TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min nye bil: Toyota mr2 Sw20 kawasaki lime green

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #404743  av mr2storbrua
 
Apexi er pnp på 3.gen, men 2.gen blir styrt av LMM, så det trengs en liten ombygning der hvis jeg ikke tar helt feil. Dersom stian har et bilde av fronten på den gamle ECU'en, så står delenummeret ganske klart og tydelig der.
 #404745  av McLarren
 
vegardsandvik skrev:Takk for hjelpen Mclarren ! Så vidt jeg vet så er motoren som står i bilen import fra sveits, men det har vell ingenting å si.
Stemmer at det er en ombygget gti (ikke godkjent da, såklart). Jeg kjøpte nylig en ecu fra ebay der jeg snakket med selger først. Han var helt sikker på at den ville passe men det gjorde den altså ikke! :( Snakket med Stian idag, han skulle sende et bilde han hadde av ecu'en som ble stjålet. er det da noen mulighet for å søke meg frem til riktig ecu med de numrene som står på den?

Jeg har lenge vært innom tanken på apexi ! er det plug & play på min som er ombygd da? :p ser ikke helt problemet med å fyre på en sånn hvis det bare er mangelen på ecu det står på! tror jeg på ta en telefon til forsikringen imorgen jeg...
Siden det har vært en GTi, er det da en orginal turbo motor som ble satt i?
Det numre som trengs fra ECU'en er ti-sifret, og begynner sikkert på 89661, de fleste hjerner gjør det. :)

En ting til jeg IKKE liker med delefilmen er at det aldri står hvilken gen det er til, i tillegg til at jeg ikke vet når hver enkelt gen ble satt i produksjon blir det litt vanskeligere igjen å, nei f***, tar det heller som en utfordring! :lol:
 #404918  av vegardsandvik
 
litt sein tilbakemelding men desverre så såg man ikke tallene på bildet :( så da er jeg like langt! Får bare krysse fingrene for at toyota jæger har funnet noe. men er det like vanskelig å skaffe f.eks en slik Mine's ecu som passer mine stikkere?
 #404923  av mr292
 
legg ut bilde :) skader i hvertfall ikke, kansje noen som har mr2 turbo med likedan sticker oppsett :-)

er jo ikke så mye mye styr å komme til ECU'n heller, bare noen få klips i bagasjerommet.

kansje høre med "FireWalk" om han kan ta bilde av ECU f.eks
mener har har 2.gen mr2 turbo med ECU som han har bytta ut til datasprut.
 #404925  av vegardsandvik
 
ja det var ingen dum idè :D hadde jo vært supert hvis noen kunne sjekket på egen bil. Skal ta å stikke bort å knipse noen bilder av stikkerene en dag i uken :) den som ble stjålet var en omprogramert ecu. vil jeg på noen måte merke forskjell med en orginal ecu nå? tenker på sperrer osv...
 #404937  av mr2storbrua
 
Ble litt usikker på om jeg har lagt ut denne linken tidligere i tråden, men slenger den frem en gang til i tilfelle den kan hjelpe: http://www.ts-ogn.no/files/3sgte-ecu-pinout.htm

Vet du hvilke motor du har, så står det delenummer der :)
 #405006  av vegardsandvik
 
åh, se der ja! den linken kan nok være til god hjelp :D
Nå aner ikke jeg hvilken versjon min motor er.. men kanskje noen her inne vet det? hehe! tenker da på usa, canada eller japan versjon. Er det usa eller canada så er det KUN 2 ecu'er det står mellom. de som har det 10 siffret nummeret som slutter på 20 eller 21! tror det begynner å nærme seg noe nå :)
Skal innom toyota verkested å ta bilde av stikkerne imorgen.
 #405019  av mr292
 
i tilfelle du ikke visste om det så er denne mr2'n din:

http://www.agderposten.no/article/20081 ... ABONNEMENT
mer info her...
http://ts-ogn.no/index.php?option=com_j ... hp&t=29905

sw20ronny her inne på forumet hadde blien før stian, han har ikke vært onlne siden 2010 da :-|


ut i fra det sw20ronny skrev her er det i hvertfall 2.gen 3s-gte det er snakk om.
http://ts-ogn.no/index.php?option=com_j ... 80#p325080
 #405020  av vegardsandvik
 
Har "desverre" fått med meg den linken med treet tidligere :( hehe, men ellers takk!Skulle gjerne visst om det var japan, canada eller usa versjon. vet ihvertfall at den er importert fra sveits.
Kom meg aldri til toyota verkstedet idag pga en tidligere sveis på eksosen til bruksbilen min (90' Carina II) gikk opp idag :p får se om jeg får sveist det ikveld!
 #405029  av mr2storbrua
 
Det er en forskjell på turboene på USDM og JDM, den ene har keramisk turbin og den andre stål. Mulig det er forskjell på hva som står på motoren også (skrift altså)...
 #405043  av Mr_Storbrua
 
Issate skrev:Kan man ikke ved å lese av VIN plata om den er Euro, JDM eller Amerikansk ?
Syns jeg leste noe om dette :)

Det stemmer. Men han har ikke VIN plata til motoren.. Den er originalt en GTI som er ombygd.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9