TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Corolla SR5

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #404404  av BVG
 
ArildM skrev:http://www.tv2.no/underholdning/broom/b ... 66447.html

Fant deg på Broom i dag 8)
Hey, ikke verst 8) Det har ikke jeg fått med meg, den reportasjen jo...hehe.. Sendte inn noen bilder for morro skyld, trodde ikke dem skulle skrive linje opp og linje ned om den men det var jo litt artig :) Takk for at du sa fra at det var lagt ut, kjekt å vite :mrgreen:
 #404409  av ArildM
 
Ble jo en ganske lang og fin artikkel :D
Gratulerer :)
 #404411  av BVG
 
Takk :) Sjøl om det ikke var noe mål å havne på forsida på Broom, må jeg innrømme at det var litt morro med en såpass omfattende artikkel.
 #405811  av BVG
 
http://finndel.no/del/delinfo.aspx?dnr=112421&firma=163

Lurer litt på om dette er en motor som vil kunne passe greit i min bil, eller er det en turbomotor ? drøyt 5 lapper kan da ikke være så ille pris om motoren er bra, står ikke noe om hvor langt den er gått da... Er vel ca 180 hester i disse motorene ? Med utsikter til gåen topp på min, har den ikke lenge igjen og er på utkikk etter noe brukt å sette inn istedet... Og da ser jeg etter noe litt gromt om jeg først skal bytte 8)
 #405814  av ArildM
 
3S motor det der, ikke turbo. MÃ¥ bygge om motorfester, annen girkasse, annet ledningsnett, hjerne. Muligens drivknuter +++.

Ville heller ha vurdert en 4AGE motor, passer på motorfestene, kan sannsynligvis bruke samme girkasse+drivakslinger (alt etter hvordan du kjører), må modifisere ledningsnett og bruke annen hjerne.
 #405831  av BVG
 
Kanskje like greit med en motor som satt der orginalt når den kom da, en 4A-GZE er det vel den heter... Var en som tipsa meg om en slik med 165HK til 8750 danske kr, men nå er den solgt ser det ut til :

http://motorimport.dk/

Passer denne fra T-sport ? Heftig sak!

(Toyota Corolla T Sport 1,8 2zz-ge 16v 192hk 103000km år01 DKK 11.250,00inkl. DKK 9.000,00 exkl.)

Er det ingen her i Norge som driver med brukte motorer ?
 #405836  av ArildM
 
Er vel en del firmaer som holder på med motorimport, men usikker på hvem som enda er oppe å kjører. David her på forumet henter inn blacktop om du trenger, ellers så får du vel ta i motor gjennom DriftIt hvis de enda er i drift (<-hehe).

2zz er en morsom motor, men det blir nok en kostbar ombygging, må bytte "alt" da også. 4AGZE er knallmoro motor, mye moment og bra med effekt :)
 #405838  av BVG
 
ArildM skrev:Er vel en del firmaer som holder på med motorimport, men usikker på hvem som enda er oppe å kjører. David her på forumet henter inn blacktop om du trenger, ellers så får du vel ta i motor gjennom DriftIt hvis de enda er i drift (<-hehe).

2zz er en morsom motor, men det blir nok en kostbar ombygging, må bytte "alt" da også. 4AGZE er knallmoro motor, mye moment og bra med effekt :)
Er nok 4AGZE eller 4AGE 20V Blacktop er det mest aktuelle da, har ikke tid til ombygging da det er en bruksbil og ikke hobbybil. Så mest mulig rett inn og bruke samme gearkasse er nok det mest hensiktsmessig for meg nå. Men den 4AGZE motoren jeg hadde lyst på er borte fra motorimport.dk nå så jeg, de hadde "kun" den 1.utgaven inne med 145 gamp... skulle hatt den med 165 :twisted: Det hadde vært enklest i forhold til det som står i vognkortet allerede også :P Men så er det det å få tak i en slik som ikke er ihjelkjørt da, det kan jo bli værre :( Alternativet er blacktop og bytte hjerne og modde ledningsnett da...
 #405840  av ArildM
 
Stort sett bare en dings og en dært som skal til for å få 145 versjonen opp på 165 :)
Usikker på hvilken kasse som står på 4AFE motoren, men det kan vel gå greit. Samme med ledningsnett, så et sånt motorbytte er kanskje ikke noe du gjør på et par timer på en dag :wink:

 #411850  av BVG
 
*fjernet*
Sist redigert av BVG den 11 mai 2012 23:50, redigert 1 gang totalt.
 #411888  av ArildM
 
Er vel strengt tatt feil å utnytte systemet ved å stemme fra forskjellige IP adresse / hver 6 time, men jeg ønsker deg uansett lykke til :)
 #411903  av BVG
 
...
Sist redigert av BVG den 09 mai 2017 09:51, redigert 1 gang totalt.
 #411919  av ArildM
 
Ved å spørre pent, og ikke lage en post som tvinger oss til å hjelpe deg på 3 steder på forumet, så kan vi vel alltid gi deg noen stemmer :wink: