TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Corolla SR5

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #390801  av BVG
 
2fast4u skrev:
BVG skrev: Har lagt ved et bilde av venstre lykta under panseret der også, glasset har sprukket og feste er ødelagt. Kostet ca 1000 kr for glasset og holderen komplett hos Toyota. Men finns disse lyktene å oppdrive andre steder, evt i utlandet til en langt lavere pris ? Ikke for det at 1000 kr var noen vannvittig pris for nytt glass og holder, men skader ikke å sjekke litt rundt heller...
http://www.toyotapartseast.com/parts/to ... rance.html

http://www.toyotapartszone.com/1990/81- ... -lamp.html

Finnes sikkert mange andre som kan levere slikt også, men hvis du ønsker å leite etter brukte deler til denne
bilen så blir du å slite litt. :)
Var ikke så alt for mange av disse i US/CAN heller.

:wink:
Brukt kan jeg nok bare glemme ja, takk for tipset om nettsider. Spørs om det lønner seg likevel å bestille fra utlandet, når man regner med frakt, toll og mva nærmer det seg kanskje 1000 kr uansett. Hadde lampa kosta under 200 kr så hadde jeg sluppet toll og mva, da hadde det garantert lønt seg. Var ingen av de som sendte til utlandet heller.
 #390806  av ArildM
 
Så lenge resten av bilen er i god stand mtp rust osv så ville jeg vel ikke ha tenkt noe mer på det, det står jo i vognkortet så det er vel heller biltilsynet som har gjort en tabbe ved inntak av bilen...
Er jo en svært sjelden bil, men siden den er tatt inn på motorhistorisk grunnlag kan du vel strengt tatt ikke gjøre så veldig store modifikasjoner? Et 4AGE 20V motorbytte er jo ikke så fantastisk komplisert da, motorfestene og girkassen skal jo passe. Men du må ha ledningsnett og litt annet.

Ta vare på bilen og kos deg med den så tar du oppgraderinger etterhvert 8)
 #390814  av BVG
 
ArildM skrev:Så lenge resten av bilen er i god stand mtp rust osv så ville jeg vel ikke ha tenkt noe mer på det, det står jo i vognkortet så det er vel heller biltilsynet som har gjort en tabbe ved inntak av bilen...
Er jo en svært sjelden bil, men siden den er tatt inn på motorhistorisk grunnlag kan du vel strengt tatt ikke gjøre så veldig store modifikasjoner? Et 4AGE 20V motorbytte er jo ikke så fantastisk komplisert da, motorfestene og girkassen skal jo passe. Men du må ha ledningsnett og litt annet.

Ta vare på bilen og kos deg med den så tar du oppgraderinger etterhvert 8)
Siden det står som det gjør i vognkortet kan jeg vel sette inn en 4AGE 20V eller 4a-gze om jeg kommer over en i god stand med grei km stand, uten at jeg må bekymre meg for noe mer godkjenning og fram og tilbake hos tilsynet da ? At den er svært sjelden har du iallefall rett i, vet ikke om den hvite 89 mod som sto på Høvik går et eller annet sted her i landet fortsatt. Det var noen som spekulerte i om det kunne være samme bil, men denne er jo 91 modell og den hvite hadde takluke. Skal absolutt kose meg med bilen ja, det gjør jeg allerede hver gang pga mye kjøreglede og opplevelse uansett. Smiler hver gang jeg setter meg inn i bilen, selv om den ikke var så sprek som jeg innbilte meg :wink: Så får jeg ta det med oppgradering når og hvis jeg får råd til det, hvor mye må jeg regne med å legge i for en 4AGE 20V eller 4a-gze om jeg kommer over en i god stand med grei km stand og for et godkjent senkesett ?
 #390819  av EXS
 
en blacktop får du for 8500-10000 med motorstyring hos http://motorimport.dk/ ,

(klipp og lim fra motorimport)

"Toyota Corolla 1,6 Ae92 4agze 16v 165hk 157000km år91 DKK 8.750,00inkl.
DKK 7.000,00 exkl. "


et senkesett koster deg rundt 1500-2000 kr
 #390862  av BVG
 
Er det noen som har peiling på hva ET er på denne bilen ? Sto ikke registrert i vognkortet...
 #390895  av ArildM
 
Tipper det er 35-38 slik som vanlig for nyere Toyota :)
 #390909  av BVG
 
ArildM skrev:Tipper det er 35-38 slik som vanlig for nyere Toyota :)


Sto 33 på vinterfelga så jeg i dag, så da er det forhåpentlig rundt der et sted ja. Håper det ikke er lavere enn 35 iallefall, for da kan jeg bruke 15" vinterfelga fra stasjonsvogna istedet som er 42. Akkurat innafor isåfall, men om det ikke står noe i vognkortet så kan dem vel i grunn ikke ta meg på om jeg bruker noen som skulle være litt utafor malen heller sålenge de ikke stikker langt utafor skjermen :mrgreen: De som fulgte med her var så stusselige at jeg fikk grå hår bare av å se på dem :roll:
 #392917  av BVG
 
ArildM skrev:Tipper det er 35-38 slik som vanlig for nyere Toyota :)
Har funnet ut at ET sannsynligvis er rundt 30 på denne bilen, tok av et av sommerhjulene fordi det tok borti fjøra når jeg svinger max på rattet og så at ET på disse felgene var 38. Da er det sannsynlig at vinterfelgene som så gamle ut har fulgt bilen hele veien og er innafor korrekt ET, de var ET 30. Så da får jeg legge ut sommerfelga med dekka til salg og heller kjøpe noen som passer.... Mulig jeg legger de ut her om noen kan være interessert, dekkene er kjørt 1 sesong og felgene er hele og fine men klarte å skru igjen den ene senterkoppen for hardt så den sprakk. Dimensjon er 205/40-17 på dekka, boltsirkel 4*100. Må ta bilde av kun felg og dekk først evt da, noen som trenger ? Skal legge ut på riktig tråd da, så følg med der isåfall ",)
 #392922  av ArildM
 
Kjipern. ET er ikke bestandig rett frem. Kommer også an på hvor brei felgen er ;)
Du kan jo kjøpe deg noen spacere hvis du har lyst å få de felgene du har til å passe, alt etter hvor mye du har å gå på om du skal bygge felgene utover.
 #392926  av BVG
 
ArildM skrev:Kjipern. ET er ikke bestandig rett frem. Kommer også an på hvor brei felgen er ;)
Du kan jo kjøpe deg noen spacere hvis du har lyst å få de felgene du har til å passe, alt etter hvor mye du har å gå på om du skal bygge felgene utover.
Regner med de er 7 el 7.5*17, glemte å sjekke det når jeg hadde de av.... Men det ser jeg jo når jeg tar de av igjen da....
 #400309  av BVG
 
Nå har jeg hatt bilen et halvt år snart, og fortsatt veldig fornøyd med bilen i seg sjøl. Men har begynt å hangle litt i forstillinga, måtte bytte ytre drivledd pga foringa var nesten av og det ble etterhvert en fæl ulyd også når jeg kjørte rett frem i jevn hastighet eller når jeg slapp gassen og lot bilen trille i gir. Men lyden var der fortsatt, har sjekka litt og frykter det er det indre leddet som er gåent :evil: Og det er ikke å få tak i her til lands virker det som annet enn hos Toyota, til den nette sum av 5000 kr :evil: Har drevet å sett på den nettsida borti USA som var nevnt her, men virker ikke som de har den der heller. Tenkte på evt Polen, noen som har erfaringer med å skaffe deler derfra evt hvor jeg skal lete på nettet ? Har ikke mye lyst å bruke 5000 på en del til denne gamle bilen, er litt rådvill nå. Hadde satt stor pris på om noen visste hvor jeg kan skaffe det til iallefall halve prisen eller mindre... Tror indre drivleddet heter på engelsk : Shaft Assy, Frontdrive Inboard Joint... kan det stemme ?
 #401819  av 3rlend
 
jeg har ikke lest gjennom tråden nå, men sjekket bilen opp i motorvognregisteret, 75kw/102hk.
dette var da merkelig :P
 #401832  av BVG
 
3rlend skrev:jeg har ikke lest gjennom tråden nå, men sjekket bilen opp i motorvognregisteret, 75kw/102hk.
dette var da merkelig :P
Hva var merkelig, at den kommer opp med 75kw?
 #402383  av 3rlend
 
jeg leste første innlegget å så det var 121kw.
i en fe. motor, det syntes jeg var merkelig så jeg dobbeltsjekka det.

men dere er tydeligvis kommet til en enighet :P