TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Corolla e12

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #390292  av joten
 
Hei,

Dette er min corolla e12.
Min corolla og en A3 1.8 TQ til kameraten min.
Min corolla og en A3 1.8 TQ til kameraten min.
226284_10150608269145307_680620306_18330936_2965427_n.jpg (64.31 kiB) Vist 5915 ganger
226547_167631083296384_100001484799176_401758_3561352_n.jpg
226547_167631083296384_100001484799176_401758_3561352_n.jpg (61.55 kiB) Vist 5915 ganger



Ting som er gjort:


Montert KW coilover kit
Byttet til KW lenkearmer foran.
Team Dynamics Imola Black 17x7.5 felger med Hankook Evo S1 195/40/17 dekk

Grill og emblemer på bilen er primet og lakkert i matt svart.


Dette er en 1.6l 16v med 3zzfe motor og manuell gearkasse.
Det som skal gjøres:

Monteres turbokit fra turbomotor.dk (satser på rundt 180 HK)
Bytte stempler, sånn at kompesjonen i motoren går litt ned.
øvre og nedre stabstag skal byttes (mest sannsynlig støpes i carbon)
Bytte foringer til polyforinger i demperen foran og bak
utskifting av eksos og Katalysator
Tone vinduene
Foliere bilen i samme farge

flere bilder og info kommer snart.
med de deilige vinterdekkene! :D
med de deilige vinterdekkene! :D
IMAG0037.jpg (592.77 kiB) Vist 6082 ganger
IMAG0031.jpg
IMAG0031.jpg (1.63 MiB) Vist 6082 ganger
bilde før griller er lakkert
bilde før griller er lakkert
IMAG0119.jpg (1.2 MiB) Vist 6082 ganger
Flere bilder av bilen kommer.
Sist redigert av joten den 22 mai 2011 16:57, redigert 9 ganger totalt.
 #390294  av ArildM
 
Kul bil :D
Er ikke enklere å bytte til 2ZZ-GE motor da?
 #390299  av joten
 
Takk for det, men bilen er finere og kulere nå som grillen osv er lakkert. :)
Skal se om jeg ikke får tatt noen fler bilder i dag og lagt ut i dag.

jo, det er vel enklere, men er ikke så kjent med motorbytte.
Jeg har også lest i andre forumer, at man må bytte mye kontakter og blant annet motor styringer osv om man bytter til 2zz eller 1zz motorer.

har du kjennskap til hva som eventuelt må gjøres for å gjøre motorbytte?
Passer motorfester osv?
 #390300  av lexusmann
 
Pen bil. Personlig syns jeg sølv er litt kjedelig, men det er meg da hehe... :wink: Ser det er før face lift så den er vel rundt 2002-2003 modell?kan ses på forlyktene nemlig...
 #390301  av joten
 
ja, det er en 2002 modell. Jeg liker ikke faceliften, den blir for ny :P jeg vurder å foliere bilen i mørk blå, da onkelen min driver med foliering av biler.
 #390305  av ArildM
 
Kan bli bra i mørkeblått ;)
Ang motorbytte så er jeg ikke så inne på ZZ serien med motorer, men hvis det er slik som med A serien motorer som toyota har så skal det vel ikke være noe problem. Sikkert lurt å google litt.
Er vel ikke bare å sette på en turbo og få 180hk heller? Må jo gjøre litt forskjellig da også :)
 #390306  av joten
 
Nei, er en god del som må monteres:P

her har du en liste over hva som skal på:

Turbo manifold
GT2860 .86 turbo
Intercooler og rør
Type-S Blow Off Valve
38mm Wastegate
Boost Controller
Fuel Pressure Regulator
Turbo Oil Feed Line
Cooling Fan
Oil Cooler Kit
Oil Drain Line
Oil Filter Relocation Kit
Oil Catch Tank
Voltage Stabilizer
Turbo Timer
Radiator Hose Sleeving Kit
5" Tachometer
Minisquirt

Stemplene og topp-pakning må også byttes, stemplene for å minske kompesjon i motoren :)
 #390307  av joten
 
Dette er med vinterfelgene :P ikke mye pent!
Vedlegg
IMAG0036.jpg
IMAG0036.jpg (1.23 MiB) Vist 6060 ganger
 #390308  av ArildM
 
Var litt bedre med sommerfelgene ja ;)

Var såpass som måtte gjøres for å få nedi turbo også ja :wink:
 #390309  av joten
 
hehe, ja. det er en god del som skal gjøres.
Glemte 400cc dyser, det skal også nedi! :D
 #390312  av EXS
 
fin bil , samme motor som jeg har :)

bruker du 1zz stempler så bør du få ned kompresjonen litt
 #390359  av EXS
 
stemplene skal passe da alle zz mtorene (utenom 2zz) har samme sylinder dim, men ikke ta meg på ordet ang kompresjonen, det er noe jeg har lest og synset meg frem til på nett (har ikke prøvd det ut) men 3zz motoren har 10.5:1 i komp og 1zz motoren har 10.0:1

bilde av noen specs :
Bilde

grunnen til at jeg har lest om dette er at jeg holder på og gå motsatt vei en deg ang bygging av 3zz :P stroking med 1zz veiv og staker og 3zz stempler, vil da få et slagvolum på 1.8L og en komp på 11.1:1

så vil tro at en motsatt kombo vil gi motsatt effekt (3zz veiv med 1zz stempler)

er en fyr her som har turboladet en 3zz motor http://www.9thgencorolla.com/forum/index.php?

husker ikke hva tråden heter men du finner den sikkert med litt søking i "forced induction" delen av forumet


edit: her er den http://www.9thgencorolla.com/forum/show ... light=gt25
 #390366  av joten
 
tusen takk for linken, den hjalp meg veldig :D

Så det du sier er at 3zz veiv med 1zz stempler er dårlig kombo? :)
 #390369  av EXS
 
joten skrev:tusen takk for linken, den hjalp meg veldig :D

Så det du sier er at 3zz veiv med 1zz stempler er dårlig kombo? :)
nei nei :P det ville muligens vært en dårlig kombo ved N/A trimming men bedre visst du skal turbolade da du sannsynligvis vil senke kompresjonen .... jeg skal ikke overlade min, bare større slagvolum og høyere komp ;)