TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min MR2 MKII

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #389317  av Dipsy
 
Min MR2 GTI 1990 8)

Planer jeg har med den:
Skifte blinkys fremme ☑
Skifte blinklys side
Nytt racing ratt ☑
Ny girkule ☑
Popanlegg ☑
Dekk og felger
Lazy eyes og muligens nye hovedlykter
Effekt anlegg
Diverse småting for å gjøre den littegranne friskere
Justerbart senkesett

Har også lyst å montere turbo, men tviler litt pga det høres ut som om det er nesten umulig å få det godkjent.. :|

Her er noen bilder :)














Ikke spesielt fine felger, men det er skikkelige Nokian dekk i det minste ;)

Momo racingratt

TRD girkule. Skal få skinnet til å møte kula på en eller annen måte

Popspilleren, ikke noe fancy, men funker fint :)

10" Rockford Fosgate slim element

JL forsterker. Brukte PL lampettledning til remote på forsterker. Det er sant som de sier at når elektrikere begynner med el-anlegget på bilen går det galt! haha
Sist redigert av Dipsy den 04 mai 2011 23:32, redigert 8 ganger totalt.
 #389319  av hmsilset
 
Ser ut som ett bra emne når den er så original! Få på 94+ frontleppe og litt andre felger så blir den meget pen denne :) Turbo får du godkjent om det er gjort etter boka og med 1 eller 2 gen motor. Jeg liker bedre GTI lyden med kn filter enn turbo der en peiser forbi hele godlyden og ender med ett poff hver gang.Det er såå 1990 :D Lett bilen mest mulig og få på gateslicks så fr du det bilen er bygd for.Å ha det morro i svinger :wink:
 #389327  av inzane2012
 
lite tips, vist du skal hotlinke fra bildebøtta, så bruk Img knappen, og ikke URL knappen :)
 #389329  av Dipsy
 
Var heldig og fant et helt urørt eksemplar i Bergen. Importert fra Sveits i 2002, samme eier i Norge siden da. En godt voksen mann som har stelt godt med den, har kviteringer på over 90 000,- i service :D

Hvis jeg kjøper ny frontleppe, får jeg da lakka den i helt lik farge? Og vil det ikke se noe ymse ut når resten er 21 år gammel lakk? :p
Hadde satt pris på om du kunne legge ut en link med sider jeg kan finne ny frontleppe på da! :)

Så jeg må kjøpe ny motor for å få den godkjent med turbo? :O

Gateslicks er dekk helt uten spor sant? Det er vel ikke lovlig å kjøre med? Heller ikke bra med tanke på vannplaning osv heller?
Men kan tenke meg det er fint å kjøre med :) Hvor får jeg eventuelt tak i slike dekk?

Har ikke veldig peiling på bil som dere kanskje får inntrykket av :lol:
 #389331  av Dipsy
 
inzane2012 skrev:lite tips, vist du skal hotlinke fra bildebøtta, så bruk Img knappen, og ikke URL knappen :)
Lenge siden jeg har lastet opp bilder på forum, så har mista teket ;) jobber med saken!
 #389334  av inzane2012
 
Gateslicks er ikke helt blanke nei, men har som regel ett lite v-mønster, men ja, di er vel ikke så veldig gode på våte veier...
Dipsy skrev:
inzane2012 skrev:lite tips, vist du skal hotlinke fra bildebøtta, så bruk Img knappen, og ikke URL knappen :)
Lenge siden jeg har lastet opp bilder på forum, så har mista teket ;) jobber med saken!
prøvde å endre ett bilde for deg, men det gikk ikke helt, men såg på det neste der at det kanskje er like greit å ikke hotlinke di da størrelsen var rimelig svær :P
 #389337  av Dipsy
 
inzane2012 skrev:Gateslicks er ikke helt blanke nei, men har som regel ett lite v-mønster, men ja, di er vel ikke så veldig gode på våte veier...
Dipsy skrev:
inzane2012 skrev:lite tips, vist du skal hotlinke fra bildebøtta, så bruk Img knappen, og ikke URL knappen :)
Lenge siden jeg har lastet opp bilder på forum, så har mista teket ;) jobber med saken!
prøvde å endre ett bilde for deg, men det gikk ikke helt, men såg på det neste der at det kanskje er like greit å ikke hotlinke di da størrelsen var rimelig svær :P
Hehe takk for innsatsen, men ble litt stort ja :D
 #389349  av inzane2012
 
kan anbefale deg å laste ned ett program som heter ifranview, veldig lett program å bruke til å redigere litt som størrelse og sånt på bildene før du legger di ut :)

og, i tilfelle du ikke har fått det med deg, så blir prosjekt forumet åpnet for deg når du når 10 innlegg :)
 #389382  av hmsilset
 
Dipsy skrev:Var heldig og fant et helt urørt eksemplar i Bergen. Importert fra Sveits i 2002, samme eier i Norge siden da. En godt voksen mann som har stelt godt med den, har kviteringer på over 90 000,- i service :D

Hvis jeg kjøper ny frontleppe, får jeg da lakka den i helt lik farge? Og vil det ikke se noe ymse ut når resten er 21 år gammel lakk? :p
Hadde satt pris på om du kunne legge ut en link med sider jeg kan finne ny frontleppe på da! :)

Så jeg må kjøpe ny motor for å få den godkjent med turbo? :O

Gateslicks er dekk helt uten spor sant? Det er vel ikke lovlig å kjøre med? Heller ikke bra med tanke på vannplaning osv heller?
Men kan tenke meg det er fint å kjøre med :) Hvor får jeg eventuelt tak i slike dekk?

Har ikke veldig peiling på bil som dere kanskje får inntrykket av :lol:
Om du åpner panseret og finner lakk kode så skal fargen bli ganske så lik ja :) La det stå hvor du bor på profilen din, så folk vet hvordan en kan hjelpe med kjøp,salg,hvor du kan lakkere osv. Irriterende å diskutere med mange om dem er Norsk, men faktisk bor på antarktis eller Irak eller andre plasser med anre lover og regler.

Er mange tråder om bytte til turbo her.Jeg leser dem ikke mere.Mener mr2 er morro uansett.
 #389385  av Mr_Storbrua
 
Om bilen din er rød, så har den fargekode: 3J6

Skal treffe ganske bra på fargen den, men sikkert ikke dumt og ta en lakkrens på resten av bilen, da den ikke har klarlakk (om ikke den er omlakkert i senere tid) og da kan være litt oksydert..

Gratulerer med mr2 forresten :)
 #389391  av inzane2012
 
tror yngve eller arild må trå til å hjelpe deg litt med bildene dine :) for nå blei det bare kluss her :P hehe
 #389393  av hmsilset
 
Mr_Storbrua skrev:Om bilen din er rød, så har den fargekode: 3J6

Skal treffe ganske bra på fargen den, men sikkert ikke dumt og ta en lakkrens på resten av bilen, da den ikke har klarlakk (om ikke den er omlakkert i senere tid) og da kan være litt oksydert..

Gratulerer med mr2 forresten :)
Er 2 rødfarger til mr2 :)
 #389396  av Mr_Storbrua
 
hmsilset skrev:
Mr_Storbrua skrev:Om bilen din er rød, så har den fargekode: 3J6

Skal treffe ganske bra på fargen den, men sikkert ikke dumt og ta en lakkrens på resten av bilen, da den ikke har klarlakk (om ikke den er omlakkert i senere tid) og da kan være litt oksydert..

Gratulerer med mr2 forresten :)
Er 2 rødfarger til mr2 :)
da vil jeg tippe den andre er 3E5.. men det har jeg aldri sett..
 #389399  av Dipsy
 
Skal fikse opp i bilde klusse i kveld! Takk for hjelp med farge osv folkens! Takk for varm velkomst også :D :D