TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Project T22

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #395510  av McLarren
 
Da har jeg mest sannsynlig fått henda på 17" felger! :D
Er bare AEZ, men bedre enn de kjedelige 15" Advanti Racing felga som står på fra før. :)

Noen i nærheten av Trondheim som kan ta på seg litt rustarbeid? Har litt nederst på venstre bakdør som må gjøres, sprer seg litt vell fort :?
 #395650  av 3rlend
 
Mamma har en slik, bare 1.6.
å fytti rakkern den biln har fått kjørt seg :P

har troen på dette btw :)
 #395662  av McLarren
 
3rlend skrev:Mamma har en slik, bare 1.6.
å fytti rakkern den biln har fått kjørt seg :P

har troen på dette btw :)
Bestemora mi hadde en 1,6 før og, stasjonsvogn, ikke noe spesielt kjapp sak. Hu hadde den pre-facelift med 4A-FE motor da, vet ikke om mora di har 3ZZ-FE, eller om den er noe bedre x)
Har vell kjørt ganske så heftig og mye de fleste T22'er. Mesteparten har jo gått over 200.000km allerede :)

Takker, hadde tanken på å bygge om til 3S-GE, men er faktisk ikke plass... :?
 #396462  av Vegard86
 
Skjedd noe mere her da? fått på noen hjul ? Gleder meg til og se den med 17" :D
 #396477  av McLarren
 
Han som jeg hadde en avtale med har kjøpt hus, og dermed ikke fått råd til å kjøpe nye selv etterpå, så blir nok utsatt litt. Sånn på prosjektfronten per i dag venter jeg på en TRD girkule og venter på en solskinnsdag så jeg får skiftet midtdelen av bagasjeromstrekket, ettersom det ble kuttet opp hull i det til jording av forsterker tidligere. Pluss bytte ut ødelagte klips i trekket på bagasjeluka og skifte ut de jalla-diode pærene i skiltlysa som varte bare noen timer. (Billig Torshov greie).

Driver også å venter på at lysten til å montere ett grønt LED rør jeg har liggende. Tenker å ha den oppå sub'kassa eller noe sånt. Går opp i lønn nå den 1. september, så da blir det sparings til mørkere ruter. :D

Edit: Kom også på at jeg må skifte lyset i taket innvendig ettersom jeg var uforsiktig og ødela det i forsøk på å montere LED pære :lol:
 #397657  av McLarren
 
Ja, her skjer det egentlig ikke så mye nytt for tiden. :lol:

MEN, har fått testa motoren for det den har å by på.
Fikk pressa den opp i 180km/t i går, og måtte gi meg der, da den begynte å bli litt ustabil. Passerte da også en Yaris som om den skulle stå stille... :lol:

Kjørte også ett uoffisielt drag race med en kamerat av meg, som kjører en Mercedes-Benz 230E (W124).
Slo han med glans, hadde til og med hjulspinn HELE første gir og litt i andre, rått! 8)
 #397885  av McLarren
 
Nå nettopp, nå i dag er bilen min EU-godkjent i to år til! :D

Eneste feil var at ei skiltlyspære hadde gått, noe jeg var klar over på forhånd. :)
 #398914  av McLarren
 
Ja, da var TRD girkule montert, bilde kommer, passet ikke 100%, men skal prøve å få "mansjetten" høyere opp på girstanga. :)
Driver også å ser på felger, og vurderer de på bildet som er vedlagt, noen som har en formening om dem? :D
Vedlegg
Blir med 215/45-17 dekk. :)
Blir med 215/45-17 dekk. :)
ImageHandler.ashx.jpg (5.15 kiB) Vist 18282 ganger
 #400030  av McLarren
 
Her skjer det ikke så my for tiden, dropper å legge opp bilde av girkula, da jeg regner med de fleste ved hvordan ei TRD-kule ser ut. :lol:

Men har fått montert ett grønt LED-rør i bagasjerommet, koblet via kretsen til kjørelys bak. Ser veldig tøft ut når det er mørkt ute. :)

Legger også ved bilde av en kollega's T22, en Linea Terra (1,8l bensin) som står på 17" AEZ felger. :D

Edit: Har også bestilt 17" felger selv, lik de i posten over, fikk 4 felger (inkl mva og frakt) til 1995,- :D
Vedlegg
T22 lovin'
T22 lovin'
udfhgsedythsrhfg.jpg (2.62 MiB) Vist 18157 ganger
Stereoanlegget.
Stereoanlegget.
DSC00103.JPG (1.15 MiB) Vist 18157 ganger
 #401082  av Robin1994
 
kjenner igjen bilen din nå ja, husker å ha sett bakenden på den (kjente igjen potta ;P) og den røde der e helt vill me de felgan der :p
 #401087  av McLarren
 
Robin1994 skrev:kjenner igjen bilen din nå ja, husker å ha sett bakenden på den (kjente igjen potta ;P) og den røde der e helt vill me de felgan der :p
Er nok der de fleste kjenner igjen bilen min ja, "Den med potta". :lol:
Har like store felger stående hjemme som skal på til våren, gleder meg som en unge. :D
 #401818  av 3rlend
 
er pre-face mamma også har :P
4a-fe motoren :P

3sge passer ikke?
det var snodig i og med at caldina gtt (som er en avensis?) blir levert med 3sgte :P
 #401822  av McLarren
 
3rlend skrev:er pre-face mamma også har :P
4a-fe motoren :P

3sge passer ikke?
det var snodig i og med at caldina gtt (som er en avensis?) blir levert med 3sgte :P
Motoren som står i nå, 3S-FE, er såppas skråstilt at det er 0 plass mellom toppen og torpedoveggen, vet GT-T hadde 3S-GTE, mulig den er plassert annerledes. :?
 #401826  av McLarren
 
3rlend skrev:http://www.google.no/imgres?q=caldina+g ... 29,r:0,s:0

slik ser det ut :P

men stusser litt på at du greide ikke mer en 180 ? :?
hadde 215 på mamma sin (etter speedometer) vel og merke slakk nedoverbakke :P
Ser ut som GTE motoren står lengre frem i motorrommet enn min, og ikke like skråstilt.

Hadde rundt 1500rpm igjen å gå på da jeg hadde 180, men den begynte å bli veldig ustabil, så ga meg der. :)
Ifølge noe data jeg har på bilen er topphastigheten oppgitt til 205km/t. :)