036  av 3rlend
 
"revised fuel map" noen endringer her :P ikke at jeg vet eksakt men er sikkert blandingsforhold osvosv.

sld. fartssperra er fjerna, høyere rpm kutt, og fuelcut er hevet/fjernet
 #403071  av vegardsandvik
 
tror jeg må holde meg til orginal siden det er forsikringen som skal betale for det :p
bestilte forresten en ecu nå nettopp så har den her om 8 dager :) sendte en mail til selgeren først og han var 100% sikker på at den passet, så håper det ordner seg!

Syns det var elendig gjort av forsikringsselskapet imotsetning til saksbehandleren. han var veldig hyggelig og visste med en gang hva det gjaldt når jeg nevnte "grønn mr2". hehe :D
 #404673  av vegardsandvik
 
Nå har toyota prøvd med 2 forskjellige ecu'er. en fra gt4 og en fra mr2 turbo som jeg skaffet selv! er null gnist eller signal fra noen av boksene, og ifølge toyota så samsvarer ikke sticker'ene på bilen noen av de to ecu'ene :( De mente også at det finnes 7 ulike ecu til mr2 turbo. for meg hørtes det ganske rart ut ! Er det noen her inne som har hørt noe eller vært borti noe slikt før? Hvis det er noen som har en ecu liggende eller vet om noen som har så er jeg MEGA intreressert i det! Vil ha bilen tilbake i min egen garasje no....
 #404693  av mr292
 
7 ecuer ja, sikkert mange som kan lukes ut. kommer vel ann på om det er 1-2-3 gen mr2 turbo, og om den har automatgirkasse VS manuell.
med motorkode eller reg/chassi nr på bilen motoren kommer fra så finner de vel riktig, hør med mc.larren her inne på forumet forresten. han jobber på delelager og har muligens litt mer interesse enn de andre.

er kjipt at innbruddet ordna så mye problem for deg. skikkelig dritt.
har vært innbrudd i bilen min nå i jula, dette var nok ikke like ille som til deg da, men jeg har ikke forsikring som dekker noe :-|
hadde det ikke vært for at bilen var "død" fra før så hadde nok bilen vært i østen nå.
faktisk litt glad for at jeg har startproblemer med den nå :)

OG
om det er en 3.gen turbomotor så skal jeg til å skaffe meg mr2 turbo delebil snart. håper bare på å få tak i en krasja en fra sverige som jeg har gitt bud på(eieren venter på respons fra forsikringsselskapet). om det blir i nærmeste framtid skal du få låne ECU'n av meg (mot fraktkostnader) =)
 #404696  av vegardsandvik
 
De skulle prøve å lese av motorkode for å se om de kom noe videre med det, men fikk beskjed om å høre med alle som kunne spore meg til en riktig ecu. Dette er det eneste som stopper prosessen med gjenoppbyggingen! Så snart jeg fikk tak i ny så skulle bilen være 100% klar innen 2 uker ca :)

Off, jeg forstår det veldig godt! Det at folk har interesse av å gjøre slikt er helt hodeløst. Håper bilen din ikke fikk alvorlige skader og at det ordner seg igjen ! God forsikring har jeg vært utrolig nøye på etter at huset våres brant ned januar i fjor. DA var det greit med forsikring :p er jo sånne ting man tenker aldri skjer deg selv, men når det først skjer så blir man ganske målløs.

er desverre en 2.gen jeg har, men ellers takk! Jeg setter utrolig stor pris så sånt :D
 #404699  av McLarren
 
vegardsandvik skrev:De skulle prøve å lese av motorkode for å se om de kom noe videre med det, men fikk beskjed om å høre med alle som kunne spore meg til en riktig ecu. Dette er det eneste som stopper prosessen med gjenoppbyggingen! Så snart jeg fikk tak i ny så skulle bilen være 100% klar innen 2 uker ca :)

Off, jeg forstår det veldig godt! Det at folk har interesse av å gjøre slikt er helt hodeløst. Håper bilen din ikke fikk alvorlige skader og at det ordner seg igjen ! God forsikring har jeg vært utrolig nøye på etter at huset våres brant ned januar i fjor. DA var det greit med forsikring :p er jo sånne ting man tenker aldri skjer deg selv, men når det først skjer så blir man ganske målløs.

er desverre en 2.gen jeg har, men ellers takk! Jeg setter utrolig stor pris så sånt :D
Har nok fulgt med her i all hemmelighet :wink:
Er 5 forskjellige ECU'er til MR2 Turbo på delefilmen min, regner med du har USA import med T-tak...? Ettersom det er eneste MR2 Turbo jeg har på "skjermen" :|

Der er det disse å velge i:

Januar '90 - Mars '90
Mars '90 - Januar '91
Januar '91 - Januar '92 (ref chassisnr.)
Januar '92 - November '93 (ref chassisnr.)
November '93 - Juni '95 (ref chassisnr.)

Dette dekker hele produksjonen av "amerikansk" MR2, om du kan sende meg regnr./chassisnr. kan jeg se om jeg finner ut noe mer rundt dette. :)
 #404706  av 3rlend
 
Som jeg mente å huske så var dette en ombygget gti ?
å når jeg sjekker motorvognregisteret nå så ser jeg at den er oppgitt til 115kw i vognkortet.
som er 156hk :P
garrantert 2.gen jdm motor med 225hk, finner dere disse på delefilmen deres mclarren?
 #404707  av McLarren
 
3rlend skrev:Som jeg mente å huske så var dette en ombygget gti ?
å når jeg sjekker motorvognregisteret nå så ser jeg at den er oppgitt til 115kw i vognkortet.
som er 156hk :P
garrantert 2.gen jdm motor med 225hk, finner dere disse på delefilmen deres mclarren?
Har kun USA Hardtop, USA T-tak og Canada T-tak på de med 3S-GTE desverre :(
 #404708  av 3rlend
 
akkurat :P
og med tanke på at jdm har fartssperre, og som jeg Mener å ha lest så er de mappet til høyere oktan?
Jdm motorene har ikke katalysator i B-pipe som noen usa modeller har?

Jeg tror dette er et vanskelig oppdrag Vegard :P hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket opp ebay eller mr2oc :P

edit: http://www.ebay.com/itm/JDM-Blitz-ECU-M ... 3a6e6693fb
dette kunne vært noe?:P

edit2: hvor mye penger fikk du fra forsikringsselskapet?
De kan tørke seg i rompa med hva du har brukt pengene til? så hvorfor ikke bestille apexi power fc plug and play ? :D
 #404716  av vegardsandvik
 
Takk for hjelpen Mclarren ! Så vidt jeg vet så er motoren som står i bilen import fra sveits, men det har vell ingenting å si.
Stemmer at det er en ombygget gti (ikke godkjent da, såklart). Jeg kjøpte nylig en ecu fra ebay der jeg snakket med selger først. Han var helt sikker på at den ville passe men det gjorde den altså ikke! :( Snakket med Stian idag, han skulle sende et bilde han hadde av ecu'en som ble stjålet. er det da noen mulighet for å søke meg frem til riktig ecu med de numrene som står på den?

Jeg har lenge vært innom tanken på apexi ! er det plug & play på min som er ombygd da? :p ser ikke helt problemet med å fyre på en sånn hvis det bare er mangelen på ecu det står på! tror jeg på ta en telefon til forsikringen imorgen jeg...
 #404739  av vegardsandvik
 
okai, skal ringe forsikringen og verkstedet imorgen for å høre ka som er mulig :)
vet du pris på apexi'en eller en link der de selger det? søkte litt på nettet men fant ikke noe med første øyekast :p
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9