TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Project T22

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #393954  av McLarren
 
Heisann der ute :)

Har lenge tenkt å opprette en tråd angående min bil, og har nå bestemt meg for å gjøre det. Har ikke mye tru på at den vekker oppsikt eller får mye oppmerksomhet/reaksjoner etter som om det er "bare" en Avensis. En av mine onkler hadde en svart sedan en gang i tiden, og bestemte meg allerede da at jeg skulle ha en slik, og jeg fikk det. Er en kjempegod bruksbil som har kjørt Trondheim - Oslo på halv tank (ca. 0,5l mila), så er ikke tørst i det heletatt, bare man holder seg UNDER 2k rpm. :D

Kan begynne med litt info om den:

Modell 1999 (mai).
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol (T22 Sedan)
3S-FE motor (orginalt 128hk, litt mer i dag, kanskje)
Modellkode ST220 (Nærmere bestemt ST220L-AEMEKW)
Farge 6P3 "Deep Jewel Green Pearl"
Interiør LA13 "Stone Leather"

Etter som om dette forsåvidt ikke er prosjekt sånn sett, og ikke helt en show & shine bil kan jeg jo ramse opp litt mods som er gjort så langt:

Simon's effektanlegg, 2,5" fra katalysator og bak med 3,5" endestuss
12" JBL GTO sub med JBL GTO3501 forsterker med "Custom" LED-belysning
Pioneer-spiller med ett hav av instillinger (husker ikke modell i farten)
17" Ocean Thunder felger

Med det samme vi er i gang kan vi jo ta diverse som står på "to do"-listen:

Bytte til facelift baklykter (Blir sotet orginallykter først)
Caldina GT-T panser
Kanskje en aldri så liten orginal spoiler og orginale 40mm senkefjører
Bakrutesenker
Sote ruter
K&N luftfilter, helst innsats om det er å få tak i
Litt rustarbeid
+

BILDER KOMMER, skal legge ut når jeg kommer hjem fra jobb, vet hvor glade dere er for sånt! :D
Sist redigert av McLarren den 29 feb 2012 12:14, redigert 2 ganger totalt.
 #393963  av GhostRider88
 
Spennende! Vi har selv en Avensis som familiebil og moro å se hvordan en "vanlig" bil kan utvikle seg til noe unikt 8)

Gleder meg til bilder !
 #393965  av McLarren
 
GhostRider88 skrev:Spennende! Vi har selv en Avensis som familiebil og moro å se hvordan en "vanlig" bil kan utvikle seg til noe unikt 8)

Gleder meg til bilder !
Så kjempe-unik blir den nok kanskje ikke, men vil ha noe som er eget, bare ikke for mye, dette kommer til å gå over lang tid, med tanke på at inntekten min er relativt lav, (er lærling), og jeg kommer til å ha den bilen leeenge :)
 #393968  av GhostRider88
 
McLarren skrev:
GhostRider88 skrev:Spennende! Vi har selv en Avensis som familiebil og moro å se hvordan en "vanlig" bil kan utvikle seg til noe unikt 8)

Gleder meg til bilder !
Så kjempe-unik blir den nok kanskje ikke, men vil ha noe som er eget, bare ikke for mye, dette kommer til å gå over lang tid, med tanke på at inntekten min er relativt lav, (er lærling), og jeg kommer til å ha den bilen leeenge :)
Akkurat slik mener jeg det skal være også. Ikke for mye, men allikevel nok til at bilen får et særegent preg.
 #393985  av McLarren
 
Bilder som lovet :D
Vedlegg
Fronten, møkkete :O
Fronten, møkkete :O
0.jpg (490.69 kiB) Vist 19589 ganger
Bakende, sub, og 3,5" potte :D
Bakende, sub, og 3,5" potte :D
109.JPG (484.57 kiB) Vist 19589 ganger
 #393993  av GhostRider88
 
Se der ja. en fin sol utgave med god lyd ser det ut til :) 8)
 #393994  av McLarren
 
Jo, takk :)

Er helt ok lyd i den, rister og skrangler litt, men er vell normalt, eneste som irriterer meg er at den er noe sykt lydtett :(
 #393995  av GhostRider88
 
McLarren skrev:Jo, takk :)

Er helt ok lyd i den, rister og skrangler litt, men er vell normalt, eneste som irriterer meg er at den er noe sykt lydtett :(
for oss musikk og bilentusiaster så er nok lyd-tetting i bil mindre ønskelig. Men for en familie, så er nok dette ønskelig. Men er det noe du kan gjøre for å få mer lyd inn i bilen?
(midlertidig løsning - kjøre med bakstet slått ned ;) )
 #393999  av McLarren
 
GhostRider88 skrev:
McLarren skrev:Jo, takk :)

Er helt ok lyd i den, rister og skrangler litt, men er vell normalt, eneste som irriterer meg er at den er noe sykt lydtett :(
for oss musikk og bilentusiaster så er nok lyd-tetting i bil mindre ønskelig. Men for en familie, så er nok dette ønskelig. Men er det noe du kan gjøre for å få mer lyd inn i bilen?
(midlertidig løsning - kjøre med bakstet slått ned ;) )

Er akkurat det jeg gjør :)
Men er sånn sponplate eller noe lignende i seteryggen bak, kan ikke akkurat fjerne den, så blir vell plan om å bygge custom kasse og sette i en 12" til etterhvert :)
 #394003  av GhostRider88
 
McLarren skrev:
GhostRider88 skrev:
McLarren skrev:Jo, takk :)

Er helt ok lyd i den, rister og skrangler litt, men er vell normalt, eneste som irriterer meg er at den er noe sykt lydtett :(
for oss musikk og bilentusiaster så er nok lyd-tetting i bil mindre ønskelig. Men for en familie, så er nok dette ønskelig. Men er det noe du kan gjøre for å få mer lyd inn i bilen?
(midlertidig løsning - kjøre med bakstet slått ned ;) )

Er akkurat det jeg gjør :)
Men er sånn sponplate eller noe lignende i seteryggen bak, kan ikke akkurat fjerne den, så blir vell plan om å bygge custom kasse og sette i en 12" til etterhvert :)
hehe kjenner til den løsningen selv :P

Høres ut som en god løsning det ja. En kamerat har gjort noe lignende i sin golf og det hadde en betydelig innvirkning på lydbildet. 8)
 #394020  av McLarren
 
Eventuelt gjøre som en av mine onkler som kjører en '05 VW Jetta, der sagde de ut deler av hattehylla og kjørte refleksrør og to stk 6x9 høytalere opp der, men hjemmelaget trekk slik at det skulle se orginalt ut, det gjorde det også :lol:
 #394218  av McLarren
 
PÃ¥ tide med en liten update kanskje? :D

Hadde en liten verkstedøkt etter arbeid sammen med Mr292 her inne i dag, fikk skiftet bremseskiver og klosser foran, oljeskift og en understellskontroll, og det gjorde seg bra, når vi så hvilken stand bremsene mine var i, så ut som om de skulle stått på siden '99 :lol:

Legger ved noen bilder senere, må få krympet størrelsen på de en smule :D
 #394219  av McLarren
 
Noen bilder, som lovet :)
Vedlegg
Gamle skiver, før de ble tatt av.
Gamle skiver, før de ble tatt av.
DSC00082.JPG (383.42 kiB) Vist 19507 ganger
Til venstre er nye klosser, de til høyre er de gamle, nesten stål mot stål.
Til venstre er nye klosser, de til høyre er de gamle, nesten stål mot stål.
DSC00083.JPG (327.33 kiB) Vist 19507 ganger
Innsiden av skivene, til venstre er nye og til høyre er de gamle, er ikke mye å skryte av de gamle.
Innsiden av skivene, til venstre er nye og til høyre er de gamle, er ikke mye å skryte av de gamle.
DSC00084.JPG (335.32 kiB) Vist 19507 ganger
Ferdig montert på bilen, ser litt bedre ut enn før :)
Ferdig montert på bilen, ser litt bedre ut enn før :)
DSC00085.JPG (443.52 kiB) Vist 19507 ganger
 #394547  av Vegard86
 
Blir helt sikkert fint det her, er helt sikker på at 17" felger og litt senk ville gjort seg :)
 #394561  av McLarren
 
Lightz86 skrev:Blir helt sikkert fint det her, er helt sikker på at 17" felger og litt senk ville gjort seg :)
Vet det, men det fakktum er, er at penger stopper meg fra å få gjort noe med det desverre, blir kanskje til neste sommer, sammen med sota ruter :)