TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian's 1971 Opel Manta Rallye - Restaurering+++ mye nytt

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #404156  av stianøverland
 
da er jeg i full gang med oppussing. plukket av alt av lyker og lister og grill på bilen, samt ruter og alt intreør.

bildene ligger ikke helt etter rekkefølge

er overraskende lite rust, er et hull i gulvet, og et i rammevangen på høyre side bak, thats it!
Bilde
måtte ha en plass å legge det :P
Bilde
ikke en eneste rustflekk, ikke under på frontplata heller, merkelig
Bilde
litt mer her
Bilde


kommer bilder når jeg skal opp å skru igjen :)

har forresten også kommet godt i gang med compomotivene. måtte ha ny farge på de, for å prøve noe nytt =)
har også brukt over 40 timer på å slipe og polere banene, og har enda 2 felger igjen

før
Bilde
etter
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
Dennis insisterte på å hjelpe pappa med felgene :P godt å ha en liten hjelper =)
Bilde

har fått gjort litt mer.

forskjermen var sveiset i forkant, å skrudd fra innsiden av dashbordet så blei litt mikk. menmen :)
jeg har virkelig lyst til å få sandtblåst undersiden og hjulkasser, noen som vet om/driver med dette
sånn i grenlandsområdet ?

Bilde
var litt her også gitt
Bilde
Bilde

her er rom kameraten =)
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av stianøverland den 21 des 2011 20:24, redigert 1 gang totalt.
 #404157  av stianøverland
 
da har jeg fått bestilt litt deler ;)

2:1 kort styring. den er 20 cm lang så er mulig jeg må flytte gjennomgangen i torpedoveggen men det får tiden vise.
er også veldig spent på hvor følsom den vil bli på styringa i litt høyere hastigheter, med sporing og slark osv..

Bilde

har også bestilt hydraulisk håndbrekk, det vil bli montert så det står oppover

Bilde

blir sikkert litt sent levert mtp. juletider, så utpå nyåret en gang.

nytt ratt bestilt!

Bilde
Sist redigert av stianøverland den 21 des 2011 20:24, redigert 1 gang totalt.
 #404159  av stianøverland
 
fått gjort litt i dag også :) fått skrapa vekk bortimot en halvkilo med understellsmasse fra hjulkassa foran.

fortvil ikke, alt det røde er ikke rust det er maling fra en tidligere eier en gang i verden, fant et rusthull der også, får sveist det i morra ;)


fant også ut hvorfor bilen har vert så stiv å rar å kjøre i de siste dagene, bolten som går gjennom demper/bærearm, hadde knekt, så demperen var stod rett gjennom bærearmen. HAHA har ikke merket det så godt, fordi bilen ligger bare å homper på gummiputene fra føra, så demperne har ikke funksjon bortsett fra i svinger.

Bilde
Bilde
Bilde
rustfri frontplate ? merkelig :P
Bilde
blei en fin liten haug, dette er bare fra ene siden foran
Bilde

kommer mer i morra, får endelig varme på verkstedet også da :) blir bra!
 #404160  av stianøverland
 
da har jeg kjøpt meg 4 stk 40mm yamaha R1 forgassere som skal testes. fant en veldig fin side som forklarer alt av ombygginger som må gjøres, fra overhaling til boring av dyser.

hva tror dere ? jeg er iallefall spent på hvordan det blir!

Bilde
Bilde
Bilde
 #404179  av ArildM
 
Digg :mrgreen:
Er jo greit når man begynner å plukke på en såpass gammel bil og man ikke finner mer rust enn som så :)
 #404287  av ure
 
Utrolig fett prosjekt,alt du gjør er riktig for min smak :D